Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? PILNE

Silniki wysokoprężne
laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? PILNE

Post autor: laki89 » 02 paź 2019, 06:59

Witam. Kto posiada silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? Proszę o kontakt. PILNE

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 02 paź 2019, 07:28

Kolego napisz o co chodzi z czym masz problem, co chcesz sprawdzić, bo ktoś pomyśli że chcesz mu silnik pilnie skubnąć z auta :)
Ja co prawda mam CSUD ale różni się jedynie wtryskami i turbiną.... a reszta to to samo.

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 02 paź 2019, 09:23

Posiadam Audi a6 C7 2015r 2.0 tdi 190 KM. Irytujace piszczenie ( co dokłądniej świerszczenie bardziej przypominające) po zapaleniu z przodu silnika. Wymieniony alternator, pasek i wszystko co się dało i dalej to samo. Miał ktoś moze taki przypadek?? Czy te silniki mają taką wadę fabryczną?? jeśli będzie potrzeba to podeślę nagranie

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 02 paź 2019, 11:27

Wiem chyba o czym mówisz.... ale dla pewności podeślij nagranie... czy dzieje się tak na w miarę zimnym silniku? Czy cały czas?
Jeżeli na zimnym to spróbuj kilka razy szybko wcisnąć pedał hamulca i posłuchaj czy na chwilę (1-2 sekundy) ten dźwięk nie ustaje?

Czy to taki mniej więcej dźwięk jak na filmie?


laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 02 paź 2019, 20:11

ok spróbuje :|

[ Dodano: 2019-10-02, 20:11 ]
tylko na zimnym :| ...jesli po wcisnieciu hamulca tak bedzie ze ustaje ...co bedzie przyczną?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 02 paź 2019, 22:48

Spokojnie... jeżeli to ten dźwięk, to tylko pompa oleju będzie winna.

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 03 paź 2019, 06:39

Czyli co wymiana pompy czy coś innego trzeba zrobić??

[ Dodano: 2019-10-03, 06:39 ]
Podaj ewentualnie numer kontaktowy i się z Tobą skontaktuje i pogadamy co i jak.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 03 paź 2019, 09:06

Obejrzałeś film? To mniej więcej taki dźwięk jak na filmie?
Jeżeli tak... to pompa oleju i sprzężona z nią pompa vacum...

Tu jeszcze inne nagranie:


Co do samej pompy... jest to pompa z regulacją ciśnienia w zależności od obrotów.
Dźwięki wydobywają się na wolnych obrotach, na zimnym silniku... wciskając hamulec kilkukrotnie, na chwilę odciążamy pompę zmniejszając podciśnienie pompy vacum, która jest zamontowana na tej samej osi co pompa oleju. Takie odciążenie powoduje chwilowe wyciszenie "dźwięku".

Czy wymieniać?

Takich przypadków jest mrowie. Ogólne stanowisko grupy VAG na temat tego problemu w silnikach typu EA288 (z tego co wielokrotnie wyczytałem) to "tak może być, nic nie trzeba wymieniać, to normalny objaw, pompa jest przewidziana jako dożywotnia".
Z zagranicznych for jak czytałem, pojawia się taki dźwięk już nawet w autach z przebiegiem 20 tys.km, a nawet fabrycznie nowych.

Jeden z polskich warsztatów na swoim blogu opisywał wymianę tej pompy ze względu na taki hałas w superb-ie lub passacie, ale głupoty pisali że pasek przeskakiwał itp... gdyby pasek przeskoczył kilka razy (jak to miało miejsce w 2.0TDI PD ze słynnym "ołówkiem" na pompie) to do wymiany w najlepszym razie byłoby tylko turbo.

Nigdzie nie wyczytałem żeby komuś ta pompa siadła... użytkownicy opisują że mieli ten dźwięk przy 20 tys.km i mają przy 160 tys.km i nic się nie dzieje...ten typ tak ma chyba.

