Hej,
Dzisiaj w czasie jazdy na trasie - nagle przestała chłodzić klimatyzacja. Kila sekund wcześniej musiałem ostro przyśpieszyć bo Janusz zajechał mi drogę na obwodnicy i uciec na drugi pas . I nagle klimatyzacja przestala chlodzic
-przycisk econ działa on/off tzn. swieci sie lampka i gasnie
-nie kreci sie wentyaltor klimatyzacji po wlaczeniu klimatyzacji
- VCDS - brak błędów w grupie 08
-bezpiecznik 05 po lewej stronie deski OK
Bloki pomiarowe 1/2/3 w gr. 08
Przy wylaczonym silniku i przy uruchomionym silniku i wlaczonej klimatyzacji.
Jedyne co się zmienia to działanie zaworu N280
-klimatyzacja nabijana była 2,5 roku temu
-naprawiany byl także moduł wentylatora klimatyzacji ( ale wtedy był błąd FAN1 czy FAN2 nie pamietam - teraz nie ma bledow odnoscnie wentyaltorow).
Co dalej sprawdzić ? Mam VCDS i VAS
Z góry dzięuję za pomoc jazda ciemnym autem przy +35 masakra
Przestała działać klimatyzacja
Tak - działa na wszystkich prędkościach .Dmuchawa w ogóle działa?
[ Dodano: 2019-06-16, 14:09 ]
Dzisiaj jeszcze dopaliłem oba wentyaltory FAN1 i FAN2 działaja.
Zrobiłem odczyt 08 i pokazały się błedy
1. 00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
004 - No signal/ Communication - Intermittent
2. 01592 Air Quality Sensor (G238) - ten czujnik wymienialem dwa lata temu na uzywke i padl kolejny widocznie
010 - Open or short to plus - Intermittent
Czy ten czujnik można po prostu wykrecić i wkręcić nowy ? Czy ucieknie czynnik ?
Wg. ETKA w ASO czujnik 350pln a na allegro 60 zł . Co polecacie ?:P
Dzisiaj przyszedł nowy czujnik, zamontowałem i niestety klima nadal nie chłodzi
-Jedyna zmiana jest taka, że jak włącze przycisk od klimy włącza sie wentylator od klimatyzacji.
Na starym czujniku wentylator sie nie zalaczal .
Zastanawia mnie dlaczego w grupie 54 - pokazuje temperature czynnika 123 C (dotykałem skraplacza i był chłodny)
[ Dodano: 2019-06-25, 00:11 ]
Update :
1.Po włożeniu oryginalnego czujnika - brak błędu z odczytem temperatury.
Ten z allegro niby oryginalny to jakiś szajs przy ściąganiu czujnika zaczęły ścierać się napisy
2. Diagnoza to uszkodzona sprężarka klimatyzacji
[ Dodano: 2019-07-31, 14:47 ]
Klima naprawiona , po ponad 3 tygodniach oczekiwania w kolejce do specjalistow:)
Częśći : Kompresor Denso nieregenerowany 950 (promocja w ucando)
Robocizna: 1050 pln
-montaz demontaz /kompresora
-zalanie olejem kompresora
-wymiana osuszacza + zaworu rozpreznego (obie rzeczy w cenie)
-wymiana wszystkich oringow na nowe
-polerowanie zlaczek z utlenionego aluminium
-test szczelnosci i napelnienie
Nie wiem czy tanio czy drogo - Wrocław
-Jedyna zmiana jest taka, że jak włącze przycisk od klimy włącza sie wentylator od klimatyzacji.
Na starym czujniku wentylator sie nie zalaczal .
Zastanawia mnie dlaczego w grupie 54 - pokazuje temperature czynnika 123 C (dotykałem skraplacza i był chłodny)
[ Dodano: 2019-06-25, 00:11 ]
Update :
1.Po włożeniu oryginalnego czujnika - brak błędu z odczytem temperatury.
Ten z allegro niby oryginalny to jakiś szajs przy ściąganiu czujnika zaczęły ścierać się napisy
2. Diagnoza to uszkodzona sprężarka klimatyzacji
[ Dodano: 2019-07-31, 14:47 ]
Klima naprawiona , po ponad 3 tygodniach oczekiwania w kolejce do specjalistow:)
Częśći : Kompresor Denso nieregenerowany 950 (promocja w ucando)
Robocizna: 1050 pln
-montaz demontaz /kompresora
-zalanie olejem kompresora
-wymiana osuszacza + zaworu rozpreznego (obie rzeczy w cenie)
-wymiana wszystkich oringow na nowe
-polerowanie zlaczek z utlenionego aluminium
-test szczelnosci i napelnienie
Nie wiem czy tanio czy drogo - Wrocław
Jakoś 3 lata temu w przypadkowym warsztacie, nabliżej mojej pracy wymieniany byl osuszacz na nowy i nabijana klimatyzacja.
Według specjalisty - który naprawiał cału układ przyczyną zatarcia kompresora był brak oleju w czynniku, sucho w całym układzie bez grama oleju.
Kolejna rzecz to nieszczelność przy osuszaczu - utlenia się aluminium czy rdzewieje w miejscach gdzie przykręca się rurki.
Moja hipoteza jest taka , że zrobiłą się nieszczelność na osuszaczu i tamtędy wypchnęło powoli olej i padł kompresor. (już jak przestała działać klimatyzacja- osuszacz był cały tłustyi zaolejony i dziwiłem się skąd ten olej)
Reasumując
-Raz w roku można wydać te 150pln na serwis i zareagować zanim naprawy pójdą w tysiące.
-Klimatyzację serwisuje się w miejscu gdzie naprawiają klimatyzacje i mają duże pojęcie w temacie - bo maszynę do nabijania to ma teraz kazdy warsztat... poklika, podlaczy węże i naciśnie start i tyle.
Według specjalisty - który naprawiał cału układ przyczyną zatarcia kompresora był brak oleju w czynniku, sucho w całym układzie bez grama oleju.
Kolejna rzecz to nieszczelność przy osuszaczu - utlenia się aluminium czy rdzewieje w miejscach gdzie przykręca się rurki.
Moja hipoteza jest taka , że zrobiłą się nieszczelność na osuszaczu i tamtędy wypchnęło powoli olej i padł kompresor. (już jak przestała działać klimatyzacja- osuszacz był cały tłustyi zaolejony i dziwiłem się skąd ten olej)
Reasumując
-Raz w roku można wydać te 150pln na serwis i zareagować zanim naprawy pójdą w tysiące.
-Klimatyzację serwisuje się w miejscu gdzie naprawiają klimatyzacje i mają duże pojęcie w temacie - bo maszynę do nabijania to ma teraz kazdy warsztat... poklika, podlaczy węże i naciśnie start i tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1331
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
tu już nie chodzi o serwisowanie w ASO, a o regularne przeglądy układu klimatyzacji raz w roku. czynnika chłodniczego może ubyć w układzie klimatyzacji w ciągu 12-stu miesięcy nawet do 30%, przy sprawnym układzie, dlatego tak ważne jest jego uzupełnienie. koszt 100-150zł., nie jest to wiele w porównaniu z przeważnie zawsze drogimi naprawami układu klim.carlos777 pisze:Brawo.
Dokładnie tak.
Im więcej systemów w aucie tym więcej czasu i pieniędzy aby działały bezproblemowo.
Dlatego auto serwisowane w ASO na bieżąco mają większą wartość.
R1200GS ADV LC
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga