Silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? PILNE
Silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? PILNE
Witam. Kto posiada silnik 2.0 TDI 190KM CNHA?? Proszę o kontakt. PILNE
Posiadam Audi a6 C7 2015r 2.0 tdi 190 KM. Irytujace piszczenie ( co dokłądniej świerszczenie bardziej przypominające) po zapaleniu z przodu silnika. Wymieniony alternator, pasek i wszystko co się dało i dalej to samo. Miał ktoś moze taki przypadek?? Czy te silniki mają taką wadę fabryczną?? jeśli będzie potrzeba to podeślę nagranie
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Wiem chyba o czym mówisz.... ale dla pewności podeślij nagranie... czy dzieje się tak na w miarę zimnym silniku? Czy cały czas?
Jeżeli na zimnym to spróbuj kilka razy szybko wcisnąć pedał hamulca i posłuchaj czy na chwilę (1-2 sekundy) ten dźwięk nie ustaje?
Czy to taki mniej więcej dźwięk jak na filmie?
Jeżeli na zimnym to spróbuj kilka razy szybko wcisnąć pedał hamulca i posłuchaj czy na chwilę (1-2 sekundy) ten dźwięk nie ustaje?
Czy to taki mniej więcej dźwięk jak na filmie?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Obejrzałeś film? To mniej więcej taki dźwięk jak na filmie?
Jeżeli tak... to pompa oleju i sprzężona z nią pompa vacum...
Tu jeszcze inne nagranie:
Co do samej pompy... jest to pompa z regulacją ciśnienia w zależności od obrotów.
Dźwięki wydobywają się na wolnych obrotach, na zimnym silniku... wciskając hamulec kilkukrotnie, na chwilę odciążamy pompę zmniejszając podciśnienie pompy vacum, która jest zamontowana na tej samej osi co pompa oleju. Takie odciążenie powoduje chwilowe wyciszenie "dźwięku".
Czy wymieniać?
Takich przypadków jest mrowie. Ogólne stanowisko grupy VAG na temat tego problemu w silnikach typu EA288 (z tego co wielokrotnie wyczytałem) to "tak może być, nic nie trzeba wymieniać, to normalny objaw, pompa jest przewidziana jako dożywotnia".
Z zagranicznych for jak czytałem, pojawia się taki dźwięk już nawet w autach z przebiegiem 20 tys.km, a nawet fabrycznie nowych.
Jeden z polskich warsztatów na swoim blogu opisywał wymianę tej pompy ze względu na taki hałas w superb-ie lub passacie, ale głupoty pisali że pasek przeskakiwał itp... gdyby pasek przeskoczył kilka razy (jak to miało miejsce w 2.0TDI PD ze słynnym "ołówkiem" na pompie) to do wymiany w najlepszym razie byłoby tylko turbo.
Nigdzie nie wyczytałem żeby komuś ta pompa siadła... użytkownicy opisują że mieli ten dźwięk przy 20 tys.km i mają przy 160 tys.km i nic się nie dzieje...ten typ tak ma chyba.
Jeżeli tak... to pompa oleju i sprzężona z nią pompa vacum...
Tu jeszcze inne nagranie:
Co do samej pompy... jest to pompa z regulacją ciśnienia w zależności od obrotów.
Dźwięki wydobywają się na wolnych obrotach, na zimnym silniku... wciskając hamulec kilkukrotnie, na chwilę odciążamy pompę zmniejszając podciśnienie pompy vacum, która jest zamontowana na tej samej osi co pompa oleju. Takie odciążenie powoduje chwilowe wyciszenie "dźwięku".
Czy wymieniać?
Takich przypadków jest mrowie. Ogólne stanowisko grupy VAG na temat tego problemu w silnikach typu EA288 (z tego co wielokrotnie wyczytałem) to "tak może być, nic nie trzeba wymieniać, to normalny objaw, pompa jest przewidziana jako dożywotnia".
Z zagranicznych for jak czytałem, pojawia się taki dźwięk już nawet w autach z przebiegiem 20 tys.km, a nawet fabrycznie nowych.
Jeden z polskich warsztatów na swoim blogu opisywał wymianę tej pompy ze względu na taki hałas w superb-ie lub passacie, ale głupoty pisali że pasek przeskakiwał itp... gdyby pasek przeskoczył kilka razy (jak to miało miejsce w 2.0TDI PD ze słynnym "ołówkiem" na pompie) to do wymiany w najlepszym razie byłoby tylko turbo.
Nigdzie nie wyczytałem żeby komuś ta pompa siadła... użytkownicy opisują że mieli ten dźwięk przy 20 tys.km i mają przy 160 tys.km i nic się nie dzieje...ten typ tak ma chyba.
Tak dokładnie takie dżwięki jak na obu filmikach które podesłałeś.
Jezeli ta pompa jest z regulacją to jest możliwość jakieś regulacji, zniwelowania tego piszczenia czy z tym nie da sie nic zrobić?
Mam Audi A6 C7 2015r 75tys. przebiegu i nigdy bym nie pomyślał że coś takiego mogą mieć.
A czy orientujesz się gdzie ta pompa jest umieszczona??
Jezeli ta pompa jest z regulacją to jest możliwość jakieś regulacji, zniwelowania tego piszczenia czy z tym nie da sie nic zrobić?
Mam Audi A6 C7 2015r 75tys. przebiegu i nigdy bym nie pomyślał że coś takiego mogą mieć.
A czy orientujesz się gdzie ta pompa jest umieszczona??
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Regulacja ciśnienia jest realizowana automatycznie i niczym się tego nie podreguluje.
Pompa umieszczona jest w silniku w Audi na dole z przodu. Pasek napędowy pracuje w silniku w oleju.
Dźwięk będzie słyszalny najbardziej koło koła napędu paska wielo-rowkowego, w audi z przodu przed samochodem (w skodach i VW silniki są umieszczone poprzecznie więc w nich słychać pompę z boku).
Nowa pompa kosztuje w ASO około 1600zł - nr 04L145208J. Wymiana pewnie ze 400zł poza ASO.
Czy wymieniać? musisz sam dokonać oceny.
Poczytaj ten temat na angielskim forum skody... ten sam silnik EA288 i oceń czy wymieniać czy nie.
Dźwięk jest tak naprawdę bardzo lekko słyszalny na zimnym silniku.... ale wiem, jest.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ine-sound/
Ogólnie silnik EA288 (od roku modelowego 2015) miał pojemność 1.6 i 2.0 TDI i szedł w całej grupie VAG... nawet silnik z Passata B9 2.0TDI 240 KM to ta sama platforma... tylko z innym turbo, wtryskami...
Pompa umieszczona jest w silniku w Audi na dole z przodu. Pasek napędowy pracuje w silniku w oleju.
Dźwięk będzie słyszalny najbardziej koło koła napędu paska wielo-rowkowego, w audi z przodu przed samochodem (w skodach i VW silniki są umieszczone poprzecznie więc w nich słychać pompę z boku).
Nowa pompa kosztuje w ASO około 1600zł - nr 04L145208J. Wymiana pewnie ze 400zł poza ASO.
Czy wymieniać? musisz sam dokonać oceny.
Poczytaj ten temat na angielskim forum skody... ten sam silnik EA288 i oceń czy wymieniać czy nie.
Dźwięk jest tak naprawdę bardzo lekko słyszalny na zimnym silniku.... ale wiem, jest.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ine-sound/
Ogólnie silnik EA288 (od roku modelowego 2015) miał pojemność 1.6 i 2.0 TDI i szedł w całej grupie VAG... nawet silnik z Passata B9 2.0TDI 240 KM to ta sama platforma... tylko z innym turbo, wtryskami...
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Tak mam... ale jest tak naprawdę mało słyszalne... wewnątrz samochodu chyba wcale tego nie słychać, a na zewnątrz tylko na zimnym silniku.
Mi szczerze mówiąc to za bardzo nie przeszkadza - a mam wyczulony słuch na odgłosy w samochodzie.
Czy da się wymienić bez rozbierania rozrządu?... może i tak.
Trzeba zdjąć miskę, odkręcić pompę i zdjąć pasek pompy oleju:
![Obrazek]()
Czy pomoże wymiana?....Pewnie tak...na jakiś czas przynajmniej.
Dla CNHA i CSUD audi przewiduje pompę z końcówką J - i chyba nie ma zamiennika, więc pompa pewnie będzie taka sama.
Wrzuć nagranie swojego świerszcza to porównam dźwięki.
Mi szczerze mówiąc to za bardzo nie przeszkadza - a mam wyczulony słuch na odgłosy w samochodzie.
Czy da się wymienić bez rozbierania rozrządu?... może i tak.
Trzeba zdjąć miskę, odkręcić pompę i zdjąć pasek pompy oleju:
Czy pomoże wymiana?....Pewnie tak...na jakiś czas przynajmniej.
Dla CNHA i CSUD audi przewiduje pompę z końcówką J - i chyba nie ma zamiennika, więc pompa pewnie będzie taka sama.
Wrzuć nagranie swojego świerszcza to porównam dźwięki.