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 03 paź 2019, 11:25

Tak dokładnie takie dżwięki jak na obu filmikach które podesłałeś.
Jezeli ta pompa jest z regulacją to jest możliwość jakieś regulacji, zniwelowania tego piszczenia czy z tym nie da sie nic zrobić?
Mam Audi A6 C7 2015r 75tys. przebiegu i nigdy bym nie pomyślał że coś takiego mogą mieć.
A czy orientujesz się gdzie ta pompa jest umieszczona??

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 03 paź 2019, 15:37

Regulacja ciśnienia jest realizowana automatycznie i niczym się tego nie podreguluje.
Pompa umieszczona jest w silniku w Audi na dole z przodu. Pasek napędowy pracuje w silniku w oleju.

Dźwięk będzie słyszalny najbardziej koło koła napędu paska wielo-rowkowego, w audi z przodu przed samochodem (w skodach i VW silniki są umieszczone poprzecznie więc w nich słychać pompę z boku).
Nowa pompa kosztuje w ASO około 1600zł - nr 04L145208J. Wymiana pewnie ze 400zł poza ASO.
Czy wymieniać? musisz sam dokonać oceny.
Poczytaj ten temat na angielskim forum skody... ten sam silnik EA288 i oceń czy wymieniać czy nie.
Dźwięk jest tak naprawdę bardzo lekko słyszalny na zimnym silniku.... ale wiem, jest.

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ine-sound/

Ogólnie silnik EA288 (od roku modelowego 2015) miał pojemność 1.6 i 2.0 TDI i szedł w całej grupie VAG... nawet silnik z Passata B9 2.0TDI 240 KM to ta sama platforma... tylko z innym turbo, wtryskami...

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 03 paź 2019, 20:13

ok poczytam <okok> czyli u siebie tez masz takie świerczenie?myślę że uda sie wymienić bez rozbierania pasa przedniego i rozrządu??? <stres> ...to moje pierwsze i ostatnie Audi :[ czyli tak jak w reklamie przewaga dzięki technice <rotfl> <rotfl> <rotfl>

[ Dodano: 2019-10-03, 20:13 ]
a czy wymiana pompy eliminuje ten dzwięk? :|

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 04 paź 2019, 08:10

Tak mam... ale jest tak naprawdę mało słyszalne... wewnątrz samochodu chyba wcale tego nie słychać, a na zewnątrz tylko na zimnym silniku.
Mi szczerze mówiąc to za bardzo nie przeszkadza - a mam wyczulony słuch na odgłosy w samochodzie.
Czy da się wymienić bez rozbierania rozrządu?... może i tak.
Trzeba zdjąć miskę, odkręcić pompę i zdjąć pasek pompy oleju:

Obrazek

Czy pomoże wymiana?....Pewnie tak...na jakiś czas przynajmniej.
Dla CNHA i CSUD audi przewiduje pompę z końcówką J - i chyba nie ma zamiennika, więc pompa pewnie będzie taka sama.
Wrzuć nagranie swojego świerszcza to porównam dźwięki.

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 05 paź 2019, 14:02

ciekawi mnie czy wszyscy tak mają <mysli> czy ktoś wymieniał i faktycznie pomogło <mysli>

[ Dodano: 2019-10-05, 14:02 ]
czy ktoś dołączy do dyskusji z silnikiem 2.0 tdi CNHA. <mysli> ..czy na zimnym silniku ma piszczenie w okolicach paska osprzetu...proszę o opinie <okok>

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 05 paź 2019, 14:27

Mam już drugą A6 z silnikiem CNHA, wcześniej 2014 rok, teraz polift, w obydwu słychać dźwięk który jest opisywany. Ten typ tak ma.

laki89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2019, 08:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: laki89 » 05 paź 2019, 14:34

nie próbowałeś wymieniać ? <mysli> musi być jakiś sposób żeby to piszczenie zlikwidowac <nerwus> :[

[ Dodano: 2019-10-05, 14:34 ]
czy u Ciebie dzwiek jest słyszalny stojąc obok samochodu? :| podejrzewam ze w jednym bedzie głośniej w innym ciszej :[

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga