Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[APR 2.8 193 KM] Problem z szarpaniem po hamowaniu silnikiem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
andrzej993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
Lokalizacja: Izdebki

[APR 2.8 193 KM] Problem z szarpaniem po hamowaniu silnikiem

Post autor: andrzej993 » 17 wrz 2019, 21:28

Witam. To mój pierwszy post, mam nadzieję, że wszystko jest tam gdzie trzeba.

Moim problemem z którym się męczę od dłuższego czasu to szarpanie silnikiem przeważnie przy dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem, czasami też podczas normalnej jazdy. Problem nie pojawia się zawsze, ale jest bardzo uciążliwy. Nie ma znaczenia czy jadę na PB, czy LPG. Vag nie pokazuje żadnych błędów.

Dotychczas zrobione zostało :
-nowe świece zaplonowe
-zmienione cewki i kable na pojedyncze
-wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica
-podmieniony przeplywomierz
-zmienione sondy lambda
-nowy ezektor
-zmieniony sterownik silnika (ECU)
-ustawione mapy LPG
-nowe uszczelki pod kolektorem ssącym
-sprawdzony regulator cisnienia paliwa razem ze wstryskiwaczami PB

Ktoś spotkał się już z takim problemem, lub ma jakiś pomysł?
Dodam, że pojawiło się to mniej więcej po tym jak wspawalem zamienniki katalizatorow na miejsce rur, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy może mieć to jednak ścisły związek z moim problemem.

Jano18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 10 cze 2019, 13:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jano18 » 18 wrz 2019, 06:59

Jeżdżę takim samochodem od 13 lat. Oryginalnie silnik był 2.8 ACK. 6.lat temu zmieniony na 2.8 APR osprzęt i ECU został z ACK, czyli przepustnica na linkę bo więcej niczym się nie różnią i takich rzeczy nigdy nie miałem o których piszesz. Katalizatory byłby wymieniane z oryginalnych na uniwersalne, teraz już ich pewnie nie ma i auto wciąż jeździ. Ostatnio borykałem się z delikatnym szarpaniem na niskich obrotach po hamowaniu silnikiem, po wymianie przewódw WN na BERU problem się skończył. Jak należy rozumieć, że kable zmieniłeś na pojedyncze??? A czyje masz te przewody???

andrzej993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
Lokalizacja: Izdebki

Post autor: andrzej993 » 18 wrz 2019, 09:00

Jano18 pisze: Jak należy rozumieć, że kable zmieniłeś na pojedyncze??? A czyje masz te przewody???
Zmienione za pojedyncze cewki z 2.0tfsi. Przewody kupiłem na grupie na fb.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 18 wrz 2019, 13:10

Wygląda na problem z ,,prądem'' , rozumiem ,że te graty są używane których użyłeś do przeróbki?

andrzej993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
Lokalizacja: Izdebki

Post autor: andrzej993 » 05 paź 2019, 10:30

jakubczyk_7 pisze:Wygląda na problem z ,,prądem'' , rozumiem ,że te graty są używane których użyłeś do przeróbki?
Cewki używane. Ale zanim zmienilem na pojedyncze, podmienialem z dwóch samochodów ori cewki z nowymi kablami i dalej to samo.

[ Dodano: 2019-09-21, 11:43 ]
Czy ktoś mi powie czy w bloku 60 druga wartość na włączonym zapłonie powinna się wahać pomiędzy 84.0%-84.4%? Czy powinna stać w miejscu?
Obrazek

[ Dodano: 2019-10-05, 10:30 ]
Witam. Problem rozwiązany. Winą były nieodpowiednie katalizatory, za bardzo tłumiły spaliny i wracały do komory spalania. Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 06 paź 2019, 16:03

a jakie miałeś wspawane ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja