Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 3.0 TDI SE Aurora Blue

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Audi A6 C6 3.0 TDI SE Aurora Blue

Post autor: Adacho » 13 paź 2019, 02:56

W związku z zamknięciem serwisu tiny pic w moim poprzednim temacie wszystkie zdęcia zniknęły. Więc za prośbą administracji oraz moją prośbą o usunięcie starego tematu, zakładam nowy, nieco odświeżony.

A moje autko to Audi A6 C6 3.0 TDI SE 2005r zakupione w grudniu 2015 roku

Na początek fotki sprzed zakupu:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Pierwszą rzeczą jaka była do zrobienia, była wymiana wtrysków. Jest to silnik BMK,
w którym wtryski były wadliwe. Kupiłem używane wtryski na Allegro z angielskiego Audi A8 :P
Jak dotąd, wszystko jest wporządku.

Juz nie pamiętam kolejności modów, bo tyle tego było. Postaram się o chronologie:

Na początek przyciemnienie szyb:

Obrazek

Wymiana szarości na czarny oraz ramkę zegarów na srebrny,
tunel środkowy, listwy w drzwiach z drewna na szczotkowane aluminium.
w Między czasie wpadła gałka zmiany biegów z C7.Gdzieś po drodze wpadł panel climatronica,
panel MMI i poliftowy włącznik świateł

Przed i Po:

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek


Po drodze zmiana diod w panelu climatronica, panelu MMI oraz wskaźnika biegów:

ObrazekObrazek
Obrazek


Przypadkowo kupiłem zestaw głośników Bose, niestety bez wzmacniacza, ale i tak grały o niebo lepiej od standardowych:

ObrazekObrazek


Wymiana lusterek.
Podejrzałem u znajomego elektrycznie składane lusterka fotochromowe.
Oczywiście wpadłem na pomysł, ze mnie też by się przydały.
I całkiem przypadkiem znaleźliśmy oryginalne lusterka z S6 za rozsądne pieniądze.
Potem wystarczyło znaleźć wewnętrzne lusterko fotochromowe.
Jako że w Anglii były dość drogie, postanowiłem poszukać na Allegro.
Znalazłem za 40 zł + 80 zł przesyłki. A i tak wyszło mnie 2 razy taniej niż w Anglii.
A cała operacja wyglądała mniej więcej tak:


ObrazekObrazek
Obrazek


Doszedł wzmacniacz Bose i 3 brakujące głośniki.

Obrazek

Samochód kupowałem troche pod wpływem emocji i nie bardzo zastanawiałem się nad wnętrzem,
a było w całości niebieskie (jak widac na fotografiach wyżej), więc zacząłem wymieniać na czarne.
Na początek w ruch poszły boczki drzwi, plastiki na progach i po bokach tunelu środkowego,
kierownica z poduszką i "pokrywa" pod kierownicą, obudowa kolumny kierowniczej, "pokrywki" po obu stronach deski.
Tak się dobrze złożyło, ze boczki były pod BOSE (wcześniej przerobione)
wraz z oznaczeniem elektrycznie składanych lusterek + wymiana gałki sterowania lusterkami na polift:


ObrazekObrazek
Obrazek


Przyszedł wkońcu czas na wymiane tylnych świateł na polift:
Kupiłem je w Polsce ze względu na to, ze były tańsze i po prostu były.
Stare udało się szybko sprzedać więc jakieś 70% kosztu nowych lamp mi się zwrócił.

Obrazek


Będąc przy okazji na urlopie w Polsce dorzuciłem "daszek" czy też spoiler na klapę bagażnika

Obrazek

Przed kolejnym wyjazdem do Polski wpadł poliftowy zderzak Sline:

Obrazek

i wywalone puszki, w których nieco wcześniej robiłem przelot oraz końcówki tłumika:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

I tak pojechałem do Polski pomalowac zderzak:

Obrazek




01.01.2017 roku o godzinie 00:30 padł mi alternator, to była pierwsza powazna awaria odkąd kupiłem ten samochód (poza wtryskami)

W Kwietniu tego samego roku awarii uległ nastawnik turbiny. Mógł być naprawiony tanim sposobem, ale nie dało się go w żaden sposób
odkręcić, nawet po wyjęciu turbiny. Koniec końcom wpadła nowa (czyt. regenerowana) turbina:

Obrazek


Po drodze wpadł grill od S6 :)

A tu mała galeria po pomalowaniu tylnego zderzaka i wczasie wizyty w Polsce:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek


W grudniu 2017 roku stało się najgorsze, padła skrzynia biegów, urwany kosz. standardowy problem. Dobrze, ze to się stało w pierwszej połowie grudnia,
ponieważ chciałem jechać na święta do Polski. Gorzej by było gdyby padła w trasie:

Obrazek


Zanim jednak auto zostało zawiezione do naprawy, wykorzystałem ten czas na przemalowanie podsufitki, slupków i deski rozdzielczej na czarno.
o ile podsufitka wyszła dobrze, słupki troche gorzej, to deska nie wyszła najlepiej ale tragedii nie było:

ObrazekObrazek
Obrazek

Następnie wleciały hamulce Sline, przy okazji wymiany, zniknął pisk silniczków hamulca postojowego. Malowanie było baardzo amatorskie z mojej strony:

Obrazek



Przy tym modzie chyba po raz pierwszy zabrałem się za kable w samochodzie.
Na pierwszy ogień poszedł montaż elektrycznej klapy bagażnika.
Było kilka problemów, ale na szczęście w miarę szybko znalazłem przyczyny.

Kolejna awaria w czasie użytkowania samochodu to blokada kierownicy. Sama naprawa nie jest tam jakoś mega trudna,
ale zeby się dostać do tej blokady, troche trzeba rozebrać (zegary niepotrzebnie wyjąłem):

Obrazek

Mody wykonane w 2019 roku


Kolejny etap zmiany koloru wnętrza na czarny to boczki i podłoga w bagażniku:

Obrazek

Następnie wymiana pomalowanej na czarno deski rozdzielczej na właściwą, czarną deskę oraz wymiana dywanu na czarny.
Korzystając z okazji, ze tyle już rozebrałem, położyłem wiązkę niezbędną do założenia parctronica na przód:

ObrazekObrazek

Pierwsze założenie przedniego zderzaka S6 zakupionego i pomalowanego w Polsce, a nastepnie przywiezionego do Anglii.
Do tego założyłem DRL z S6 zakupione parę miesięcy wcześniej za okazyjną cenę. Potem zostało tylko podłączenie
przedniego parktronica:

Obrazek


W trakcie podłączania czujników w przednim zderzaku, przy okazji, wymieniłem odbłysniki w lampach. Także przyszły z Polski, w Anglii nie mogłem znaleźć
nigdzie firmy, która odnawia odbłyśniki:

Obrazek

Mając ciągle ściągnięty zderzak podłączyłem DRLe z S6 oraz pozbyłem się znaczka S6 z grilla i taki był efekt końcowy:

ObrazekObrazek

Następne parę miesięcy było trudnym okresem modów ponieważ całą pracę wykonałem sam. Miałem "zdalną" pomoc kilku osób odnośnie
montażu tego wszystkiego.

Mianowicie był to montaż MMI3G+ z Audi A6 C7. Było wiele prób i błędów. Zdarzyło się nawet, że już działało a potem przestało
z niewiadomych przyczyn. Ale koniec końcom udało się. Poniżej filmik i kilka fotek z tej opreacji



ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Jednostka MMI pochodzi z A6 C7 i musiałem ją trochę przypiłować, żeby jakoś weszła do schowka.
Miałem wcześniej z A8 D4 ale nie udało się jej na szybko przystosować do A6, więc jest jak jest :)

Obrazek

Przypadkiem trafiłem na całkiem fajną okazję i kupiłem rotory 19 cali z oponami:

Obrazek

Montaż MMI zajął mi sporo czasu bo po jego uruchomieniu musiałem jeszcze dorobić kabel do mikrofonów, znaleźć i kupić mikrofony.
Przez jakiś czas miałem zastępczą antenę do GPS, potem dodałem przedłużacz. Miałem też troche problemów z antenami do radia
i póki co DAB jakoś chodzi na nieoryginalnej antenie.

Mając już poliftowego gateway'a niezbędnego do MMI, dorzuciłem HBA- High Beam Assist.

Po HBA nadszedł czas na mod który zrobiłem parę dni temu, czyli ACC.
Jako że miałem już grill do S6, potrzebowałem grzałki pod ten grill. Nowe były za drogie i okazało się,
że kolega miał grzałkę, ale od grilla SE. Dla zaoszczędzenia paru groszy zabrałem się za jego przerobienie
i dopasowanie do Grilla S6. Miałem drugi grill S6 który był przy zakupie całego zderzaka. Jako, że był połamany,
wykorzystałem go do pozbycia się znaczka S6 z mojego grilla i dopasowanie grzałki:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

A oto efekt końcowy:

Obrazek



Chyba niczego nie pominąłem opisując swoją skarbonkę.
Co dalej?
Następne mody na pewno nie w tym roku :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 paź 2019, 12:40

Poprzedni temat został usunięty do kosza.

jaris2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:21
Lokalizacja: Opole

Post autor: jaris2 » 13 paź 2019, 14:35

Mam pytanie , jaki byl koszt wymiany zacisko od ręcznego ? Sama wymiana rozwiązała problem piskow?

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 13 paź 2019, 14:39

jaris2 pisze:Mam pytanie , jaki byl koszt wymiany zacisko od ręcznego ? Sama wymiana rozwiązała problem piskow?
same silniczki można wymienić i problem zniknie, trzeba tylko sprawdzić trybik w silniku bo występują 2 różne. Ja akurat cały zestaw hamulców miałem za darmo, jedynie za regeneracje i montaż płaciłem

eed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 04 lut 2012, 01:47
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: eed » 14 paź 2019, 16:50

<brawo> niezly zestaw przerobek <okok>
a ja sie ostatnio cieszylem z wymiany termostatu i zarowek <rotfl>
Dawniej:
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 14 paź 2019, 17:41

Lotke masz oryginalną? Nakleja się ją na zwykłą klapę? Bo nie wiem jak to jest skonstruowane?

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 15 paź 2019, 09:12

skubiszek pisze:Lotke masz oryginalną? Nakleja się ją na zwykłą klapę? Bo nie wiem jak to jest skonstruowane?
Lotka niestety nie oryginalna. Kupiłem kiedyś na Allegro. Przykjeloja jest klejem do szyb samochodowych.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 15 paź 2019, 21:01

Kupiłem oryginalną i już wiem jak się ją montuje :)

ptaku19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 paź 2019, 11:22
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: ptaku19 » 17 paź 2019, 15:04

Końcówki wydechów od c6 czy to od jakiegoś innego modelu? Na marginesie jaki koszt takich?

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 18 paź 2019, 10:43

ptaku19 pisze:Końcówki wydechów od c6 czy to od jakiegoś innego modelu? Na marginesie jaki koszt takich?
Kupowałem je ze 3 lata temu to moge nie pamietać dokładnie. Ale te akurat były "chyba na pewno" od A5 i płaciłem za nie około &#163;60 - &#163;70 z tego co pamiętam

ptaku19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 paź 2019, 11:22
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: ptaku19 » 18 paź 2019, 11:43

Adacho pisze:Kupowałem je ze 3 lata temu to moge nie pamietać dokładnie. Ale te akurat były "chyba na pewno" od A5 i płaciłem za nie około &#163;60 - &#163;70 z tego co pamiętam
Dzięki, przejrzę etke może coś znajdę odpowiedniego ;)

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 19 paź 2019, 23:39

Ladnie się napracowales. Tylko ze troche styl pomieszałes. Ten przedni zderzak nie pasuje do tyłu. Tak samo wnętrze. Rotor chyba ori wiec super.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 20 paź 2019, 00:06

ZAGATO pisze:Ladnie się napracowales. Tylko ze troche styl pomieszałes. Ten przedni zderzak nie pasuje do tyłu. Tak samo wnętrze. Rotor chyba ori wiec super.
Pierwotny plan zakładał poliftowy sline, ale ze względu na koszta, pomysł zanikł i powstał pomysł S6.

Ale zastanawiam się trochę, bo zderzak od S6 słabo pasuje i mam na szybkiego podłączone DRLe i z nikąd informacji jak powinny być podłączone. Tak, zeby było jak w S6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga