Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 ACK] problem z nierówną pracą, przerywanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gooralos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2013, 01:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[2.8 ACK] problem z nierówną pracą, przerywanie

Post autor: gooralos » 22 lis 2019, 18:46

Witam,

Kupiłem sobie w Niemczech takiego chrupka.
A6 2.8 30v V6 quattro - ACK - 1997r.
Auto świeżo po rozrządzie. Nowe łańcuchy, napinacze, sondy lambda. Problem od początku jest z nierówną pracą na wolnych obrotach.

VCDS jedynie jaki błąd pokazał, to błąd adaptacji przepustnicy. Po wymianie i adaptacji, przepustnica OK. Poza tym żadnych błędów nigdzie. Co najgorsze, brak wypadania zapłonów. Jednakże nierówna praca na wolnych obrotach nadal pozostała. Z tłumika słychać wypadanie zapłonu. Czuć paloną benzynę w katalizatorze. Przy przytrzymaniu na 1500 obrotów, czuć nadal drgania.
Co wykonałem :

- kompresja prawidłowa, ok 13.
- sprawdziłem rozrząd, ustawiony idealnie,
- sprawdziłem wałki w głowicach, ich ustawienie, synchronizacja prawidłowa
- sondy dają prawidłowe napięcia, są nowe
- przepływomierz wg. VCDS, również parametry w normie
- podciśnienia w porządku
- brak nieszczelności, kolektora, przewodów
- iskra prawidłowa


Co zauważyłem :

- problem występuje w lewej głowicy
- podczas pracy, można odłączać wtryski, nie bardzo wpływa na pracę silnika, tak samo wyciągnąć fajkę świecy, mogę odłączyć 3 wtryski z lewej głowicy, auto nadal pracuje
- po demontażu kolektora w lewej głowicy dużo benzyny, jakby zalewało
- w prawej po odłączeniu wtrysku, auto bardzo to odczuwa, próbuje zgasnąć.

Dla niepotrzebnych sugestii :
- podmieniałem wtryski, listwę wtryskową, zawór ciśnienia
- podmieniałem cewkę, przewody, sondy, nowe świece
- podmieniałem kompa

Czy ktoś mógł by mi podsunąć jakiś pomysł, bo mam ochotę podpalić ten samochód.

morezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:24
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Będzin

Re: [2.8 ACK] problem z nierówną pracą, przerywanie

Post autor: morezo » 15 wrz 2020, 09:46

Rozwiązałeś problem ?

morezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:24
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Będzin

Re: [2.8 ACK] problem z nierówną pracą, przerywanie

Post autor: morezo » 10 paź 2020, 11:18

Niestety nie.
W pewnym momencie się poddałem i zawiozłem do mechanika (dwóch różnych).
Każdy ma inną teorię.
Jeden , że rozrząd, drugi cały silnik do remontu.
Ale ani jeden , ani drugi nie ma zielonego pojęcia co jest faktyczną przyczyną.

Rozrząd był wymieniany rok temu (mam papier).

Już sam nie wiem gdzie szukać przyczyny i jak ją znaleźć.

Pleban213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
Lokalizacja: Pomorze zachodnie

Re: [2.8 ACK] problem z nierówną pracą, przerywanie

Post autor: Pleban213 » 05 lut 2021, 12:28

U mnie po zakupie auta było podobnie. Zapłon nie wypadał ale jak się okazało drugi bank łapał lewe powietrze, dawał sygnał do lambdy że za ubogo i przelewał, zauważyłem to w programie od LPG po rozjeżdżających się czasach wtrysku między bankami. Silnik nie chodził gładko na biegu jałowym. O tym że łapał lewe powietrze przekonałem się wymieniając uszczelki przepustnicy, kolektora i wszystkich wtryskiwaczy (wymieniłem też kolektor ssący bo nie podobało mi się umiejscowienie wkrętek LPG). Po tej operacji silnik zaczął pracować lepiej, czasy się wyrównały ale musiałem podnieść trochę obroty biegu jałowego bo nadal trochę za mocno go kołysało.
Przy dalszych oględzinach i poszukiwaniach okazało się że wałek pierwszego banku jest ustawiony na -4* a prawy na 0*. Później przy wymianie rozrządu dowiedziałem się dlaczego, bo rozrząd był wymieniany na markera bez blokad... Przy pierwszym podejściu ustawiłem rozrząd na 0,+2 a za drugim na 0,0 (bo musiałem wymienić nowy termostat na drugi nowy :D:D:D). Auto na wolnych obrotach zaczęło pracować zdecydowanie równiej. Ale zadowolony jestem dopiero od momentu kiedy wymieniłem oryginalne cewki z kablami na 6 pojedynczych. Można robić test dwuzłotówki na silniku, pracuje na prawdę gładko. Mam nadzieję że tak gładko już zostanie czego sobie i Tobie życzę :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga