Cześć,
silnik mam jak w opisie profilu, 3.0 TDI 233 KM. Ile tam kilometrów wtryski wytrzymują przy zwykłej jeździe, zwykłym użytkowaniu, przy tankowaniu sprawdzonego paliwa?
I kolejne pytanie, jak miałem Vectrę 1,9 TDI 150 KM, wlewałem jakieś 200 ml ORLEN OIL 2T Semisynthetic co kilka tankowań. Wtryski miałem jak fabryczne przy 305 tys. km przebiegu.
Czy ktoś tego używa do 3.0 TDI? Widzi rezultat? Czy te wtryski tego nie potrzebują? Czy ma to sens?
Z góry dziękuje za info.
ORLEN OIL 2T Semisynthetic, dolewacie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
ORLEN OIL 2T Semisynthetic, dolewacie?
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Ja od lat stosuje olej do 2T firmy "liqui moly 1052" począwszy od Passata b5, przez bmw e39 (gdzie po kupnie jeden wtrysk ledwo żył i po 10 tyś km korekty ładnie się wyrównały i auto jeździło do dnia sprzedaży bez problemu ok 50 tyś km) no i teraz w Audi też leje 100ml na 20l ropy i tak dodaje go co drugie tankowanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Utwierdzasz mnie w przekonaniu, że warto:) dzięki:)Pczester pisze:Ja od lat stosuje olej do 2T firmy "liqui moly 1052" począwszy od Passata b5, przez bmw e39 (gdzie po kupnie jeden wtrysk ledwo żył i po 10 tyś km korekty ładnie się wyrównały i auto jeździło do dnia sprzedaży bez problemu ok 50 tyś km) no i teraz w Audi też leje 100ml na 20l ropy i tak dodaje go co drugie tankowanie.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 lut 2018, 01:16
- Imię: GRZEGORZ
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: HUDDERSFIELD
Ja tak jak wyzej napisalem lalem przez 100tys km do peugeot 407. Na samym poczatku zaraz po kupnie wyskoczyl raz komunikat ze filter zasyfiony. Ale przejechalem sie autostrada z Wroclawia do Katowic troche dajac mu w dup... na 3-4tys obrotach i potem do sprzedaz ani razu nic nie wyskoczylo czyli jakos 3 moze 3,5 roku. Jak zajechalem do mechanika na zmiane oleju przy przebiegu 260tys km to powiedzial ze silnik chodzi perfekcyjnie. Teraz obecnie leje do a6 od 30tys km i powiem ze jak na samym poczatku na postoju mi troche obroty skakaly, falowaly tak teraz wszystko w normie. Tylko tez trzeba sie zaglebic jakiej marki ten olej 2T. obecnie leje LM 1052. Wczesniej w peugeot lalem Orlen PLATINUM RIDER SCOOTER 2T.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
OK, pochyliłem się dość dogłębnie nad tematem i już wiem (dla jeszcze niezorientowanych), że właśnie ze względu na DPF stosuje się olej o niskiej zawartości popiołu. Z tego też względu (jak również ze względu na wszystkie pozostałe istotne parametry - temp. zapłonu - 80'C, lepkość - 9,3, niski TBN - 1,4) zdecydowałem się na zakup Valvoline Durablend Scooter 2T, gdyż producent deklaruje, iż spala się on bezpopiołowo. Pozostałe dwa, wymienione wcześniej, również są OK, z tym, że Orlen musi być Platinum MOTO 2T (zapłon 81'C, lepkość 8,1, popiół 0,07%), nie RIDER SCOOTER (0,1% popiołu i zapłon 95'C) a LM 1052 ma temp. zapłonu aż 114'C, co wg. mnie jest za dużo, zwłaszcza że to najdroższy olej z branych pod uwagę, więc dla mnie odpada. Przypomnę, że temp. zapłonu ON to 60'C i oleju powinna być możliwie zbliżona. Poza tym LM nie za bardzo chwali się zawartością popiołu, ani wskaźnikiem TBN.
Reasumując, w związku z tym, że Valvo ze wszystkich wymienionych jest najtańszy i najlepszy, wybór jest oczywisty.
Warto pochylić się również nad czymś takim, jak Diesel Lubricant Kleen-flo. Cena za litr podobna jak oleju, ale stosuje się go czterokrotnie mniej - 100ml na 150l paliwa.
Dla nadgorliwych, dodam jeszcze, co wyczytałem przeczesując temat, że nie zawadzi również w tej sytuacji dodawać jakiegoś cetane boostera, gdyż dodatek oleju zmniejsza liczbę cetanową (bez paniki, w tych proporcjach o ok. 3) a taki AMSOIL ACBCN DIESEL CETANE BOOST podobno podnosi ją o 7.
Reasumując, w związku z tym, że Valvo ze wszystkich wymienionych jest najtańszy i najlepszy, wybór jest oczywisty.
Warto pochylić się również nad czymś takim, jak Diesel Lubricant Kleen-flo. Cena za litr podobna jak oleju, ale stosuje się go czterokrotnie mniej - 100ml na 150l paliwa.
Dla nadgorliwych, dodam jeszcze, co wyczytałem przeczesując temat, że nie zawadzi również w tej sytuacji dodawać jakiegoś cetane boostera, gdyż dodatek oleju zmniejsza liczbę cetanową (bez paniki, w tych proporcjach o ok. 3) a taki AMSOIL ACBCN DIESEL CETANE BOOST podobno podnosi ją o 7.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.