wyje pompa od wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lip 2016, 13:15
- Lokalizacja: dolnośląskie
Witam
też brałem pompę z tego warsztatu we Wrocławiu
przy okazji dowiedziałem że zalewać należy mineralnym CZERWONYM(był na testach w Niemczech,gdzie przeprowadzali porównanie na zielonym i czerwonym,na czerwonym pompa wytrzymała 4 razy dłużej)
dodaje instrukcje prawidłowej wymiany płynu i 2 lata gwarancji
też brałem pompę z tego warsztatu we Wrocławiu
przy okazji dowiedziałem że zalewać należy mineralnym CZERWONYM(był na testach w Niemczech,gdzie przeprowadzali porównanie na zielonym i czerwonym,na czerwonym pompa wytrzymała 4 razy dłużej)
dodaje instrukcje prawidłowej wymiany płynu i 2 lata gwarancji
Moja pompka wyła czasami nawet przy małych ruchach kierownicą (zwłaszcza przy ruszaniu) Płyn w zbiorniczku był czarny
Po każdej jeździe samochodem wyciągałem strzykawką płyn ze zbiornika (ok 120 ml) i wlewałem świeży (zielony Febi) Po przelaniu w ten sposób ok 1.5 L pompa przestała wyć ale płyn nie był jeszcze zupełnie czysty więc kontynuowałem moje działania do skutku co wymagało zużycia ok 3 L płynu.

Po każdej jeździe samochodem wyciągałem strzykawką płyn ze zbiornika (ok 120 ml) i wlewałem świeży (zielony Febi) Po przelaniu w ten sposób ok 1.5 L pompa przestała wyć ale płyn nie był jeszcze zupełnie czysty więc kontynuowałem moje działania do skutku co wymagało zużycia ok 3 L płynu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 22:16
- Imię: Adam
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Witam wszystkich
Trochę odświeżę temat.
Jakiś czas temu zdiagnozowałem, że mam uszkodzoną pompę wspomagania. Była wcześniej zalane czerwonym olejem i zaczęła wyć.
Następnie wymieniłem olej na zielony febi 6162 i był spokój na jeden dzień.
Dziś wymieniłem pompę na zmiennik z allegro i nadal nie widzę różnicy w hałasie.
Pompa nowa, to nie po winna hałasować, układ zalany świeżym olejem, brak pęcherzyków powietrza w zbiorniczku.
I tu nasuwa się pytanie, co jeszcze może dawać taki hałas, pompa wody, jakiej łożysko?
W nast tygodniu będę chciał umówić się na wymianę kompletnego rozrządu, może on ma taki hałas?
Tu jest link, jak wcześniej był hałas podczas pracy silnika ( filmik jest stary, sprzed 2mc), po wymianie nadal jest podobny hałas.
Dziękuję za wszelkie uwagi
Edit:
Okazało się, że uszkodzone jest łożysko od klimy, ponieważ bez paska wielorowkowego silnik cicho pracował, a jak ruszałem kołem od klimy było słychać szum łożysk.
Trochę odświeżę temat.
Jakiś czas temu zdiagnozowałem, że mam uszkodzoną pompę wspomagania. Była wcześniej zalane czerwonym olejem i zaczęła wyć.
Następnie wymieniłem olej na zielony febi 6162 i był spokój na jeden dzień.
Dziś wymieniłem pompę na zmiennik z allegro i nadal nie widzę różnicy w hałasie.
Pompa nowa, to nie po winna hałasować, układ zalany świeżym olejem, brak pęcherzyków powietrza w zbiorniczku.
I tu nasuwa się pytanie, co jeszcze może dawać taki hałas, pompa wody, jakiej łożysko?
W nast tygodniu będę chciał umówić się na wymianę kompletnego rozrządu, może on ma taki hałas?
Tu jest link, jak wcześniej był hałas podczas pracy silnika ( filmik jest stary, sprzed 2mc), po wymianie nadal jest podobny hałas.
Dziękuję za wszelkie uwagi
Edit:
Okazało się, że uszkodzone jest łożysko od klimy, ponieważ bez paska wielorowkowego silnik cicho pracował, a jak ruszałem kołem od klimy było słychać szum łożysk.
A ja mam pytanie bo mechanik wymienił maglownice i przeczyścił układ zalał febi 6162 po 100 km elegancki czysty płyn nic nie wyje i tak dalej ale mam wrażenie że kiera mi tak ciężko chodzi i nie wiem co robić wymieniać pompę czy co innego? Przed wymianą maglownicy dochodził jeszcze brak wracania kierownicy po skręcie do punktu 0.Mechanik mi powiedział że mam jakieś zaworki na maglownicy i to tak ma działać ale ja cały czas mam wątpliwości że to tak nie powinno być że mi 1 ręką jest dość ciężko na postoju.Mam Audi A6 C5 1.9 TDI 2002 rok.I jeszcze jedno jak to u was działa te wspomaganie na postoju dużo siły trzeba używać.Bo miałem kiedyś polo z 98 roku i tam wspomaganie to 1 paluszkiem działało 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2020, 15:32
- Lokalizacja: Radom
odswiezam temacik pompy i maglownicy
Cześć Wam, Piszę tutaj z gorącą prośbą o pomoc.
Mianowicie, ostatnio padła mi pompa wspomagania. Postanowiłem wymienić pompę na wysokiej klasy (?) zamiennik, została włożona też taka sama maglownica, tylko że po regeneracji. Cały układ wraz ze zbiornikiem był czyszczony i przepłukany, odpowietrzony.
Było wszystko okej po przejechaniu kilkunastu kilometrów i nagrzaniu się silnika, gdyż nagle pod domem nie mam wspomagania w ogóle
! i płyn wywala zbiorniczkiem
Czym to może być spowodowane, jeżeli pompa jest nowa, a cały układ czysty odpowietrzony i płyn od wspomagania zalany, taki jak być powinien..
Jestem w czarnej d.. nie wiem co z tym zrobić teraz..
Proszę o pomoc, jeżdzę A6 Avant 2002 3.0 B+g 220 KM Quattro.
Dziękuję !
Mianowicie, ostatnio padła mi pompa wspomagania. Postanowiłem wymienić pompę na wysokiej klasy (?) zamiennik, została włożona też taka sama maglownica, tylko że po regeneracji. Cały układ wraz ze zbiornikiem był czyszczony i przepłukany, odpowietrzony.
Było wszystko okej po przejechaniu kilkunastu kilometrów i nagrzaniu się silnika, gdyż nagle pod domem nie mam wspomagania w ogóle

Czym to może być spowodowane, jeżeli pompa jest nowa, a cały układ czysty odpowietrzony i płyn od wspomagania zalany, taki jak być powinien..
Jestem w czarnej d.. nie wiem co z tym zrobić teraz..
Proszę o pomoc, jeżdzę A6 Avant 2002 3.0 B+g 220 KM Quattro.
Dziękuję !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lis 2020, 21:48
- Imię: Marek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Krzyżowa Dolina
Re: wyje pompa od wspomagania
Witam,
Pompa mi zaczęła wyć, najpierw delikatnie przy skrętach i nagle po którymś odpaleniu wyje non stop nawet nie ruszając kierownicą, podczas skrętu jęczy jak zażynana świnia.
Przejrzałem wąż ssący nie ma nieszczelności, delikatnie go skróciłem przy zbiorniku, nic to nie dało. W zbiorniczku płyn się pieni przy skręcie. szukać nieszczelności w pompie? Po przeczytaniu tego tematu strach mnie obleciał, jak wyczytałem że nie opłaca się kupować nowych pomp, używanych pomp i regenerowanych pomp. Wspomaganie działa można kręcić językiem na postoju, ale nie da się jeżdzić z takim hałasem.
Płyn w zbiorniku czysty czerwony i tu pytanie, jakiego koloru jest oryginalny G00200?
Da się bez rozbierania pół auta wyjąc pompę z 4.2 asg?
Pompa mi zaczęła wyć, najpierw delikatnie przy skrętach i nagle po którymś odpaleniu wyje non stop nawet nie ruszając kierownicą, podczas skrętu jęczy jak zażynana świnia.
Przejrzałem wąż ssący nie ma nieszczelności, delikatnie go skróciłem przy zbiorniku, nic to nie dało. W zbiorniczku płyn się pieni przy skręcie. szukać nieszczelności w pompie? Po przeczytaniu tego tematu strach mnie obleciał, jak wyczytałem że nie opłaca się kupować nowych pomp, używanych pomp i regenerowanych pomp. Wspomaganie działa można kręcić językiem na postoju, ale nie da się jeżdzić z takim hałasem.
Płyn w zbiorniku czysty czerwony i tu pytanie, jakiego koloru jest oryginalny G00200?
Da się bez rozbierania pół auta wyjąc pompę z 4.2 asg?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wyje pompa od wspomagania
Powinien być zielony płyn G00400m2 ( G00200 jest wycofajny). Czyli ma się rozumieć płyn utrzymuje się na stałym poziomie tak ? Zwykle pienienie płynu wskazuje powietrze w układzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lis 2020, 21:48
- Imię: Marek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Krzyżowa Dolina
Re: wyje pompa od wspomagania
po ostrym kręceniu kierą poziom podnosi się.
00400 to już syntetyk więc nijak się to ma do napisu na zbiorniczku. Ja mam jakiś czerwony jest dosyć czysty więc pewnie poprzedni właściciel coś robił.
06162 Febi jest mineralny kupię go i wymienie na początek.
Jesli gdzieś może zasysać powietrze to raczej tylko na podciśnieniu czyli zbiornik- wąż - pompa? Wyprowadźcie mnie z błędu. Za pompą to już raczej masakryczne ciśnienie więc przy nieszczelności będzię sikać jak z karchera. Zauważylem jeszcze, że w wężu powrotnym do zbiornika w środku jest wsadzona jakaś zwężka, wygląda na fabryczną robotę wciśnięte jest to w środku węża pare cm od końca.
00400 to już syntetyk więc nijak się to ma do napisu na zbiorniczku. Ja mam jakiś czerwony jest dosyć czysty więc pewnie poprzedni właściciel coś robił.
06162 Febi jest mineralny kupię go i wymienie na początek.
Jesli gdzieś może zasysać powietrze to raczej tylko na podciśnieniu czyli zbiornik- wąż - pompa? Wyprowadźcie mnie z błędu. Za pompą to już raczej masakryczne ciśnienie więc przy nieszczelności będzię sikać jak z karchera. Zauważylem jeszcze, że w wężu powrotnym do zbiornika w środku jest wsadzona jakaś zwężka, wygląda na fabryczną robotę wciśnięte jest to w środku węża pare cm od końca.
Re: wyje pompa od wspomagania
Panowie czy pompa z noweszego modelu c6 tj 3,0/2,7 podejdzie pod 1,8T AWT?
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: wyje pompa od wspomagania
do 2.4 i 2.4 podchodzi po przekręceniu króćca ale do 1.8t ? Ciekawe Wygląda podobnie. Masz zdjęcie swojej ?
Re: wyje pompa od wspomagania
nie mam ale ponoć w c5 to 1.8t 1.9dti i prawdopodobnie ( nie jestem pewien) szły takie same
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 08:35
- Imię: Emil
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: BP
Re: wyje pompa od wspomagania
Witam. Troszkę odkopuję...
Ostatnio wymieniłem skrzynię biegów (dopadła mnie znana przypadłość uszkodzonej "jedynki" w manualnu 2.8 quattro)... ale to tam na marginesie.
Wcześniej jakieś 3 lata temu pompa zaczęła być lekko słyszalna po mocnym rozgrzaniu. Jakies 1,5 roku temu zaczęłq ostro hałasować, pienił się płyn itp... wymieniłem zbiorniczek i płyn... i nic nie dało
- tzn efekt był taki, że zaraz po odpaleniu płyn się pienił.. jak zgasiłem i oczekałem to później przez np pół godziny było ok po czym znowu zaczynała hałasować. Wspomaganie samo w sobie działało.
Rok temu wymieniłem pompę... tydzień było ok i później znowu podobna sytuacja. Po ok 2 tyg wymieniłem pompę na kolejną (za każdym razem używany oryginał) i... z tą sytuacja wygląda następująco. Przez jakiś miesiąc po wymianie było w miarę ok.. później zaczęła znowu hałasować. Przyszła wiosna i lato.. i jak jest ciepło (powyzej np 18st) pompa chodzi cicho, nic nie słychać. Jak jest nieco chłodniej zaczyna być słyszalna. Teraz jak idzie jesień znowu zaczyna wyraźniej hałasować. Póki nie ma mrozów pomaga rozgrzanie silnika, zgaszenie na kilka min... jak zrobi się ciepło w komorze silnika pompa cichnie.
Płyn jaki jest zalany to Febi 06161. Nie wiem czy próbować wymienić płyn na ten sam znowu płukając... czy... np na jakiś rzadszy? Czy może szukać kolejnej pompy?
Jak jest ciepło wszystko jest w porządku, jak jest zimno pompa hałasuje.
Ostatnio wymieniłem skrzynię biegów (dopadła mnie znana przypadłość uszkodzonej "jedynki" w manualnu 2.8 quattro)... ale to tam na marginesie.
Wcześniej jakieś 3 lata temu pompa zaczęła być lekko słyszalna po mocnym rozgrzaniu. Jakies 1,5 roku temu zaczęłq ostro hałasować, pienił się płyn itp... wymieniłem zbiorniczek i płyn... i nic nie dało
- tzn efekt był taki, że zaraz po odpaleniu płyn się pienił.. jak zgasiłem i oczekałem to później przez np pół godziny było ok po czym znowu zaczynała hałasować. Wspomaganie samo w sobie działało.
Rok temu wymieniłem pompę... tydzień było ok i później znowu podobna sytuacja. Po ok 2 tyg wymieniłem pompę na kolejną (za każdym razem używany oryginał) i... z tą sytuacja wygląda następująco. Przez jakiś miesiąc po wymianie było w miarę ok.. później zaczęła znowu hałasować. Przyszła wiosna i lato.. i jak jest ciepło (powyzej np 18st) pompa chodzi cicho, nic nie słychać. Jak jest nieco chłodniej zaczyna być słyszalna. Teraz jak idzie jesień znowu zaczyna wyraźniej hałasować. Póki nie ma mrozów pomaga rozgrzanie silnika, zgaszenie na kilka min... jak zrobi się ciepło w komorze silnika pompa cichnie.
Płyn jaki jest zalany to Febi 06161. Nie wiem czy próbować wymienić płyn na ten sam znowu płukając... czy... np na jakiś rzadszy? Czy może szukać kolejnej pompy?
Jak jest ciepło wszystko jest w porządku, jak jest zimno pompa hałasuje.