Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 lis 2019, 12:21

Tak bo takie posiadam.Czy drążek Firmy Moog jest ok czy średni?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2019, 13:22

Poniżej średniej :).

[ Dodano: 2019-11-10, 13:22 ]
Na Twoim miejscu wymieniłbym tylko same tulejki, które są dostępne z Lemfordera. Oczywiście jeśli sam drążek wygląda dobrze. Wtedy za jeden wyjdzie ok. 50 zł, bo każda to ok. 25 zł.

LEMFÖRDER 26620 01 - wewnętrzna tuleja
LEMFÖRDER 26621 01 - zewnętrzna tuleja

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 lis 2019, 13:41

Dzięki za odpowiedź :) , chyba tak zrobię :)

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 13 lis 2019, 09:26

mat1324 pisze:Nie pisałem, bo chciałem się upewnić, ale drgania do 100 km/h zniknęły w 85%, a samo auto stało się bardziej komfortowe na dziurach. Zachowuje się tak samo jak je kupiłem 4 lata temu i to na 18" kołach.
Powyżej 110 km/h pojawiają się delikatne drgania, ale mogą pochodzić od kół, których już dawno nie wyważałem. Akurat jest to zakres prędkości, przy których odzywa się bicie kół.
Ciekawi mnie czy jakby wymienił wszystko w tylnym zawiasie to wszystkie bolączki ustapią.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2019, 18:24

Po wymianie kół na zimowe drgania zniknęły i zostały tylko minimalne, ale akceptowalne. Mogą pochodzić one z tylnej prawej opony, ponieważ na wyważarce Huntera z testem drogowym miała przekroczną granicę sił promieniowych, ale udało się ją wyważyć. Mimo czterech obrotów opony względem felgi nie udało się zniwelować tych sił i miała 100. Pozostałe max 35, a granica do 90, więc dużo nie przekracza, ale czuć to. Na przyszłą sobotę jestem umówiony na geometrię (Hunter 3D) w tym samym miejscu i sprawdzę to koło raz jeszcze, bo mówili, że po jeździe może się ułożyć opona, bo jednak całe lato koło leżało. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektu :). Same tuleje usunęły drgania do 100-110 km/h, a koła postawiły "kropkę na i". Wydaje mi się, że jeszcze ten mechanizm różnicowy i będzie idealnie. Tuleje z wymianą wyniosły mnie 500 zł.

[ Dodano: 2019-11-13, 18:24 ]
Letnie powodowały tylko drgania powyżej 110 km/h, bo były już niewyważone, ale to po wymianie tulei było czuć różnicę. Dodatkowo tak jak pisałem, zawieszenie stało się bardziej komfortowe. Teraz po przejściu na zimowe 17" (letnie 18") nie odczułem dużej poprawy w komforcie, bo jednak zawieszenie lepiej tłumi i różnicę widać jedynie na porządnych dziurach.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 13 lis 2019, 19:18

Ja już nie bawię się w "wydaje mi się" :)
Okabluje wszystko czujnikami i wyjdzie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2019, 19:27

Zniknęła prawie większość wibracji, więc dla mnie jest sukces.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 13 lis 2019, 23:07

mat1324 pisze:Zniknęła prawie większość wibracji, więc dla mnie jest sukces.
To zaczynam kompletować graty na cały tył i jak zima nie będzie bardzo mroźna to może do wiosny zrobi sie.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 23 lis 2019, 12:29

Witam wymieniony przód tył wszystko gada niespodzianką były spreżyny pekniete co tego nie widac proponował bym sprawdzić rzadko cos takiego wystepuje ale jednak Całkiem inna jazda auto płynie po drodze Nie ma co sie oszukiwać nowe to te auto nie jest a te rózne tuleje mówią za siebie Fotki do wgladu przesyłam Jak by ktos Chciał mam 3 tuleje Lemfonder tył oraz 2 wachacza moge odsprzedać
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2019, 12:35

Drgania zniknęły?

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 23 lis 2019, 12:45

Tak znikły inne auto nie wiem czy te sprezyny tez sie duzo do tego nie przyczyniły soii teraz normalnie bo dupa była jakby zawsze ciut niżej

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2019, 15:37

Przód miałem zrobiony i nic nie pomogło, a z tyłu wymieniałem tylko tuleje wózka. Reszta wyglądała jak nowa. Mam jeszcze minimalne drgania, ale pochodzą one z mechanizmu różnicowego, bo pojawiają się delikatnie wibracje na kierownicy oraz podobne na nadwoziu.

[ Dodano: 2019-11-23, 15:37 ]
Z tyłu co wymieniłeś oprócz łączników?

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 26 lis 2019, 10:46

Tuleje wachacza, gumy stabilizatora, tuleje sanek, łączniki stabilizatora guma zwrotnic dół jest jeszcze jeden łącznik wachacz bo widziałem są tam u góry dwa jeden taki banan i drugi prosty taki w kształcie ósemki jak się nie mylę

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lis 2019, 19:10

Były chociaż zużyte? U mnie nadal są delikatne miarowe wibracje, ale głównie na nierównej drodze, która posiada poprzeczne małe garby. Na równej drodze (np. S5 do Wrocławia) jest to ledwo wyczuwalne. Jeśli byłoby to coś z zawieszenia z tyłu, to tuleje wózka to wytłumią, bo takie mają zadanie. Coś mi się wydaje, że u mnie będzie to jednak przedni mechanizm różnicowy, bo luz na flanszy jest spory. Dodatkowo drgania są uzależnione czasami od wciskania gazu. Dodam, że takie same wibracje mam na kierownicy. Wał to nie jest, bo jak wał trzepie, to auto chce się rozlecieć. Przez zimę zrobię ten mechanizm różnicowy, a jak nie, to pomyślę o tyle na wiosnę. Z tego co oglądałem, to wszystko było sztywne oraz niepopękane.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 26 lis 2019, 20:50

Rozpadac się nie rozpadły jak tak zagladasz to jak by guma od tuleji chciała by odejść Ja tam jeszcze bym u siebie wymienił oleje w mostach itd itd bo tak dziwnie chroboce przy ruszaniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja