[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro
Moje BPP to pierwszy diesel, z którym mam bliższy kontakt i stąd proszę wyjaśnienie kilku kwestii.
Mianowicie moja konsternacja polega na tym, że stosunkowo często (raz na parę dni - jeżdżę 60 km dziennie do pracy) zauważam, że w czasie jazdy, zwłaszcza przy przyspieszaniu zostawiam za sobą wielką chmurę białego dymu, że aż wstyd. Trwa to zazwyczaj może minutę, góra dwie i nie wiem teraz, czy to jest proces wypalania sadzy i mogę temat spuścić na drzewo, czy też może to być objaw uszczelki głowicy i spalania płynu chłodniczego? Nie zauważyłem raczej, aby płynu lub oleju ubywało/przybywało. Nie zauważam też, aby w trakcie tego procesu podnosiły się obroty lub zmieniał dźwięk silnika. Dziś np. jadę sobie przez zabudowany 53km/h na tempomacie, bieg 4, obroty ok. 1600/min i widzę w lusterku, że zaczyna dymić. Jakieś 2-3 km i przestaje.
Powinienem się martwić? Nadmienię jeszcze, że wypalałem raz DPFa VCDSem i to był chyba tego samego koloru dym - o ile da się to stwierdzić oglądając na postoju auto z zewnątrz a patrząc w czasie jazdy przez tylną szybę.
Czy kontrolka DPFa zapala się podczas wypalania, czy tylko sygnalizuje awarię/zapchanie? Pytam, bo u mnie jeszcze nigdy, przez pół roku jej nie widziałem.
Mianowicie moja konsternacja polega na tym, że stosunkowo często (raz na parę dni - jeżdżę 60 km dziennie do pracy) zauważam, że w czasie jazdy, zwłaszcza przy przyspieszaniu zostawiam za sobą wielką chmurę białego dymu, że aż wstyd. Trwa to zazwyczaj może minutę, góra dwie i nie wiem teraz, czy to jest proces wypalania sadzy i mogę temat spuścić na drzewo, czy też może to być objaw uszczelki głowicy i spalania płynu chłodniczego? Nie zauważyłem raczej, aby płynu lub oleju ubywało/przybywało. Nie zauważam też, aby w trakcie tego procesu podnosiły się obroty lub zmieniał dźwięk silnika. Dziś np. jadę sobie przez zabudowany 53km/h na tempomacie, bieg 4, obroty ok. 1600/min i widzę w lusterku, że zaczyna dymić. Jakieś 2-3 km i przestaje.
Powinienem się martwić? Nadmienię jeszcze, że wypalałem raz DPFa VCDSem i to był chyba tego samego koloru dym - o ile da się to stwierdzić oglądając na postoju auto z zewnątrz a patrząc w czasie jazdy przez tylną szybę.
Czy kontrolka DPFa zapala się podczas wypalania, czy tylko sygnalizuje awarię/zapchanie? Pytam, bo u mnie jeszcze nigdy, przez pół roku jej nie widziałem.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 11:32 przez jankes1878, łącznie zmieniany 1 raz.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Pozwolę sobie przekopiować moje pomiary z innego mojego postu.
26.07. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.
25.07. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:
13.1: 0,09 mg/str
13.2: -0,09 mg/str
13.3: -0,24 mg/str
14.1: -0,09 mg/str
14.2: -0,09 mg/str
14.3: 0,47 mg/str
72.1: 32,0 ms
72.2: 24,0 ms
72.3: 16,0 ms (chyba, podobno nieistotne, dopiero zaczynam się w to bawić)
73.1: 34 ms
73.2: 24 ms
73.3: 18 ms
74.1: 30 ms
74.2: 26 ms
74.3: 22 ms
75.1: 26 ms
75.2: 28 ms
75.3: 24 ms
76.1: 58 ms
76.2: 42 ms
76.3: 32 ms
77.1: 22 ms
77.2: 42 ms
77.3: 28 ms
Jakieś wnioski?
Nikt mi nic nie odpowiedział w tym temacie, ale też od tamtej pory zacząłem dodawać oleju 2T do paliwa, obecnie zużywam chyba 5 - 6ty bak z olejem i za jakiś czas zrobię ponowne pomiary dla porównania.
26.07. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.
25.07. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:
13.1: 0,09 mg/str
13.2: -0,09 mg/str
13.3: -0,24 mg/str
14.1: -0,09 mg/str
14.2: -0,09 mg/str
14.3: 0,47 mg/str
72.1: 32,0 ms
72.2: 24,0 ms
72.3: 16,0 ms (chyba, podobno nieistotne, dopiero zaczynam się w to bawić)
73.1: 34 ms
73.2: 24 ms
73.3: 18 ms
74.1: 30 ms
74.2: 26 ms
74.3: 22 ms
75.1: 26 ms
75.2: 28 ms
75.3: 24 ms
76.1: 58 ms
76.2: 42 ms
76.3: 32 ms
77.1: 22 ms
77.2: 42 ms
77.3: 28 ms
Jakieś wnioski?
Nikt mi nic nie odpowiedział w tym temacie, ale też od tamtej pory zacząłem dodawać oleju 2T do paliwa, obecnie zużywam chyba 5 - 6ty bak z olejem i za jakiś czas zrobię ponowne pomiary dla porównania.
DPF jest ok. Gorzej z wtryskami, są mocno zapieczone z tego co widać, dodatki do paliwa chyba już niewiele pomogą ale niech się ktoś wypowie bardziej ogarnięty w temacie wtrysków bo nie wiem czy zapieczone wtryski są oznaką dymienia. A dynamika auta pogorszyła się?, podaj nowe pomiary po tych zabiegach z olejem 2T, ciekaw jestem czy się coś poprawiło bo w mojej audicy też mam trochę zapieczone, ale nic nie dymi.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
shadix, rozumiem, że nie bierzesz pod uwagę wypalania DPFa?
A jakie powinny być prawidłowe wartości wtrysków? Nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnej odpowiedzi. Po czym poznać, że są zapieczone.
Wyjeżdżę jeszcze bieżący litr oleju a potem zrobię pomiary, czyli po 8 zbiornikach a więc po ok. 7000 km.
Z dynamiką nic się nie dzieje, wg. mnie jest OK. Wyjdzie, co idzie w tym dymie gdybym podjechał na analizator spalin?
A jakie powinny być prawidłowe wartości wtrysków? Nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnej odpowiedzi. Po czym poznać, że są zapieczone.
Wyjeżdżę jeszcze bieżący litr oleju a potem zrobię pomiary, czyli po 8 zbiornikach a więc po ok. 7000 km.
Z dynamiką nic się nie dzieje, wg. mnie jest OK. Wyjdzie, co idzie w tym dymie gdybym podjechał na analizator spalin?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Poziom zapełnienia filtra masz w normie także wątpię by się wypalał, zresztą gdyby coś z nim było nie tak to zapaliła by Ci się kontrolka filtra i wtedy jedziesz przegonić auto lub robisz wypalanie z vcds;a. Co do wtrysków to z tego co pamiętam ale mogę się mylić wartości nie powinny się zbliżać do max 40ms lub -40ms, minus czyli lejące wtryski a to już pogarsza sprawę, ty masz zapieczone także nie ma takiej tragedii. Spróbuj może zaprzestać lania tego oleju 2T i zobacz co będzie, z tego co wyczytałem nie powinno się aż tak często tego lać bo może pogorszyć pracę silnika. Vcds tak naprawdę nie mówi całej prawdy o wtryskach, trochę naświetla ich stan, najlepiej dać wtryski do sprawdzenia ale obserwuj jeszcze co się będzie działo bez tego oleju 2T, nie masz przycinania przy odpalaniu samochodu?
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z filtrem DPF, mianowicie po zakupie samochodu zaczął doskwierać problem sygnalizujący DPF na fisie na drugi dzień świecąca się kontrolka swiec żarowych, która aktywuje się po wyskoczeniu x3 razy informacji o zapchanym filtrze. Wygląda ewidentnie jakby komunikat o dpf włączął kontrolke i automatycznie samochód przechodzi w tryb awaryjny brak mocy.
Filtr został wyczyszczony, wymienione zostały czujnik temperatury gdyż wariował + czujnik róznicy ciśnień po przejecheniu kilku km kiedy u faceta zajmującego sie czysczeniem wszystko było okej, filtr od nowa się pokazuje a nastepnie kontrolka świec i utrata mocy. Miał ktoś podobny problem? Bardz proszę o jakąś poradę
Dziękuje z góry
Filtr został wyczyszczony, wymienione zostały czujnik temperatury gdyż wariował + czujnik róznicy ciśnień po przejecheniu kilku km kiedy u faceta zajmującego sie czysczeniem wszystko było okej, filtr od nowa się pokazuje a nastepnie kontrolka świec i utrata mocy. Miał ktoś podobny problem? Bardz proszę o jakąś poradę
Dziękuje z góry
Dzięki za pomoc
Hej Mat. Podpowiesz jak mogę to wykonać? Autko stoi u mechanika aktualnie będzie regenerowana turbina + ktos grzebal przed zakupem przy skrzyni dostalem fakture od sprzedającego o kodowaniu skrzyni + naprawa wiązki elektrycznej aczkolwiek skrzynia wydaje mi się przeszła w tryb awaryjny łapie błąd elektrozaworu i przerwy na przewodzie, objawy są takie [ nie pokazuje ktory bieg czy to automat czy tip , nie wrzuca mi na lewarku biegow, natomiast łopatki pracują płynnie i normalnie]. Wspominam o tym dlatego gdyz facet ktory zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem stwierdził że ta wiazka jest zbyt naciągnięta i to sie moze przyczyniać do jakiegoś przebicia kiedy przewody od dpf spotykają się z tą kostką na drodze do ECU.
Sory za tak prosty język poprostu staram się to jakoś rozwikłać i pomyślałem o forum bo mechanicy rozkładają ręce
Normalnie załamka
Sory za tak prosty język poprostu staram się to jakoś rozwikłać i pomyślałem o forum bo mechanicy rozkładają ręce
Normalnie załamka
Dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Rozgrzewasz auto na postoju albo robisz małą rundkę po okolicy i podpinasz kompa (najlepiej VCDS). Na pracującym silniku wchodzisz w jego sterownik i wybierasz bloki pomiarowe. Robisz screeny z grup, które podałem i wrzucasz je na fotosik.pl, a wklejasz tylko linki. My zrobimy resztę . Jeśli są jakieś błędy, to również je wrzuć.
Ok Mat tak zrobimy w poniedziałek, dzięki za pomoc . Miłego weekendu
[ Dodano: 2019-09-24, 10:23 ]
Siemka Mat Autkiem mechanik zajął dopiero się dziś, używając programu Cdif gdyż nie ma bodajże VCDS'a zrobił mi screeny nastepujących grup:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/e5E ... CkvoU~3Pt9
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/DJI ... NOT5ssuPaG
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/HGo ... nA9EbZvmFt
Nie udało mu się natomiast dostać do grupy 107 ..
Co to Skyrzni Tip i jej awaryjnej pracy, znalazłem na forum podobny temat związany właśnie z błędem przewodu sygnału( taki właśnie wyskakuje na kompie), więc stawiam że jest problem z wiązką. Jestem umówiony do dobrego elektromechanika mam nadzieje że coś poradzi.
[ Dodano: 2019-09-24, 10:23 ]
Siemka Mat Autkiem mechanik zajął dopiero się dziś, używając programu Cdif gdyż nie ma bodajże VCDS'a zrobił mi screeny nastepujących grup:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/e5E ... CkvoU~3Pt9
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/DJI ... NOT5ssuPaG
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/HGo ... nA9EbZvmFt
Nie udało mu się natomiast dostać do grupy 107 ..
Co to Skyrzni Tip i jej awaryjnej pracy, znalazłem na forum podobny temat związany właśnie z błędem przewodu sygnału( taki właśnie wyskakuje na kompie), więc stawiam że jest problem z wiązką. Jestem umówiony do dobrego elektromechanika mam nadzieje że coś poradzi.
Dzięki za pomoc
Jak wspominałem wyżej Mat. Filter był profesjonalnie poddany chemia około 3 godzinnym procesie. Facet zdemontowalem później adaptowal,nie pomogło. Zaczął zwariować czujnik temp. Wymienił później różnicy ciśnien bo też wariacja i chwilę pochodził aż znów się odpalił. I tutaj rozkładamy ręce bo nikt nie wie gdzie szukać.
Jedyną myśl to rozumiem pomiar grupy 107 z vcdsa jeszcze ?
Jedyną myśl to rozumiem pomiar grupy 107 z vcdsa jeszcze ?
Dzięki za pomoc
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga