A więc zauważyłem u siebie wyciek na silniku od strony kierowcy , tak że zacieka na blok silnika , w okolicy na łączeniu głowicy z blokiem .. olej cieknie "jakoby" z góry w dół , ale jeszcze tego tak dokładnie nie zlokalizowałem , .. muszę wjechać na kanał .
Podejrzenie to uszczelka pod deklami zaworów (była robiona 3-4 lata temu) , no albo właśnie uszczelka pod głowicą .Rzecz jasna wybieram opcję uszczelki pod deklami zaworów , ale to wyjdzie w praniu .
Jeżeli by strzeliła uszczelka pod głowicą , .. to raczej bym wolał silnik wymienić na "nowy" , niż naprawiać . I tutaj myślałem nad wstawieniem 2.8 l z mocą 193 km .
Pytanie , co bym do tego potrzebował , i jak wygląda sprawa z pasowaniem poszczególnych elementów

wiadomo :
silnik , komputer - sterownik , elementy wiązki , bo zakładam , że może być różnica jakaś .
Z tego co czytałem mocowanie - łapy silnika od 2.4 pasują do 2.8 l .
Wyczytałem też , że lepiej jest podmienić silnik , który jeździł na skrzyni automatycznej . Bo raz , nie był on niby tak katowany jak w skrzyni manualnej , .. po drugie ponoć silnik w skrzyni automatycznej ma jakąś przystawkę na "wyjściu" czopa - poprawcie jak się źle wysłowiłem .
Co jeszcze bym musiał zrobić , aby to przełożyć bezproblemowo . Rzecz jasna silnik był kupił z jakiegoś auto co można odpalić , przejechać , zmierzyć kompresję . Jak bym go już miał wyciągniętego , .. to bym sobie powymieniał uszczelki , łańcuszki , rozrząd , .. i takie tam pierdoły .
Co byście mi jeszcze poradzili
