Przegrzewanie się silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Przegrzewanie się silnika
Witam.
Mam problem z przegrzewaniem się silnika.
Na pasie przednim są dwa wentylatory. Który jest od czego?
Gdy jest >90 na zegarach wentylator po stronie kierownicy kręci się ze stałą prędkością (niezależnie czy włączona klima, czy nie). Wentylator pasażera włącza się tylko gdy jest włączona klima i po jej wyłączeniu wentylator pracuje przez kilkadziesiąt sekund (gdy silnik się przegrzewa).
Co mogło się popsuć?
Mam problem z przegrzewaniem się silnika.
Na pasie przednim są dwa wentylatory. Który jest od czego?
Gdy jest >90 na zegarach wentylator po stronie kierownicy kręci się ze stałą prędkością (niezależnie czy włączona klima, czy nie). Wentylator pasażera włącza się tylko gdy jest włączona klima i po jej wyłączeniu wentylator pracuje przez kilkadziesiąt sekund (gdy silnik się przegrzewa).
Co mogło się popsuć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Z tego co rozumiem wszystko jest ok. Jeden wentyaltor zalacza sie bodajze przy 90, drugi dopiero przy około 105. Przy klimie jeden chodzi stale.
Przy czym zegary są tak zrobione że od około 85-105 (może nawet 80-110) nie zobaczysz innej pozycji wskazówki niż pionowa, żeby nie straszyć użytkownika.
No chyba że w V6 jest inaczej, ale wątpię.
Jeśli silnik się przegrzewa to nie kombinuj jak ja że wentylator się nie włącza. Zrzuciłem wine na czujnik (ten w chłodnicy) i wymieniłem nie potrzebnie. Najczęściej to termostat. Macaj rurki, znajdziesz duzo opisów na ten temat.
Przy czym zegary są tak zrobione że od około 85-105 (może nawet 80-110) nie zobaczysz innej pozycji wskazówki niż pionowa, żeby nie straszyć użytkownika.
No chyba że w V6 jest inaczej, ale wątpię.
Jeśli silnik się przegrzewa to nie kombinuj jak ja że wentylator się nie włącza. Zrzuciłem wine na czujnik (ten w chłodnicy) i wymieniłem nie potrzebnie. Najczęściej to termostat. Macaj rurki, znajdziesz duzo opisów na ten temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Nie jest ok. Wentylator wisko kręci się ze stałą prędkością (nie wiem czy ma "biegi") niezależnie od temperatury. Nie zwiększa (przynajmniej nie zauważyłem zwiększenia) obrotów po dodaniu gazu.
Gdy mam na zegarach >100 stopni (we wtorek na zegarach pokazało 107 stopni) wentylator od klimy się nie załączył na II biegu (dopiero jak włączyłem klimę to wył jak powalony). Dałem nawiew ciepłym powietrzem i zbiłem temperaturę. To samo dzisiaj. Silnik się przegrzewa, gdy klima jest wyłączona. Tylko ją włączę to od razu włącza drugi bieg (gdy mam za wysoką temperaturę). Termostat jest ok, bo problem pojawia się jak przejadę 12 km w mieście.
Gdy mam na zegarach >100 stopni (we wtorek na zegarach pokazało 107 stopni) wentylator od klimy się nie załączył na II biegu (dopiero jak włączyłem klimę to wył jak powalony). Dałem nawiew ciepłym powietrzem i zbiłem temperaturę. To samo dzisiaj. Silnik się przegrzewa, gdy klima jest wyłączona. Tylko ją włączę to od razu włącza drugi bieg (gdy mam za wysoką temperaturę). Termostat jest ok, bo problem pojawia się jak przejadę 12 km w mieście.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
chociaż temat był poruszany ok 30 razy i ok tyle samo razy rozwiązany napisze ci tak
podstawowa sprawa czy problem narastał , narastał i teraz się gotuje czy stało się tak "z dnia na dzień"
jeśli narastał to zawalona chłodnica lub jakaś nieszczelność w układzie ew wisko na wentylatorze ,
jeśli z dnia na dzień to czujnik temperatury cieczy a jeśli to nie pomoże to opornica nawiewu. Na końcu UPG
podstawowa sprawa czy problem narastał , narastał i teraz się gotuje czy stało się tak "z dnia na dzień"
jeśli narastał to zawalona chłodnica lub jakaś nieszczelność w układzie ew wisko na wentylatorze ,
jeśli z dnia na dzień to czujnik temperatury cieczy a jeśli to nie pomoże to opornica nawiewu. Na końcu UPG
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja bym na początek wymienił czujnik temperatury cieczy .
Nie jest to ani drogie ani skomplikowane
Tam są jakgdyby dwa czujniki w jednej obudowie więc temperaturę na zegarach może pokazywać prawidłowo a sterowanie wentylatorów może być trafione
jeśli wymiana nie pomoże to szukałbym w okolicy opornicy wentylatorów zgniłych/przełamanych przewodów
Nie jest to ani drogie ani skomplikowane
Tam są jakgdyby dwa czujniki w jednej obudowie więc temperaturę na zegarach może pokazywać prawidłowo a sterowanie wentylatorów może być trafione
jeśli wymiana nie pomoże to szukałbym w okolicy opornicy wentylatorów zgniłych/przełamanych przewodów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Przydało by się ocenić jak sprzęgło wentylatora pracuje. Jak jest bardzo rozgrzany i dodasz gazu to słyszysz że wentylator mocno dmucha czy tak nie bardzo ? Gdy włączysz klimę od razu wchodzi na II bieg bo czujnik widzi wysokie ciśnienie i próbuje zbić temperaturę. Gdy będziesz miał zamiar zmienić termostat to tylko orginał ze względu na nie wygodną wymianę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
A więc tak - termostat jest ok. Długo trzeba czekać, aby temperatura przekroczyła te 90*C.
Wisko trzeba wymienić - to też zdiagnozowałem.
Elektryk powiedział, że pewnie czujnik temperatury do wymiany - podaje złą temperaturę i sterownik nie załącza wentylatora.
Właśnie wróciłem z pomiarów czujnika G2/G62. Jeżeli chodzi o temp na zegarach to vcds wskazywał 95*C, ale na ECU to już 103*C. Jest tam jakiś przekaźnik bądź dodatkowy bezpiecznik? Zrozumiałbym jakby temperatura była zaniżana (i temu wentylator nie startuje), ale jak jest wyższa, niż na zegarach to powinien wcześniej włączać. Na postoju była zbliżona temperatura (różnica 3 stopni).
Wisko trzeba wymienić - to też zdiagnozowałem.
Elektryk powiedział, że pewnie czujnik temperatury do wymiany - podaje złą temperaturę i sterownik nie załącza wentylatora.
Właśnie wróciłem z pomiarów czujnika G2/G62. Jeżeli chodzi o temp na zegarach to vcds wskazywał 95*C, ale na ECU to już 103*C. Jest tam jakiś przekaźnik bądź dodatkowy bezpiecznik? Zrozumiałbym jakby temperatura była zaniżana (i temu wentylator nie startuje), ale jak jest wyższa, niż na zegarach to powinien wcześniej włączać. Na postoju była zbliżona temperatura (różnica 3 stopni).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
A więc tak - visko do wymiany (nie mogę znaleźć w okolicy Behr). Przez internet nie chcę zamawiać, bo nie sprawdzę, czy dobrze był przechowywany.
Czujnik G2/G62 do wymiany - za duża różnica w temp.
Winowajcą za mój problem jest pewnie czujnik 8D0 959 481B. Zamówiłem i wymienię (bądź przewody do niego).
Czujnik G2/G62 do wymiany - za duża różnica w temp.
Winowajcą za mój problem jest pewnie czujnik 8D0 959 481B. Zamówiłem i wymienię (bądź przewody do niego).
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Może być tez sachs (takie mam u siebie bo z behr ponoć była jakaś lipna partia jak kupowałem) robili na pierwszy montaż do bmw z tego co kojarze. Co do przechowywania to nie ma większego znaczenia, ważne żeby przed montażem stało pionowo przez co najmniej godzinę. Sachs w pudełku daje instrukcje jak z tym postępowac.