[AJK 2.7 230 KM] Mikrodrgania na wolnych obrotach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
[AJK 2.7 230 KM] Mikrodrgania na wolnych obrotach
Słuchajcie ze dwa dni temu zauważyłem, że na wolnych obrotach czuć delikatne drgania ale takie mikro, coś jakbym siedział w dieslu a nie w benzynie (nie takie szarpane jak przy problemach z układem zapłonowym - amplituda niska i równomierna). Wystarczy dodać delikatnie gazu aby efekt minął. Błędów jakichkolwiek brak, auto jeździ normalnie, ma moc, robiłem logi ale tylko grup 90, 91, 92, 93, 115, 118 i tu wszystko OK - rozrząd, nastawniki, turbiny - wszystko jak z fabryki. Nie sprawdzałem bloków z zapłonami, sondami, wtryskami bo nie za bardzo wiem które, a tym bardziej jakie wartości powinny mieć ale podejrzewam, że jakby było coś nie tak to byłby wysyp błędów (jeśli możecie to podpowiedzcie, które grupy sprawdzić jeśli chodzi o powyższe parametry). Czy ewentualnie może to być jakaś nieszczelność w dolocie czy w podciśnieniach? Silnikiem nie rzuca, raczej normalnie pracuje, nie słychać syczeń czy czegoś niepokojącego. Jeśli to istotne to w sobotę zmieniałem olej i filtr w skrzyni (mobil atf lt 71141 i filtr Man) ale wszystko zgodnie ze sztuką i ze skrzynią nie mam problemów...
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2019, 19:25 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Jak zobaczysz czerwony ślad na poduszce to możesz być pewien że jest do wymiany. Przy 2.7t to życzę dużo cierpliwość z lewej strony. U mnie to nawet podstawa z gwintem była wyrwana i stukało przy zmianach biegów ale po wymianie na nowe ori poduszki praktycznie zero drgań. Czasami przez stare wolno pracujące sondy lambda silnik potrafi nieładnie pracować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
W weekend wymieniam olej silnikowy to będę miał okazję odpiąć osłonę i się przyjrzeć poduszkom. Ostatnio wymieniałem olej w skrzyni i torsenie więc miałem także okazje obejrzeć poduszki od skrzyni - są suche choć przez te małe otworki w jednej poduszce widać ''starość'' gumy. Poducha od tylnego mechanizmu i podpora wału też dziwnie luźne choć bez pęknięć, a że mam minimalnie wyczuwalne szarpnięcie przy zrzucie z 5 na 4 przy ''hamowaniu'' silnikiem przy ok 1000rpm (nie wiem, może zawór w mechatronice może właśnie któraś poduszka bo na tipie tego nie ma) to chyba się porwę na wszystkie połączenia gumowo-metalowe..pewnie z 4tys. pęknie;)