Coś się zwiesiło forum i moje godzinne wypociny w pi....!
PW do tomnika tez nie poszło.
Jeszcze raz w maksymalnym skrócie:
26.07.19. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.
25.07.19. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:
13: 0,09 mg/-0,09 mg/-0,24 mg
14: -0,09 mg/-0,09 mg/0,47 mg
72: 32,0 ms/24,0 ms/16,0 ms
73: 34 ms/24 ms/18 ms
74: 30 ms/26 ms/22 ms
75: 26 ms/28 ms/24 ms
76: 58 ms/42 ms/32 ms
77: 22 ms/42 ms/28 ms
-----------------------------------------------------------
Widać, że poza 76 i 77 różnice są kosmetyczne. Po lekturze i analizie podobnych wpisów zauważam, że prawidłowe wartości 72-77 powinny mieścić się w granicach 20. Zgadza się?
Może ktoś w ogóle podać prawidłowe wartości poszczególnych grup i byłby spokój z odwiecznymi pytaniami o ocenę logów. Każdy sam by odczytał i porównał, czy dobre, czy nie. Można by to wrzucić w "Ważne tematy". Nigdzie nie można znaleźć takich informacji. A tak, to każdy zawraca głowę
mat1324, czy
konradkry77 i pyta o prawidłowość odczytów, dostając odpowiedź, OK, lub nie. A ja się zawsze pytam w następnej kolejności: Dlaczego??? Co jest przyczyną tego "zapiekania"?
Wyczytałem gdzieś, ze prawidłowe odczyty w 13 i 14, powinny mieścić się w +-20. Prawda to? W takim razie moje w tych grupach są bliskie ideału. Czy może o 0,20 chodzi?
Co to w ogóle są "zapieczone" wtryskiwacze. Google w takim zagadnieniu mówi tylko o przypadkach zapieczenia wtrysku w jego gnieździe, co stwarza kłopoty przy demontażu a to chyba nie to samo? Czy tu nie chodzi o zasyfienie dysz.
Obecnie palę zbiornik z K2 diesel fuel injector cleaner. Czy on może być powodem białego kopcenia z powodu oczyszczania? Zauważyłem, że od niedawna problem się mocno nasilił i występuje niemal codziennie. Zostało mi jeszcze pół zbiornika. Czy może po jego zużyciu i zalaniu czystego paliwa zrobić jeszcze raz logi po kilkuset kilometrach?
Ja już głupieję, bo wcześniej
tomnik, który tez najwyraźniej jest obeznany w temacie, pisał, ze to wina DPFa. Więc już nie wiem, czy to błędny sygnał z niego daje złe wartości do wtrysków, czy na odwrót, wtryski zawalają DPFa, jak pisze
konradkry77?
Kolejne pytanie, to, czy jestem w stanie samodzielnie zdemontować te wtryskiwacze, czy nie ma szans? Znalazłem takie narzędzie na Alle za 90 zł. Da to radę? Jak co, to pewnie mógłbym też pożyczyć od sąsiada, który ma warsztat.
mat1324,
mogę jakoś się upewnić, czy fizycznie i programowo DPF jest? Bo na bank był on wcześniej zerowany i puszka jest, ale co w niej siedzi? Rury nie są idealnie czyste i trochę w nich czarnego, ale nie wiem czy to nie przez to kopcenie.
[ Dodano: 2020-02-27, 12:08 ]
konradkry77 pisze:nadadzą nie kody ima
Jak to rozumieć?