Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Nie pali na dotyk

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 08 paź 2019, 17:36

Pamiętaj zawór z końcówką K.
z końcówką A stosowany był w silnikach z PD.

[ Dodano: 2019-10-08, 17:36 ]
Ciekawy jestem diagnozy.
Mam nadzieję ze kolega podzieli się wiedzą :)

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 10 paź 2019, 09:05

Także jestem ciekawy diagnozy i rozwiązania problemu ;)
Ja zastanawiam się nad wymianą świec w ASO były wymienione przy 115 tysiachach, a mam teraz 230 i minęło 7 lat .

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 10 paź 2019, 10:01

Panie panowie, naprawione. Sam i bez serwisu. Tylko oryginalne dobre filtry stosujcie. Skończyły mi się problemy z zapowietrzaniem układu bo było to zapowietrzenie, nie wtryski, nie aku, nie alternator, nie świece itp. Poprzedni filtr paliwa cofał mi paliwo i zapowietrzał układ. Oszczędności jak widać okazały się stratą. Stary badziewiasty filtr paliwa to był polskiej firmy Kamoka, nie kupujcie nigdy tego badziewia. Po zmianie na Bosch jak ręką odjął.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 10 paź 2019, 10:30

No i brawa dla cb, ale ze Komokę założyłeś,

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 10 paź 2019, 10:42

Brawo ja :-) Kamoka ma b. dobre opinie itp. I chciałem polski przemysł wesprzeć :-) A tu lipa :-(
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 10 paź 2019, 11:10

A czy zawór zwrotny wymieniałeś też, bo z tego co pisałes miałeś z nim też przeboje

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 10 paź 2019, 12:59

Zawór zwrotny nie miał nic do tego, przyda się na zapas :-) Tam ewidentnie był jakiś problem z utrzymywaniem ciśnienia w tej Kamoce.
Pozdrawiam,
Waldek

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 13 paź 2019, 20:08

Panowie dupa, tzn. Spostrzeżenia od tych kilku dni po wymianie filtra. Wszystko super jak pomiędzy odpalaniem jest do 16h postoju. Dzisiaj odpalalem po 28h i dopiero za drugim razem odpalił :( Póki co to zamieniłem zawór zwrotny na filtrze i zobaczę. Przed wyminą filtra to i po 7h potrafił mieć problemy z odpaleniem.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 paź 2019, 20:48

Po zgaszeniu samochodu zacisnij opaskę na wężu powrotnym

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 13 paź 2019, 21:00

Uważasz, że paliwo wraca tym wężem powrotnym? Tylko to masakra po zgaszeniu podnosić maskę, zaciskać ten wąż a przed odpaleniem procedura analogiczna :) Po zmianie filtra dwa razy powiększyłem czas dla odpalania na dotyk. Więc kierunek usunięcia usterki jest dobry a diagnoza to na pewno zapowietrzenie. Zobaczę jakie czasy na nowym zaworze zworze zwrotnym. Najgorsze jest to, że jak nawet już będzie ok to sromotnie się o tym przekonam np. po 2 tyg. postoju :)
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 paź 2019, 21:39

A masz może przed pompą wysokiego ciśnienia przezroczysty waz. Masz tam powietrze ??

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 14 paź 2019, 10:14

Nie ma tam powietrza.

[ Dodano: 2019-10-14, 10:05 ]
Panowie, a jak wygląda procedura startu? Czy ta pompa co jest w baku odpowiada za to by paliwo było w wężykach? Potem pompa wysokiego ciśnienia, ta za przezroczystą rurką, kompresuje paliwo do około 300 atmosfer i jak wtryski drożne i gdy jest zimno odpalają się świece żarowe, samochód musi odpalić? Czy może jest jakaś jeszcze inna pompa która po długim postoju uzupełnia paliwo do rurek? A co jak samochód stoi 2 tygodnie? Miesiąc? Przecież wtedy nawet przy szczelnej instalacji paliwowej, trzeba paliwo podpompować, co wtedy za to odpowiada? Obstawiam właśnie, że jest problem z tym "czymś".

[ Dodano: 2019-10-14, 10:14 ]
Czytam w wątku powyżej, że jest coś takiego jak zawór utrzymujący ciśnienie:

https://a6klub.pl/bmk-30-224-km-jak-sie ... htm#934396

Czy to utrzymuje ciśnienie podczas jazdy? Czy przy rozruchu? Czy w obu przypadkach? Czy mogę mieć tu problem i jak to zweryfikować? Gdzie jest ten zawór?
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 paź 2019, 10:19

Układ składa się z trzech pomp.
1 w zbiorniku
2 w pomie WC zębata
3 w pompie WC tłokowa.
1 podaje paliwo do filtra i do pompy zębatej
2 pompa zębata wstępnie podnosi ciśnienie do pompy tloczkowej
3 pompa tloczkowa daje ciśnienie właściwe.
Na pompie masz zawór zwrotny który uniemożliwia cofnięcie paliwa.
Co warto podkreślić w silnikach niestety nie ma wstępnego panowania paliwa przed uruchomieniem. Pompa w zbiorniku załącza się w momencie kręcenia rozrusznikiem.

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 14 paź 2019, 11:49

Dziękuję. U mnie na WC jest około 300 bar, więc, wynika, że pompy działają OK? Ale czy to nie jest tak, że nawet jak jest w układzie powietrze to także będzie OK w ciśnieniach na pompie WC? Może gdzieś jest nieszczelność w tych pompach? Jak to zweryfikować gdzie? Gdzieś na grupie VW czytam, że pomogła wymian oringów na wtryskiwaczach bo tam dostawało się powietrze, ale chyba nie to? Przypominam, że po wymianie filtra paliwa na nowy boscha, na drugi dzień odpala na dotyk (poprzednio już był problem po 8h), problem teraz z odpaleniem jest po kilkudziesięciu godzinach postoju. Wczoraj wymieniłem też zawór zwrotny na filtrze paliwa ale jest za szybko by coś stwierdzić - zbyt mało godzin stania. Najszybciej po weekendzie stwierdzę czy to rozwiązało problem. Tylko tak logicznie... zupełnie to mi się nie klei. Dam sobie głowę obciąć, że jakby samochód został na tydzień lub dłużej na postoju, pewnie nie odpaliłby zupełnie. Przy kolejnym długim nie odpalaniu sprawdzę, czy jest paliwo w filtrze paliwa. Dla mnie ewidentnie efekt jest taki jakbym odpalał samochód z pustym filtrem paliwa.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 paź 2019, 14:30

Ciśnienie mierzysz na Rampie a nie na pompie, z tego co pamiętam z twoich logów ciśnienie budowane jest szybko.
Kolejna sprawa możesz w ogóle nie mieć paliwa w filtrze ważne by w przewodzie zasilającym było paliwo a z tego co pisałeś jest. brak bąbli powietrza.

U ciebie może być problem z przelewami to miejsce może generować zapowietrzenie się samego wtrysku.
przychodzi mi do głowy jeszcze jeden pomysł. zdejmij dolot zaraz za przepustnicą. Możliwe ze zbiegiem okoliczności przycina się tam klapa i nie może zaciągnąć powietrza, nawet by się to zgadzało, z poprzednich postów pisałeś ze twój mechanik radził ci odpalać na 2 razy.
Oczywiście teraz to już są to hipotezy ale warto sie temu przyjrzeć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja