Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] Mikrodrgania na wolnych obrotach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

[AJK 2.7 230 KM] Mikrodrgania na wolnych obrotach

Post autor: Lukasz007 » 24 kwie 2019, 17:31

Słuchajcie ze dwa dni temu zauważyłem, że na wolnych obrotach czuć delikatne drgania ale takie mikro, coś jakbym siedział w dieslu a nie w benzynie (nie takie szarpane jak przy problemach z układem zapłonowym - amplituda niska i równomierna). Wystarczy dodać delikatnie gazu aby efekt minął. Błędów jakichkolwiek brak, auto jeździ normalnie, ma moc, robiłem logi ale tylko grup 90, 91, 92, 93, 115, 118 i tu wszystko OK - rozrząd, nastawniki, turbiny - wszystko jak z fabryki. Nie sprawdzałem bloków z zapłonami, sondami, wtryskami bo nie za bardzo wiem które, a tym bardziej jakie wartości powinny mieć ale podejrzewam, że jakby było coś nie tak to byłby wysyp błędów (jeśli możecie to podpowiedzcie, które grupy sprawdzić jeśli chodzi o powyższe parametry). Czy ewentualnie może to być jakaś nieszczelność w dolocie czy w podciśnieniach? Silnikiem nie rzuca, raczej normalnie pracuje, nie słychać syczeń czy czegoś niepokojącego. Jeśli to istotne to w sobotę zmieniałem olej i filtr w skrzyni (mobil atf lt 71141 i filtr Man) ale wszystko zgodnie ze sztuką i ze skrzynią nie mam problemów...
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2019, 19:25 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 20 maja 2019, 18:29

drgania sa rownomierne caly czas czy tylko co jakis czas szarpnie silnikiem...

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 29 maja 2019, 19:10

Równomierne na wolnych obrotach. Zero błędów od x czasu.

Awatar użytkownika
PowerV6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2017, 21:05
Lokalizacja: Rz-ów

Post autor: PowerV6 » 30 maja 2019, 12:37

Sprawdź poduszki silnika i skrzyni :)

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 02 cze 2019, 20:30

Też podejrzewam ponieważ zero błędów, po otwarciu maski silnikiem wcale nie rzuca/szarpie, pracuje jak na v6 przystało więc podejrzewam poduszkę/poduszki. Któraś umarła.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 02 cze 2019, 23:59

Jak zobaczysz czerwony ślad na poduszce to możesz być pewien że jest do wymiany. Przy 2.7t to życzę dużo cierpliwość z lewej strony. U mnie to nawet podstawa z gwintem była wyrwana i stukało przy zmianach biegów ale po wymianie na nowe ori poduszki praktycznie zero drgań. Czasami przez stare wolno pracujące sondy lambda silnik potrafi nieładnie pracować.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 05 cze 2019, 19:50

W weekend wymieniam olej silnikowy to będę miał okazję odpiąć osłonę i się przyjrzeć poduszkom. Ostatnio wymieniałem olej w skrzyni i torsenie więc miałem także okazje obejrzeć poduszki od skrzyni - są suche choć przez te małe otworki w jednej poduszce widać ''starość'' gumy. Poducha od tylnego mechanizmu i podpora wału też dziwnie luźne choć bez pęknięć, a że mam minimalnie wyczuwalne szarpnięcie przy zrzucie z 5 na 4 przy ''hamowaniu'' silnikiem przy ok 1000rpm (nie wiem, może zawór w mechatronice może właśnie któraś poduszka bo na tipie tego nie ma) to chyba się porwę na wszystkie połączenia gumowo-metalowe..pewnie z 4tys. pęknie;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja