Witam Kolegów
A więc zauważyłem u siebie wyciek na silniku od strony kierowcy , tak że zacieka na blok silnika , w okolicy na łączeniu głowicy z blokiem .. olej cieknie "jakoby" z góry w dół , ale jeszcze tego tak dokładnie nie zlokalizowałem , .. muszę wjechać na kanał .
Podejrzenie to uszczelka pod deklami zaworów (była robiona 3-4 lata temu) , no albo właśnie uszczelka pod głowicą .Rzecz jasna wybieram opcję uszczelki pod deklami zaworów , ale to wyjdzie w praniu .
Jeżeli by strzeliła uszczelka pod głowicą , .. to raczej bym wolał silnik wymienić na "nowy" , niż naprawiać . I tutaj myślałem nad wstawieniem 2.8 l z mocą 193 km .
Pytanie , co bym do tego potrzebował , i jak wygląda sprawa z pasowaniem poszczególnych elementów
wiadomo :
silnik , komputer - sterownik , elementy wiązki , bo zakładam , że może być różnica jakaś .
Z tego co czytałem mocowanie - łapy silnika od 2.4 pasują do 2.8 l .
Wyczytałem też , że lepiej jest podmienić silnik , który jeździł na skrzyni automatycznej . Bo raz , nie był on niby tak katowany jak w skrzyni manualnej , .. po drugie ponoć silnik w skrzyni automatycznej ma jakąś przystawkę na "wyjściu" czopa - poprawcie jak się źle wysłowiłem .
Co jeszcze bym musiał zrobić , aby to przełożyć bezproblemowo . Rzecz jasna silnik był kupił z jakiegoś auto co można odpalić , przejechać , zmierzyć kompresję . Jak bym go już miał wyciągniętego , .. to bym sobie powymieniał uszczelki , łańcuszki , rozrząd , .. i takie tam pierdoły .
Co byście mi jeszcze poradzili
(a6 c5 Q tip 2.4 b+lpg) wymiana silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
jakubczyk_7 pisze:Hmmm co byśmy poradzili??
Zmienić uszczelkę pod deklami ,udrożnić odmę ,wymienić zaślepki wałków na tyłach głowic i jeździć i nie cudować z wymianami silnika
Wiesz , ... hmm silnik te 3- 4 lata temu przeszedł jakiś tam "remont" czyli .. zrzucenie wałków .. wymiana zaślepek , uszczelek z tyłu silnika , wymiana łańcuszków na walkach , tych uszczelek "pół księżyce " , uszczelki pod deklami zaworów i wszystko wstawiałem erlinga .. także nie ma lipy ...a wszystko jeszcze w newralgicznych miejscach uszczelniane czarnym uszczelniaczem w tubie victor reinz , .. , z odmą nie miałem nigdy problemów , ezektor wymieniony , i założony filterek na maź oleistą przed układem ezektora
ale co by nie mówić wolał bym , aby to była uszczelka pod deklami ... ehhh
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga