Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ORLEN OIL 2T Semisynthetic, dolewacie?

Silniki wysokoprężne
Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

ORLEN OIL 2T Semisynthetic, dolewacie?

Post autor: Wiatrak » 09 lip 2018, 13:08

Cześć,
silnik mam jak w opisie profilu, 3.0 TDI 233 KM. Ile tam kilometrów wtryski wytrzymują przy zwykłej jeździe, zwykłym użytkowaniu, przy tankowaniu sprawdzonego paliwa?

I kolejne pytanie, jak miałem Vectrę 1,9 TDI 150 KM, wlewałem jakieś 200 ml ORLEN OIL 2T Semisynthetic co kilka tankowań. Wtryski miałem jak fabryczne przy 305 tys. km przebiegu.
Czy ktoś tego używa do 3.0 TDI? Widzi rezultat? Czy te wtryski tego nie potrzebują? Czy ma to sens?

Z góry dziękuje za info.
Pozdrawiam,
Waldek

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 10 lip 2018, 14:18

Ja od lat stosuje olej do 2T firmy "liqui moly 1052" począwszy od Passata b5, przez bmw e39 (gdzie po kupnie jeden wtrysk ledwo żył i po 10 tyś km korekty ładnie się wyrównały i auto jeździło do dnia sprzedaży bez problemu ok 50 tyś km) no i teraz w Audi też leje 100ml na 20l ropy i tak dodaje go co drugie tankowanie.

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 10 lip 2018, 19:34

Pczester pisze:Ja od lat stosuje olej do 2T firmy "liqui moly 1052" począwszy od Passata b5, przez bmw e39 (gdzie po kupnie jeden wtrysk ledwo żył i po 10 tyś km korekty ładnie się wyrównały i auto jeździło do dnia sprzedaży bez problemu ok 50 tyś km) no i teraz w Audi też leje 100ml na 20l ropy i tak dodaje go co drugie tankowanie.
Utwierdzasz mnie w przekonaniu, że warto:) dzięki:)
Pozdrawiam,
Waldek

bulding
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2018, 01:16
Imię: GRZEGORZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: HUDDERSFIELD

Post autor: bulding » 26 wrz 2018, 22:37

Ja lalem w poprzednim aucie na ktorym zrobilem 100tys km i leje w obecnym i tylko moge powiedziec ze nic sie nie dzialo zlego a wrecz odwrotnie... pozdrawiam i polecam

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 24 cze 2019, 19:19

Odgrzeje kotleta.
Też dolewam ten olej z Orlenu i uważam że silnik (wtryskiwacze) ciszej pracuje.Bardziej gładko i aksamitnie.
Ja Polecam dolewanie oleju 2T do "ropy"
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 01 lip 2019, 13:40

A nie ma to wpływu na DPFa?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

bulding
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2018, 01:16
Imię: GRZEGORZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: HUDDERSFIELD

Post autor: bulding » 05 lip 2019, 11:15

Ja tak jak wyzej napisalem lalem przez 100tys km do peugeot 407. Na samym poczatku zaraz po kupnie wyskoczyl raz komunikat ze filter zasyfiony. Ale przejechalem sie autostrada z Wroclawia do Katowic troche dajac mu w dup... na 3-4tys obrotach i potem do sprzedaz ani razu nic nie wyskoczylo czyli jakos 3 moze 3,5 roku. Jak zajechalem do mechanika na zmiane oleju przy przebiegu 260tys km to powiedzial ze silnik chodzi perfekcyjnie. Teraz obecnie leje do a6 od 30tys km i powiem ze jak na samym poczatku na postoju mi troche obroty skakaly, falowaly tak teraz wszystko w normie. Tylko tez trzeba sie zaglebic jakiej marki ten olej 2T. obecnie leje LM 1052. Wczesniej w peugeot lalem Orlen PLATINUM RIDER SCOOTER 2T.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 09 lip 2019, 12:34

OK, pochyliłem się dość dogłębnie nad tematem i już wiem (dla jeszcze niezorientowanych), że właśnie ze względu na DPF stosuje się olej o niskiej zawartości popiołu. Z tego też względu (jak również ze względu na wszystkie pozostałe istotne parametry - temp. zapłonu - 80'C, lepkość - 9,3, niski TBN - 1,4) zdecydowałem się na zakup Valvoline Durablend Scooter 2T, gdyż producent deklaruje, iż spala się on bezpopiołowo. Pozostałe dwa, wymienione wcześniej, również są OK, z tym, że Orlen musi być Platinum MOTO 2T (zapłon 81'C, lepkość 8,1, popiół 0,07%), nie RIDER SCOOTER (0,1% popiołu i zapłon 95'C) a LM 1052 ma temp. zapłonu aż 114'C, co wg. mnie jest za dużo, zwłaszcza że to najdroższy olej z branych pod uwagę, więc dla mnie odpada. Przypomnę, że temp. zapłonu ON to 60'C i oleju powinna być możliwie zbliżona. Poza tym LM nie za bardzo chwali się zawartością popiołu, ani wskaźnikiem TBN.

Reasumując, w związku z tym, że Valvo ze wszystkich wymienionych jest najtańszy i najlepszy, wybór jest oczywisty.

Warto pochylić się również nad czymś takim, jak Diesel Lubricant Kleen-flo. Cena za litr podobna jak oleju, ale stosuje się go czterokrotnie mniej - 100ml na 150l paliwa.

Dla nadgorliwych, dodam jeszcze, co wyczytałem przeczesując temat, że nie zawadzi również w tej sytuacji dodawać jakiegoś cetane boostera, gdyż dodatek oleju zmniejsza liczbę cetanową (bez paniki, w tych proporcjach o ok. 3) a taki AMSOIL ACBCN DIESEL CETANE BOOST podobno podnosi ją o 7.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

pawell_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 maja 2016, 07:33
Lokalizacja: manchester

Post autor: pawell_28 » 28 lip 2019, 17:17


profesor troche rozwiną temat , ja osobiście nic nie dolewam i nie zamierzam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga