[ BAT 4.2 334 KM] Przestawiony rozrząd? Audi a6 c6 4.2 BAT
[ BAT 4.2 334 KM] Przestawiony rozrząd? Audi a6 c6 4.2 BAT
Witam Wszystkich.
Pierwszy wpis i poważny problem. Mianowicie, kupiłem ostatnio wymarzoną C6 z 4.2 V8 BAT. Standardowo w tych autach ciekło spod kielicha filtra oleju, dodatkowo jak się okazało po zdjęciu zderzaka podciekała chłodnica, więc kupiłem nową i wymieniłem przy okazji. Dodatkowo umyłem przepustnicę jak już kolektor był zdjęty.
Ale od początku. Odchyliłem przód auta bez zdejmowania skraplacza. Tylko chłodnica wody została wyjęta. Umyłem silnik, zdjąłem listę wtryskową oraz kolektor ssący. Wymieniłem uszczelki pod kielichem filtra oraz pod pokrywami zaworów. Złożyłem auto i odpalam. Podczas odpalania coś trzasnęło w silniku i odpalił. Błąd jaki popełniłem, odpalałem go na pustym filtrze oleju.
Auto odpaliło, więc uznałem, że wszystko ok, jednak jak dodawałem gazu silnik drży i ewidentnie nie chodzi na wszystkich cylindrach. Odprowadziłem samochód do znajomego mechanika, żeby sprawdził co za błędy pokazuje bo check się świeci. Okazało się, że jest wypadanie zapłonów na różnych cylindrach po obu stronach.
Czy jest możliwe, aby przeskoczył rozrząd i wywala tylko wypadanie zapłonu bez błędu położenia wału lub jakiegoś innego?
Pierwszy wpis i poważny problem. Mianowicie, kupiłem ostatnio wymarzoną C6 z 4.2 V8 BAT. Standardowo w tych autach ciekło spod kielicha filtra oleju, dodatkowo jak się okazało po zdjęciu zderzaka podciekała chłodnica, więc kupiłem nową i wymieniłem przy okazji. Dodatkowo umyłem przepustnicę jak już kolektor był zdjęty.
Ale od początku. Odchyliłem przód auta bez zdejmowania skraplacza. Tylko chłodnica wody została wyjęta. Umyłem silnik, zdjąłem listę wtryskową oraz kolektor ssący. Wymieniłem uszczelki pod kielichem filtra oraz pod pokrywami zaworów. Złożyłem auto i odpalam. Podczas odpalania coś trzasnęło w silniku i odpalił. Błąd jaki popełniłem, odpalałem go na pustym filtrze oleju.
Auto odpaliło, więc uznałem, że wszystko ok, jednak jak dodawałem gazu silnik drży i ewidentnie nie chodzi na wszystkich cylindrach. Odprowadziłem samochód do znajomego mechanika, żeby sprawdził co za błędy pokazuje bo check się świeci. Okazało się, że jest wypadanie zapłonów na różnych cylindrach po obu stronach.
Czy jest możliwe, aby przeskoczył rozrząd i wywala tylko wypadanie zapłonu bez błędu położenia wału lub jakiegoś innego?
Silnik myłem i to kilkukrotnie Właśnie mechanik też mnie uspokajał, że nic nie wskazuje na rozrząd i zacznie od cewek. Świece i tak kupiłem aby wymienić przed całym zamieszaniem. No i jedną cewkę bo jak wyjmowałem to widziałem, że gumka ochronna była podwinięta. Trzeba tylko dokupić resztę na pozostałe gary.
Czy taki zestaw; świece DENSO IK20TT oraz cewki BERU ZSE 061 0040102061, będzie odpowiedni? Jak z autem będzie wszystko ok to zamierzam go zagazować...
Czy taki zestaw; świece DENSO IK20TT oraz cewki BERU ZSE 061 0040102061, będzie odpowiedni? Jak z autem będzie wszystko ok to zamierzam go zagazować...
Błędy były tylko z wypadaniem zapłonu na różnych cylindrach.
Temat rozwiązany. Sprawa banalna, cewki + świece do wymiany. Zostały zalane i przez to ten problem. Części zostały wymienione i auto jeździ
Przestraszył mnie ten strzał w silniku podczas pierwszego odpalania po moim małym remoncie, ale to pewnie tylko napinacz rozrządu zaskoczył. Teraz przy odpalaniu jest ok. Rozrządu narazie nie słychać i mam nadzieję że jeszcze minimum z rok pojeździ
leon0376 dzięki za wskazówkę.
Temat rozwiązany. Sprawa banalna, cewki + świece do wymiany. Zostały zalane i przez to ten problem. Części zostały wymienione i auto jeździ
Przestraszył mnie ten strzał w silniku podczas pierwszego odpalania po moim małym remoncie, ale to pewnie tylko napinacz rozrządu zaskoczył. Teraz przy odpalaniu jest ok. Rozrządu narazie nie słychać i mam nadzieję że jeszcze minimum z rok pojeździ
leon0376 dzięki za wskazówkę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 17 paź 2009, 15:45
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leverkusen
- Kontakt:
Dziękuję za informację też założyłem teraz świece irydowe Denso IK20TT.
Oglądałem Twoje zdjęcia z remontu i zauważyłem, że masz chyba zaciętą tą dźwignię co zmienia długość kolektora ssącego. U mnie gdy silnik nie pracuje to dźwignia jest skierowana w prawo, ona jest sterowana podciśnieniem i ta "gruszka" potrafi ją tylko przesunąć w lewo, w prawo przesuwa ją sprężyna i gdy silnik nie pracuje powinna być w tej pozycji.
Oglądałem Twoje zdjęcia z remontu i zauważyłem, że masz chyba zaciętą tą dźwignię co zmienia długość kolektora ssącego. U mnie gdy silnik nie pracuje to dźwignia jest skierowana w prawo, ona jest sterowana podciśnieniem i ta "gruszka" potrafi ją tylko przesunąć w lewo, w prawo przesuwa ją sprężyna i gdy silnik nie pracuje powinna być w tej pozycji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Ja rozbieralem kolektor ssący bo podejrzewałem, że mam w nim uszkodzoną klapę (kupiłem nawet zestaw naprawczy z włókna węglowego).. Okazało się że klapa jestw stanie idealnym, natomiast strasznie ciężko chodziła. Musiałem obiema rękami ją pociągnąć, żeby ją ruszyć i nie wracała płynnie do pierwotnej pozycji. Problemem było to że przytarla się dźwignia w miejscu przejścia przez obudowę kolektora. Rozebralem, wyczyscilem włókniną, nasmarowalem i chodzi już płynnie.
Pozdro
Pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga