Witam. To mój pierwszy post, mam nadzieję, że wszystko jest tam gdzie trzeba.
Moim problemem z którym się męczę od dłuższego czasu to szarpanie silnikiem przeważnie przy dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem, czasami też podczas normalnej jazdy. Problem nie pojawia się zawsze, ale jest bardzo uciążliwy. Nie ma znaczenia czy jadę na PB, czy LPG. Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Dotychczas zrobione zostało :
-nowe świece zaplonowe
-zmienione cewki i kable na pojedyncze
-wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica
-podmieniony przeplywomierz
-zmienione sondy lambda
-nowy ezektor
-zmieniony sterownik silnika (ECU)
-ustawione mapy LPG
-nowe uszczelki pod kolektorem ssącym
-sprawdzony regulator cisnienia paliwa razem ze wstryskiwaczami PB
Ktoś spotkał się już z takim problemem, lub ma jakiś pomysł?
Dodam, że pojawiło się to mniej więcej po tym jak wspawalem zamienniki katalizatorow na miejsce rur, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy może mieć to jednak ścisły związek z moim problemem.
[APR 2.8 193 KM] Problem z szarpaniem po hamowaniu silnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
- Lokalizacja: Izdebki
Jeżdżę takim samochodem od 13 lat. Oryginalnie silnik był 2.8 ACK. 6.lat temu zmieniony na 2.8 APR osprzęt i ECU został z ACK, czyli przepustnica na linkę bo więcej niczym się nie różnią i takich rzeczy nigdy nie miałem o których piszesz. Katalizatory byłby wymieniane z oryginalnych na uniwersalne, teraz już ich pewnie nie ma i auto wciąż jeździ. Ostatnio borykałem się z delikatnym szarpaniem na niskich obrotach po hamowaniu silnikiem, po wymianie przewódw WN na BERU problem się skończył. Jak należy rozumieć, że kable zmieniłeś na pojedyncze??? A czyje masz te przewody???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
- Lokalizacja: Izdebki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sie 2019, 22:51
- Lokalizacja: Izdebki
Cewki używane. Ale zanim zmienilem na pojedyncze, podmienialem z dwóch samochodów ori cewki z nowymi kablami i dalej to samo.jakubczyk_7 pisze:Wygląda na problem z ,,prądem'' , rozumiem ,że te graty są używane których użyłeś do przeróbki?
[ Dodano: 2019-09-21, 11:43 ]
Czy ktoś mi powie czy w bloku 60 druga wartość na włączonym zapłonie powinna się wahać pomiędzy 84.0%-84.4%? Czy powinna stać w miejscu?
[ Dodano: 2019-10-05, 10:30 ]
Witam. Problem rozwiązany. Winą były nieodpowiednie katalizatory, za bardzo tłumiły spaliny i wracały do komory spalania. Dzięki za wszystkie podpowiedzi!