Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170 KM] Więcej mocy na zimnym silniku czy to normal

Silniki benzynowe
zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 02 lis 2019, 11:11

CapitanA6bryka pisze:W logu statycznym 033 mam (mniej wiecej) takie wartości:
gaz od -2 do 5 zazwyczaj od -1 do 3
benzyna od -3 do 8.6 zazwyczaj na plusie od 3.1 do 6

w sumie nie wiem czy są zadowalające, czy świadczą o pobieraniu lewego powietrza ( na filmie chyba coś mówili ,ze wartosci moga zmieniac sie do 10%)
Takie wartości raczej o niczym nie świadczą, a przynajmniej na nic konretnego nie wskazują.
Nie wiem tylko co na tym logu robi na poczatku 25%.
CapitanA6bryka pisze:Korci z tym psikaniem, bo jest wolne duzo czasu ale wstrzymam sie do wymiany kabli tak jak piszesz
jak mówisz że ładuje ostro i wszędzie... to nie warto. Zwłaszcza, że trzeba zatargać laptopa, podpiąć itp, a wypsikać pasowałoby "wszystko" żeby w razie czego wykryć wszystko. Dodam, że sam robilbym test na zimnym silniku. Znaczy nie zimnym po sekundzie po odpaleniu, ale jak się ustabilizują obroty (ssanie off). Sam miałem nieszczelną uszczelkę która po rozgrzaniu się rozszerzała i doszczelniała.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 02 lis 2019, 20:29

Te 25% tez mnie zastanawiało <mysli>
ogolnie wtedy silnik byl zimny to moze ssanie? Pozniej przełączyłem na gaz i juz sie zaczely wartosci zmieniac. Sprobuje jeszcze raz to zrobic na zimnym , czy bedzie tak samo

Dobra rada :) tak samo gazownik mi kiedys mowil odnosnie wezy do gazu, zeby nieszczelnosci na zimnym szukac

pojutrze tez znajde troche czasu, jak dostane kable to wymienie i sprawdze 020 czy pomoglo na korekty spalania stukowego, jak nie to podmienie cewke, sprawdze wieczorem czy nie iskrzy (uzywka Bremi) i napisze jak poszlo :)

Jeszcze mam pytanie. Mam delikatnie zapocone łączenia odmy(te takie wciskane) np. miedzy rurka odmy a pokrywą zaworów czy to normalne?
Tak teraz mysle ,ze jak tamtedy olej sie moze przedostac to powietrze tym bardziej a odma nie moze byc nieszczelna nie? najchetniej t bym kupil cala i wymienil ale do mojego silnika nie ma takiej w zamienniku chyba

[ Dodano: 2019-11-02, 20:29 ]
Rozłączyłem ta rurke która idzie do pokrywy po stronie pasazera i generalnie w srodku w pokrywie było troche oleju ale na tyle mało ,że nie wyleciało samo, jedynie stało w tym łączniku.
W tej rurce odmy jest uszczelka która zapewne jest juz skruszała i źle uszczelnia. W trakcie operacji i tak ten element przełamał mi się na wysokosci cewki (pewnie ze starości bo delikatnie pociągnąłem za niego w górę) próbowałem skleić ale skonczyło sie na taśmie klejącej. Więc poszukałem na alledrogo i znalazlem jedyny zamiennik firmy "ME Premium", który zamówiłem wraz z korkiem oleju.

Sprawdziłem 032 i 033 dziś ponownie i tak samo na zimnym 25% 033 i 0% 032 przy pierwszym logu w trakcie ktorego gaz nie chciał sie załączyc (na wskazniku pokazywala sie dioda pustego zbiornika lpg) po wylaczeniu logu gaz od razu zaskoczyl sam z siebie,włączylem ponownie logi i wtedy z 25% stopniowo schodzilo w dół.
Spróbuje jeszcze na rozgrzanym czy bedzie to samo.

Ile powinno wskazwać na wyjsciu z cewki? Kupilem multimetr i sprawdzilbym sobie tą uzywaną co chce podmienic

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 03 lis 2019, 20:24

Ja Ci nie powiem ile ma mieć. To zależy od cewki. Może ktoś kto ma etkę byłby w stanie wskazać. Czasem można też szukać na https://workshop-manuals.com/audi/ (lub skoda, vw itp) zakładając, że jest tam Twój silnik.

Tego z gazem nie rozumiem.
Tego z czym połamałeś, co jest skruszałe... Trzeba wymienić. Generalnie co było szczelne, ma być szczelne.

Na razie bym się tym 25% w 033 nie przejmował. Chwile po odpaleniu sonda jeszcze nei steruje i szczerze, nei znam dokładnie zachownia w tym momencie. Dodatkowo masz problem z zapłonem a niespalona mieszanka to wskazanie na duży +. Jak będą kable i cewka to wtedy się baw.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 15 lis 2019, 17:09

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej zmianą planów tj, po krótce :
-kupilem kable WN NGK
-przeczytałem artykuł o przerabianiu układu zapłonowego na forum
-odesłałem kable w/w
-kupiłem zestaw wiązki zapłonowej do przeróbki układu na pojedyncze cewki
-kupiłem cewki
-wczoraj zamontowałem wszystko wraz z nową rurką odmy

Efekt:
Cenowo 350zł za używany komplet wiązka + cewki 9szt w porownaniu do okolo 700zl za nowe oryginalne cewke i kable, które potrzeba wymieniac co 2 lata..
Lepsza kultura pracy (nie trzesie budą na wolnych obrotach)
Lepsza dynamika i elastyczność silnika (płynniejsza zmiana biegu mimo ze to manual, łatwiej się rozpędza)

Jakby ktoś szukał to na alledrogo jest osoba, która wykonuje wiązkę w cenie 330zl tytuł aukcji (wiązka zapłonowa do silników v6), ja kupiłem uzywaną ze skody 2.8

Ogólnie z operacji jestem zadowolony, także polecam jeżeli ktoś się nadal zastanawia. Wszystko chodzi jakby wyszedł tak z fabryki <okok>

Jutro zrobie logi 003 i 020 zeby sprawdzic ,czy jest poprawa ze spalaniem stukowym :)


Mam pytanie dotyczące obrazka który przeslalem, zaznaczylem tam element na czerwono i jego poczatek oraz koniec.
Co to jest za wąż/przewód odmy ? jaki ma numer OE? Czy jest to 078103223B ?
problem polega na tym,ze chyba poci sie na łączeniu z elementem 078103773C

[ Dodano: 2019-11-15, 13:08 ]
Zrobiłem log 003 i 020 na benzynie
poniżej wklejam link:

https://tiny.pl/tnmb1

Niestety, jeżeli dobrze widzę, nic się nie zmieniło..

[ Dodano: 2019-11-15, 17:09 ]
Udało mi się znaleźć oznaczenie tego przewodu w ETKA - dla silnika BDV 2.4 jest to 078 103 235 K, kupilem w Gordonie za 35zl - Topran. Niestety dojście tam żeby go wymienić jest makabryczne..

Może ktoś ma na to jakiś patent?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 lis 2019, 19:58

No generalnie wyniki z logu nie są dobre. Swieczki tez zmieniles czy zostaly?

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 15 lis 2019, 21:00

Hej Zwonko, wymieniałem je w czerwcu na bosch jakieś 10zl/szt, wczśniej były denso TT.

Masz jakieś sprawdzone świece do gazu? Myślisz że mogły już paść?

Powiesz mi jak to wygląda z tymi korektami? w jakim przedziale jest dobrze ? szukałem w necie ale ciężko znaleźć coś treściwego

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 lis 2019, 13:04

w grupe 020 nie ma korekt. To są opóxnienia zapłonu, bodajże. VW dopuszcza do 6.0 przy czym norma bardzo wysoka. Internet i logika mówi o 3CF. Świece nie liczy się na czas tylko na tys. km. Poza tym jak kable były słabe to sorry.
Co do świec do gazu szkoły są różne. Generalnie ja jestem zdania że nie ma takiego tworu. Znajdź jakie idą fabryczne świece, zobacz jaką mają przerwę i napisz tu.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 22 lis 2019, 21:28

Hej,
świece fabryczne to jest troche problem zeby znaleźć w etka jest napisany jedynie kod oen: 101000035HJ , w innym źródle (nemigaparts) znalazłem informacje ,że byly to NGK Longlife z tym samym numerem OEN. Nie ma niestety konkretnego modelu tej swiecy. Na allegro znalazłem ,że jest to prawdopodobnie świeca NGK 3584 (BKR6EKUB) z tym ,że ona ma 2 elektrody masowe ( do gazu podobno najlepiej zeby była jedna) Położenie elektrod [mm] : 3,5. Koszt 30zł/szt x 6 =180zl
Zastanawiam się nad
DENSO IK20TT - irydowe z 1 elektrodą twin tip polecane do gazu na stronie Denso. Koszt 32zl/szt lub DENSO Nickel TT- niklowe z 1 elektroda masowa twin tip ,które podobno działają podobnie do irydowych i były chwalone na tym forum w cenie 13zl/szt x 6 =78zl

Rozumiem ,że przez popsute kable wn świeczki mógł trafić szlag?
Nalatane na Bosch mam okolo 9tys. km.

Awatar użytkownika
maliniak-100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódż

Post autor: maliniak-100 » 23 lis 2019, 05:35

DENSO IK20TT jeżdżę na nich ,sprawują się świetnie

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 lis 2019, 09:37

Powiem tak. Nie mogę znaleźć info o przerwie lub w te które znajduje nie wierzę. Szkoły są dwie:
1.to co przewiduje producent
2. Jednoelektrodowe z małą przerwa
Ja preferuje ta pierwsza. Przy czym u mnie fabryczne ngk są 3elektrodowe przerwa bodajże 1.3mm. Ale są też takie same, to samo odznaczenie z końcówką bodajże 09 i wtedy maja przerwę 0.9. I takie stosuje.
Ale jak kolega wyżej chwali te denso to czemu nie. Jeśli nie są chętnie drugie to brać. Świece do gazu to chłyt marketingowy

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 26 lis 2019, 19:58

U mnie oryginalnie była świeca 2 elektrodowa ,wiec będę sugerował się opinią kolegi Maliniaka i pewnie kupie Denso IK20TT :)

[ Dodano: 2019-11-23, 20:01 ]
maliniak-100 pisze:DENSO IK20TT jeżdżę na nich ,sprawują się świetnie
Hej, chciałem zapytac czy dlugo juz smigasz na tych swiecach i czy zauwazyles jakas konkretna poprawe w porownaniu do zwyklych?

[ Dodano: 2019-11-26, 10:56 ]
Ta rurkę odpowietrzenia skrzyni korbowej wymieniłem, jeden zaczep przy łączeniu był zerwany co pewnie było powodem pocenia.
Zamówiłem świece denso k20tt, jak dojdą to wymienię ;)

[ Dodano: 2019-11-26, 19:58 ]
Po wymianie tego przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej niestety zauważyłem niepokojące objawy w postaci zwiększonych obrotów na biegu jałowym przy np. dojezdzaniu do skrzyżowania okolo 1100 rpm, po zatrzymaniu schodzi do normalnej wartosci albo jak w trakcie zwalniania wcisnę pedał sprzęgła to też schodzi w dół. Przewód wymieniałem u mechanika z Bydgoszczy. Podejrzewam ,że źle złożył odme do kupy i teraz jest jakaś nieszczelność, co myślisz Zwonko?

towarzyszą temu poniższe błędy:

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-00 - -
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
P0507 - 35-10 - - - Intermittent

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 lis 2019, 23:59

Cóż mam myśleć. Skoro problem pojawił się po naprawie, to wracać do gościa...

Awatar użytkownika
maliniak-100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódż

Post autor: maliniak-100 » 27 lis 2019, 05:53

CapitanA6bryka pisze:U mnie oryginalnie była świeca 2 elektrodowa ,wiec będę sugerował się opinią kolegi Maliniaka i pewnie kupie Denso IK20TT :)

[ Dodano: 2019-11-23, 20:01 ]
maliniak-100 pisze:DENSO IK20TT jeżdżę na nich ,sprawują się świetnie
w porównaniu z NGK (na takich jeżdziłem ) jest lepiej
Hej, chciałem zapytac czy dlugo juz smigasz na tych swiecach i czy zauwazyles jakas konkretna poprawe w porownaniu do zwyklych?
w porównaniu z NGK (na takich jeżdziłem ) jest lepiej jeżdżę już drugą zmianę 30tyś

[ Dodano: 2019-11-26, 10:56 ]
Ta rurkę odpowietrzenia skrzyni korbowej wymieniłem, jeden zaczep przy łączeniu był zerwany co pewnie było powodem pocenia.
Zamówiłem świece denso k20tt, jak dojdą to wymienię ;)

[ Dodano: 2019-11-26, 19:58 ]
Po wymianie tego przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej niestety zauważyłem niepokojące objawy w postaci zwiększonych obrotów na biegu jałowym przy np. dojezdzaniu do skrzyżowania okolo 1100 rpm, po zatrzymaniu schodzi do normalnej wartosci albo jak w trakcie zwalniania wcisnę pedał sprzęgła to też schodzi w dół. Przewód wymieniałem u mechanika z Bydgoszczy. Podejrzewam ,że źle złożył odme do kupy i teraz jest jakaś nieszczelność, co myślisz Zwonko?

towarzyszą temu poniższe błędy:

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-00 - -
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
P0507 - 35-10 - - - Intermittent

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 27 lis 2019, 16:44

Dzięki za opinie na temat świec Maliniak-100 ,
mam do Ciebie jeszcze prośbę :) , czy mógłbyś zobaczyć u siebie jak zachowują się obroty?
Bo nie mam porównania i nie wiem czy ten silnik tak sie ma zachowywac czy jednak cos u mnie nie gra..

Chodzi o sytuację gdy:

Rozpędzimy auto na 2 biegu do ok. 2500rpm i po prostu wrzucimy na luz
(po wysprzęgleniu nie uzywamy juz sprzęgła a obroty same spadają do wartości ok.750rpm)
- u mnie zatrzymują sie na 1000rpm i spadają od razu do 750rpm
jeżeli wcisnę sprzęgło lub zatrzymam sie.
Gdy robie ten sam test na 3 biegu to obroty na chwile zatrzymują sie na 1000rpm i plynnie opadają do 750rpm.

Chodzi mi o to czy obroty powinny od razu plynnie spadac do ok.750rpm ?

Byłem dzisiaj u niego Zwonko, ale chciał zebym podjechal w piątek. Mam dzisiaj wolne więc sam wywaliłem wszystkie graty i sprawdziłem jak to złożył i obejrzałem przewody podciśnienia i odmy. Nie widziałem ,żeby coś było nie tak, oprócz tego ,że przy okazji przeczyściłem przepustnice i skręciłem mocniej do kupy. Może wymiana tego przewodu dała taki efekt..

W piątek pewnie podmienię świece i zrobie log 020

Awatar użytkownika
maliniak-100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódż

Post autor: maliniak-100 » 28 lis 2019, 19:23

u mnie też tak jest na 1000 zatrzymuje się na moment

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga