Audi A6 C6 3.0 TDI SE Aurora Blue
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
Audi A6 C6 3.0 TDI SE Aurora Blue
W związku z zamknięciem serwisu tiny pic w moim poprzednim temacie wszystkie zdęcia zniknęły. Więc za prośbą administracji oraz moją prośbą o usunięcie starego tematu, zakładam nowy, nieco odświeżony.
A moje autko to Audi A6 C6 3.0 TDI SE 2005r zakupione w grudniu 2015 roku
Na początek fotki sprzed zakupu:
Pierwszą rzeczą jaka była do zrobienia, była wymiana wtrysków. Jest to silnik BMK,
w którym wtryski były wadliwe. Kupiłem używane wtryski na Allegro z angielskiego Audi A8 :P
Jak dotąd, wszystko jest wporządku.
Juz nie pamiętam kolejności modów, bo tyle tego było. Postaram się o chronologie:
Na początek przyciemnienie szyb:
Wymiana szarości na czarny oraz ramkę zegarów na srebrny,
tunel środkowy, listwy w drzwiach z drewna na szczotkowane aluminium.
w Między czasie wpadła gałka zmiany biegów z C7.Gdzieś po drodze wpadł panel climatronica,
panel MMI i poliftowy włącznik świateł
Przed i Po:
Po drodze zmiana diod w panelu climatronica, panelu MMI oraz wskaźnika biegów:
Przypadkowo kupiłem zestaw głośników Bose, niestety bez wzmacniacza, ale i tak grały o niebo lepiej od standardowych:
Wymiana lusterek.
Podejrzałem u znajomego elektrycznie składane lusterka fotochromowe.
Oczywiście wpadłem na pomysł, ze mnie też by się przydały.
I całkiem przypadkiem znaleźliśmy oryginalne lusterka z S6 za rozsądne pieniądze.
Potem wystarczyło znaleźć wewnętrzne lusterko fotochromowe.
Jako że w Anglii były dość drogie, postanowiłem poszukać na Allegro.
Znalazłem za 40 zł + 80 zł przesyłki. A i tak wyszło mnie 2 razy taniej niż w Anglii.
A cała operacja wyglądała mniej więcej tak:
Doszedł wzmacniacz Bose i 3 brakujące głośniki.
Samochód kupowałem troche pod wpływem emocji i nie bardzo zastanawiałem się nad wnętrzem,
a było w całości niebieskie (jak widac na fotografiach wyżej), więc zacząłem wymieniać na czarne.
Na początek w ruch poszły boczki drzwi, plastiki na progach i po bokach tunelu środkowego,
kierownica z poduszką i "pokrywa" pod kierownicą, obudowa kolumny kierowniczej, "pokrywki" po obu stronach deski.
Tak się dobrze złożyło, ze boczki były pod BOSE (wcześniej przerobione)
wraz z oznaczeniem elektrycznie składanych lusterek + wymiana gałki sterowania lusterkami na polift:
Przyszedł wkońcu czas na wymiane tylnych świateł na polift:
Kupiłem je w Polsce ze względu na to, ze były tańsze i po prostu były.
Stare udało się szybko sprzedać więc jakieś 70% kosztu nowych lamp mi się zwrócił.
Będąc przy okazji na urlopie w Polsce dorzuciłem "daszek" czy też spoiler na klapę bagażnika
Przed kolejnym wyjazdem do Polski wpadł poliftowy zderzak Sline:
i wywalone puszki, w których nieco wcześniej robiłem przelot oraz końcówki tłumika:
I tak pojechałem do Polski pomalowac zderzak:
01.01.2017 roku o godzinie 00:30 padł mi alternator, to była pierwsza powazna awaria odkąd kupiłem ten samochód (poza wtryskami)
W Kwietniu tego samego roku awarii uległ nastawnik turbiny. Mógł być naprawiony tanim sposobem, ale nie dało się go w żaden sposób
odkręcić, nawet po wyjęciu turbiny. Koniec końcom wpadła nowa (czyt. regenerowana) turbina:
Po drodze wpadł grill od S6
A tu mała galeria po pomalowaniu tylnego zderzaka i wczasie wizyty w Polsce:
W grudniu 2017 roku stało się najgorsze, padła skrzynia biegów, urwany kosz. standardowy problem. Dobrze, ze to się stało w pierwszej połowie grudnia,
ponieważ chciałem jechać na święta do Polski. Gorzej by było gdyby padła w trasie:
Zanim jednak auto zostało zawiezione do naprawy, wykorzystałem ten czas na przemalowanie podsufitki, slupków i deski rozdzielczej na czarno.
o ile podsufitka wyszła dobrze, słupki troche gorzej, to deska nie wyszła najlepiej ale tragedii nie było:
Następnie wleciały hamulce Sline, przy okazji wymiany, zniknął pisk silniczków hamulca postojowego. Malowanie było baardzo amatorskie z mojej strony:
Przy tym modzie chyba po raz pierwszy zabrałem się za kable w samochodzie.
Na pierwszy ogień poszedł montaż elektrycznej klapy bagażnika.
Było kilka problemów, ale na szczęście w miarę szybko znalazłem przyczyny.
Kolejna awaria w czasie użytkowania samochodu to blokada kierownicy. Sama naprawa nie jest tam jakoś mega trudna,
ale zeby się dostać do tej blokady, troche trzeba rozebrać (zegary niepotrzebnie wyjąłem):
Mody wykonane w 2019 roku
Kolejny etap zmiany koloru wnętrza na czarny to boczki i podłoga w bagażniku:
Następnie wymiana pomalowanej na czarno deski rozdzielczej na właściwą, czarną deskę oraz wymiana dywanu na czarny.
Korzystając z okazji, ze tyle już rozebrałem, położyłem wiązkę niezbędną do założenia parctronica na przód:
Pierwsze założenie przedniego zderzaka S6 zakupionego i pomalowanego w Polsce, a nastepnie przywiezionego do Anglii.
Do tego założyłem DRL z S6 zakupione parę miesięcy wcześniej za okazyjną cenę. Potem zostało tylko podłączenie
przedniego parktronica:
W trakcie podłączania czujników w przednim zderzaku, przy okazji, wymieniłem odbłysniki w lampach. Także przyszły z Polski, w Anglii nie mogłem znaleźć
nigdzie firmy, która odnawia odbłyśniki:
Mając ciągle ściągnięty zderzak podłączyłem DRLe z S6 oraz pozbyłem się znaczka S6 z grilla i taki był efekt końcowy:
Następne parę miesięcy było trudnym okresem modów ponieważ całą pracę wykonałem sam. Miałem "zdalną" pomoc kilku osób odnośnie
montażu tego wszystkiego.
Mianowicie był to montaż MMI3G+ z Audi A6 C7. Było wiele prób i błędów. Zdarzyło się nawet, że już działało a potem przestało
z niewiadomych przyczyn. Ale koniec końcom udało się. Poniżej filmik i kilka fotek z tej opreacji
Jednostka MMI pochodzi z A6 C7 i musiałem ją trochę przypiłować, żeby jakoś weszła do schowka.
Miałem wcześniej z A8 D4 ale nie udało się jej na szybko przystosować do A6, więc jest jak jest
Przypadkiem trafiłem na całkiem fajną okazję i kupiłem rotory 19 cali z oponami:
Montaż MMI zajął mi sporo czasu bo po jego uruchomieniu musiałem jeszcze dorobić kabel do mikrofonów, znaleźć i kupić mikrofony.
Przez jakiś czas miałem zastępczą antenę do GPS, potem dodałem przedłużacz. Miałem też troche problemów z antenami do radia
i póki co DAB jakoś chodzi na nieoryginalnej antenie.
Mając już poliftowego gateway'a niezbędnego do MMI, dorzuciłem HBA- High Beam Assist.
Po HBA nadszedł czas na mod który zrobiłem parę dni temu, czyli ACC.
Jako że miałem już grill do S6, potrzebowałem grzałki pod ten grill. Nowe były za drogie i okazało się,
że kolega miał grzałkę, ale od grilla SE. Dla zaoszczędzenia paru groszy zabrałem się za jego przerobienie
i dopasowanie do Grilla S6. Miałem drugi grill S6 który był przy zakupie całego zderzaka. Jako, że był połamany,
wykorzystałem go do pozbycia się znaczka S6 z mojego grilla i dopasowanie grzałki:
A oto efekt końcowy:
Chyba niczego nie pominąłem opisując swoją skarbonkę.
Co dalej?
Następne mody na pewno nie w tym roku
A moje autko to Audi A6 C6 3.0 TDI SE 2005r zakupione w grudniu 2015 roku
Na początek fotki sprzed zakupu:
Pierwszą rzeczą jaka była do zrobienia, była wymiana wtrysków. Jest to silnik BMK,
w którym wtryski były wadliwe. Kupiłem używane wtryski na Allegro z angielskiego Audi A8 :P
Jak dotąd, wszystko jest wporządku.
Juz nie pamiętam kolejności modów, bo tyle tego było. Postaram się o chronologie:
Na początek przyciemnienie szyb:
Wymiana szarości na czarny oraz ramkę zegarów na srebrny,
tunel środkowy, listwy w drzwiach z drewna na szczotkowane aluminium.
w Między czasie wpadła gałka zmiany biegów z C7.Gdzieś po drodze wpadł panel climatronica,
panel MMI i poliftowy włącznik świateł
Przed i Po:
Po drodze zmiana diod w panelu climatronica, panelu MMI oraz wskaźnika biegów:
Przypadkowo kupiłem zestaw głośników Bose, niestety bez wzmacniacza, ale i tak grały o niebo lepiej od standardowych:
Wymiana lusterek.
Podejrzałem u znajomego elektrycznie składane lusterka fotochromowe.
Oczywiście wpadłem na pomysł, ze mnie też by się przydały.
I całkiem przypadkiem znaleźliśmy oryginalne lusterka z S6 za rozsądne pieniądze.
Potem wystarczyło znaleźć wewnętrzne lusterko fotochromowe.
Jako że w Anglii były dość drogie, postanowiłem poszukać na Allegro.
Znalazłem za 40 zł + 80 zł przesyłki. A i tak wyszło mnie 2 razy taniej niż w Anglii.
A cała operacja wyglądała mniej więcej tak:
Doszedł wzmacniacz Bose i 3 brakujące głośniki.
Samochód kupowałem troche pod wpływem emocji i nie bardzo zastanawiałem się nad wnętrzem,
a było w całości niebieskie (jak widac na fotografiach wyżej), więc zacząłem wymieniać na czarne.
Na początek w ruch poszły boczki drzwi, plastiki na progach i po bokach tunelu środkowego,
kierownica z poduszką i "pokrywa" pod kierownicą, obudowa kolumny kierowniczej, "pokrywki" po obu stronach deski.
Tak się dobrze złożyło, ze boczki były pod BOSE (wcześniej przerobione)
wraz z oznaczeniem elektrycznie składanych lusterek + wymiana gałki sterowania lusterkami na polift:
Przyszedł wkońcu czas na wymiane tylnych świateł na polift:
Kupiłem je w Polsce ze względu na to, ze były tańsze i po prostu były.
Stare udało się szybko sprzedać więc jakieś 70% kosztu nowych lamp mi się zwrócił.
Będąc przy okazji na urlopie w Polsce dorzuciłem "daszek" czy też spoiler na klapę bagażnika
Przed kolejnym wyjazdem do Polski wpadł poliftowy zderzak Sline:
i wywalone puszki, w których nieco wcześniej robiłem przelot oraz końcówki tłumika:
I tak pojechałem do Polski pomalowac zderzak:
01.01.2017 roku o godzinie 00:30 padł mi alternator, to była pierwsza powazna awaria odkąd kupiłem ten samochód (poza wtryskami)
W Kwietniu tego samego roku awarii uległ nastawnik turbiny. Mógł być naprawiony tanim sposobem, ale nie dało się go w żaden sposób
odkręcić, nawet po wyjęciu turbiny. Koniec końcom wpadła nowa (czyt. regenerowana) turbina:
Po drodze wpadł grill od S6
A tu mała galeria po pomalowaniu tylnego zderzaka i wczasie wizyty w Polsce:
W grudniu 2017 roku stało się najgorsze, padła skrzynia biegów, urwany kosz. standardowy problem. Dobrze, ze to się stało w pierwszej połowie grudnia,
ponieważ chciałem jechać na święta do Polski. Gorzej by było gdyby padła w trasie:
Zanim jednak auto zostało zawiezione do naprawy, wykorzystałem ten czas na przemalowanie podsufitki, slupków i deski rozdzielczej na czarno.
o ile podsufitka wyszła dobrze, słupki troche gorzej, to deska nie wyszła najlepiej ale tragedii nie było:
Następnie wleciały hamulce Sline, przy okazji wymiany, zniknął pisk silniczków hamulca postojowego. Malowanie było baardzo amatorskie z mojej strony:
Przy tym modzie chyba po raz pierwszy zabrałem się za kable w samochodzie.
Na pierwszy ogień poszedł montaż elektrycznej klapy bagażnika.
Było kilka problemów, ale na szczęście w miarę szybko znalazłem przyczyny.
Kolejna awaria w czasie użytkowania samochodu to blokada kierownicy. Sama naprawa nie jest tam jakoś mega trudna,
ale zeby się dostać do tej blokady, troche trzeba rozebrać (zegary niepotrzebnie wyjąłem):
Mody wykonane w 2019 roku
Kolejny etap zmiany koloru wnętrza na czarny to boczki i podłoga w bagażniku:
Następnie wymiana pomalowanej na czarno deski rozdzielczej na właściwą, czarną deskę oraz wymiana dywanu na czarny.
Korzystając z okazji, ze tyle już rozebrałem, położyłem wiązkę niezbędną do założenia parctronica na przód:
Pierwsze założenie przedniego zderzaka S6 zakupionego i pomalowanego w Polsce, a nastepnie przywiezionego do Anglii.
Do tego założyłem DRL z S6 zakupione parę miesięcy wcześniej za okazyjną cenę. Potem zostało tylko podłączenie
przedniego parktronica:
W trakcie podłączania czujników w przednim zderzaku, przy okazji, wymieniłem odbłysniki w lampach. Także przyszły z Polski, w Anglii nie mogłem znaleźć
nigdzie firmy, która odnawia odbłyśniki:
Mając ciągle ściągnięty zderzak podłączyłem DRLe z S6 oraz pozbyłem się znaczka S6 z grilla i taki był efekt końcowy:
Następne parę miesięcy było trudnym okresem modów ponieważ całą pracę wykonałem sam. Miałem "zdalną" pomoc kilku osób odnośnie
montażu tego wszystkiego.
Mianowicie był to montaż MMI3G+ z Audi A6 C7. Było wiele prób i błędów. Zdarzyło się nawet, że już działało a potem przestało
z niewiadomych przyczyn. Ale koniec końcom udało się. Poniżej filmik i kilka fotek z tej opreacji
Jednostka MMI pochodzi z A6 C7 i musiałem ją trochę przypiłować, żeby jakoś weszła do schowka.
Miałem wcześniej z A8 D4 ale nie udało się jej na szybko przystosować do A6, więc jest jak jest
Przypadkiem trafiłem na całkiem fajną okazję i kupiłem rotory 19 cali z oponami:
Montaż MMI zajął mi sporo czasu bo po jego uruchomieniu musiałem jeszcze dorobić kabel do mikrofonów, znaleźć i kupić mikrofony.
Przez jakiś czas miałem zastępczą antenę do GPS, potem dodałem przedłużacz. Miałem też troche problemów z antenami do radia
i póki co DAB jakoś chodzi na nieoryginalnej antenie.
Mając już poliftowego gateway'a niezbędnego do MMI, dorzuciłem HBA- High Beam Assist.
Po HBA nadszedł czas na mod który zrobiłem parę dni temu, czyli ACC.
Jako że miałem już grill do S6, potrzebowałem grzałki pod ten grill. Nowe były za drogie i okazało się,
że kolega miał grzałkę, ale od grilla SE. Dla zaoszczędzenia paru groszy zabrałem się za jego przerobienie
i dopasowanie do Grilla S6. Miałem drugi grill S6 który był przy zakupie całego zderzaka. Jako, że był połamany,
wykorzystałem go do pozbycia się znaczka S6 z mojego grilla i dopasowanie grzałki:
A oto efekt końcowy:
Chyba niczego nie pominąłem opisując swoją skarbonkę.
Co dalej?
Następne mody na pewno nie w tym roku
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
same silniczki można wymienić i problem zniknie, trzeba tylko sprawdzić trybik w silniku bo występują 2 różne. Ja akurat cały zestaw hamulców miałem za darmo, jedynie za regeneracje i montaż płaciłemjaris2 pisze:Mam pytanie , jaki byl koszt wymiany zacisko od ręcznego ? Sama wymiana rozwiązała problem piskow?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 04 lut 2012, 01:47
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gryfino
niezly zestaw przerobek
a ja sie ostatnio cieszylem z wymiany termostatu i zarowek
a ja sie ostatnio cieszylem z wymiany termostatu i zarowek
Dawniej:
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
Pierwotny plan zakładał poliftowy sline, ale ze względu na koszta, pomysł zanikł i powstał pomysł S6.ZAGATO pisze:Ladnie się napracowales. Tylko ze troche styl pomieszałes. Ten przedni zderzak nie pasuje do tyłu. Tak samo wnętrze. Rotor chyba ori wiec super.
Ale zastanawiam się trochę, bo zderzak od S6 słabo pasuje i mam na szybkiego podłączone DRLe i z nikąd informacji jak powinny być podłączone. Tak, zeby było jak w S6.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga