Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Poniżej średniej
.
[ Dodano: 2019-11-10, 13:22 ]
Na Twoim miejscu wymieniłbym tylko same tulejki, które są dostępne z Lemfordera. Oczywiście jeśli sam drążek wygląda dobrze. Wtedy za jeden wyjdzie ok. 50 zł, bo każda to ok. 25 zł.
LEMFĂRDER 26620 01 - wewnętrzna tuleja
LEMFĂRDER 26621 01 - zewnętrzna tuleja

[ Dodano: 2019-11-10, 13:22 ]
Na Twoim miejscu wymieniłbym tylko same tulejki, które są dostępne z Lemfordera. Oczywiście jeśli sam drążek wygląda dobrze. Wtedy za jeden wyjdzie ok. 50 zł, bo każda to ok. 25 zł.
LEMFĂRDER 26620 01 - wewnętrzna tuleja
LEMFĂRDER 26621 01 - zewnętrzna tuleja
Ciekawi mnie czy jakby wymienił wszystko w tylnym zawiasie to wszystkie bolączki ustapią.mat1324 pisze:Nie pisałem, bo chciałem się upewnić, ale drgania do 100 km/h zniknęły w 85%, a samo auto stało się bardziej komfortowe na dziurach. Zachowuje się tak samo jak je kupiłem 4 lata temu i to na 18" kołach.
Powyżej 110 km/h pojawiają się delikatne drgania, ale mogą pochodzić od kół, których już dawno nie wyważałem. Akurat jest to zakres prędkości, przy których odzywa się bicie kół.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po wymianie kół na zimowe drgania zniknęły i zostały tylko minimalne, ale akceptowalne. Mogą pochodzić one z tylnej prawej opony, ponieważ na wyważarce Huntera z testem drogowym miała przekroczną granicę sił promieniowych, ale udało się ją wyważyć. Mimo czterech obrotów opony względem felgi nie udało się zniwelować tych sił i miała 100. Pozostałe max 35, a granica do 90, więc dużo nie przekracza, ale czuć to. Na przyszłą sobotę jestem umówiony na geometrię (Hunter 3D) w tym samym miejscu i sprawdzę to koło raz jeszcze, bo mówili, że po jeździe może się ułożyć opona, bo jednak całe lato koło leżało. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektu
. Same tuleje usunęły drgania do 100-110 km/h, a koła postawiły "kropkę na i". Wydaje mi się, że jeszcze ten mechanizm różnicowy i będzie idealnie. Tuleje z wymianą wyniosły mnie 500 zł.
[ Dodano: 2019-11-13, 18:24 ]
Letnie powodowały tylko drgania powyżej 110 km/h, bo były już niewyważone, ale to po wymianie tulei było czuć różnicę. Dodatkowo tak jak pisałem, zawieszenie stało się bardziej komfortowe. Teraz po przejściu na zimowe 17" (letnie 18") nie odczułem dużej poprawy w komforcie, bo jednak zawieszenie lepiej tłumi i różnicę widać jedynie na porządnych dziurach.

[ Dodano: 2019-11-13, 18:24 ]
Letnie powodowały tylko drgania powyżej 110 km/h, bo były już niewyważone, ale to po wymianie tulei było czuć różnicę. Dodatkowo tak jak pisałem, zawieszenie stało się bardziej komfortowe. Teraz po przejściu na zimowe 17" (letnie 18") nie odczułem dużej poprawy w komforcie, bo jednak zawieszenie lepiej tłumi i różnicę widać jedynie na porządnych dziurach.
Witam wymieniony przód tył wszystko gada niespodzianką były spreżyny pekniete co tego nie widac proponował bym sprawdzić rzadko cos takiego wystepuje ale jednak Całkiem inna jazda auto płynie po drodze Nie ma co sie oszukiwać nowe to te auto nie jest a te rózne tuleje mówią za siebie Fotki do wgladu przesyłam Jak by ktos Chciał mam 3 tuleje Lemfonder tył oraz 2 wachacza moge odsprzedać
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przód miałem zrobiony i nic nie pomogło, a z tyłu wymieniałem tylko tuleje wózka. Reszta wyglądała jak nowa. Mam jeszcze minimalne drgania, ale pochodzą one z mechanizmu różnicowego, bo pojawiają się delikatnie wibracje na kierownicy oraz podobne na nadwoziu.
[ Dodano: 2019-11-23, 15:37 ]
Z tyłu co wymieniłeś oprócz łączników?
[ Dodano: 2019-11-23, 15:37 ]
Z tyłu co wymieniłeś oprócz łączników?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Były chociaż zużyte? U mnie nadal są delikatne miarowe wibracje, ale głównie na nierównej drodze, która posiada poprzeczne małe garby. Na równej drodze (np. S5 do Wrocławia) jest to ledwo wyczuwalne. Jeśli byłoby to coś z zawieszenia z tyłu, to tuleje wózka to wytłumią, bo takie mają zadanie. Coś mi się wydaje, że u mnie będzie to jednak przedni mechanizm różnicowy, bo luz na flanszy jest spory. Dodatkowo drgania są uzależnione czasami od wciskania gazu. Dodam, że takie same wibracje mam na kierownicy. Wał to nie jest, bo jak wał trzepie, to auto chce się rozlecieć. Przez zimę zrobię ten mechanizm różnicowy, a jak nie, to pomyślę o tyle na wiosnę. Z tego co oglądałem, to wszystko było sztywne oraz niepopękane.