Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

części samochodowe

[A6 C4 2.0] Dym spod maski

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jakubp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2019, 22:52
Lokalizacja: Kraków

[A6 C4 2.0] Dym spod maski

Post autor: jakubp » 24 maja 2019, 23:07

Witam wszytskich,

Do tej pory byłem biernym czytelnikiem forum, czas to zmienić. Pacjent to Audi A6 C4 1995, służył niezawodnie latami do teraz.

Objawy:
- dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
- nie kopci spod korka oleju
- kopci za to obficie z rury + skroplona para

Poza tym wszystko jest ok, wszystkie wskaźniki w normie, płyn chłodniczy ok, bez tłustych oczek, bez mazi, moc jak zawsze w tych silnikach czyli słabo ale jedzie :) Zamontowana jest instalacja LPG, ale nie ma to wpływu na kopcenie.

Nie ukrywam, że na początku problem trochę zbagatelizowałem (myślałem że to parująca woda, która odłożyła się po dłuższym staniu). Teraz dymi już zdecydowanie obficiej.

Film:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 10:25 przez jakubp, łącznie zmieniany 1 raz.

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 25 maja 2019, 07:44

jakubp pisze: dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
Pewnie silnik się poci, drobinki oleju (albo płynu) masz na kolektorze wydechowym i po odpaleniu to musi odparować.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2019, 07:48

jakubp pisze:- kopci za to obficie z rury + skroplona para
może to oznaczać że masz za bogatą mieszankę, zależy ile jest w tym kopcenia a ile pary wodnej ;)
Co do dymu z pod maski to obstawiam jak kolega wyżej ale to już sam musisz pozaglądać i ocenić - skąd i gdzie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
repek92
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2528
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 maja 2019, 08:16

Płynu nie ubywa?

haribo.pl

A6c4

Post autor: haribo.pl » 25 maja 2019, 22:23

Cos jest nie tak,czasem pękają plastikowe łaczniki na wezach od wody jesli jest lpg,bo oni takie tam montuja,mialem takie audi 9 lat i zero dymu
Pozostal mi po audi alternator jakbys byl zainteresowany :)

jakubp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2019, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubp » 27 maja 2019, 14:50

Dziękuję wszystkim za rady. Wczoraj gdyby nie to że była niedziela samochód znalazłby się prawdopodobnie na złomie, tak mnie zdenerwował :) Płynu nie ubywa. Wczoraj delikatnie kopcił przez minutę, dzisiaj wszystko jest okej...

Od jakiegoś czasu za to pojawia się inny problem, nie wiem czy w jakikolwiek sposób powiązany. Po kilku minutach od ruszenia zapala się kontrolka od temperatury płynu. Za to wskaźnik od temperatury pokazuje, że wszystko jest ok (nie ma nawet 90 st.). Czyli dwa wskazania wykluczają się. Płyn w zbiorniku jest. Czy to możliwe, że szwankuje chłodnica? Wentylator od strony kierowcy nie kręci się, chyba że włączyć klimę, wtedy chodzą obydwa.

Piszę to wszystko, bo po prostu jestem zmuszony sprzedać staruszka ze względu na wyjazd za granicę. W takim wypadku nie wiem po prostu, czy przed sprzedażą oddawać go jeszcze na serwis, z nadzieją że jego koszta nie przekroczą wartości samochodu, czy napisać po prostu w ogłoszeniu co nie działa i jest do wymiany (no właśnie, co :) ). W ostateczności będę go musiał wyrejestrować/zezłomować, pod koniec lipca kończy się ubezpieczenie, a mnie już tu dawno nie będzie. Tylko mi szkoda, bo nowe opony lato/zima, w tamtym roku robiona blacharka...

Autor całego zamieszania:


Obrazek

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 27 maja 2019, 17:44

Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta). Jeśli byś miał zamiar złomować auto, to daj znać, bo potrzebne mi jakieś wozidło do wyjazdów na ryby i sądzę, że jestem w stanie zaoferować kilka zł więcej niż 59 gr za kg.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2019, 19:40

jakubp pisze:Czyli dwa wskazania wykluczają się.
nie, wcale nie ;) bo w czujniku masz dwa wyjścia na wskaźnik i na kontrolkę i widocznie tak druga padła bo to częste przypadki.

Napraw szybka łatwa i przyjemna, no trochę nie tania bo taki czujnik(szary 3 pin) kosztuje ok 100 zł inne tanie zamienniki są do dupy delikatnie mówiąc i nie warto kupować. A żeby to stwierdzić na 100 procent to trzeba by waga zapiąć lub mierniczek w łapkę i pomierzyć.

Dałeś jakąś fotkę ale nic mi się tu nie wyświetla.
hak64 pisze:Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta).
wcale nie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

jakubp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2019, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubp » 28 maja 2019, 08:56

Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy? Wczoraj było naprawdę gorąco, kontrolka zapaliła się już po 2 minutach jazdy, wskaźnik pokazywał wtedy 70-80 stopni, a wentylator nie włączył się. Wody nie udało mi się jeszcze zagotować :) ale nie wiem czy mogę bezpiecznie jechać, czy nie.

Chyba nie ma co dywagować, tylko trzeba jechać do mechanika.

Samochód po 25 latach trzyma się świetnie, aż żal sprzedawać :(

https://photos.app.goo.gl/SvUjnd6L5zmvTdkm9

Pozdrawiam

Edit: dzwoniłem do mechanika, ten przekierował mnie do elektryka. Samochód zapisany na czwartek, zobaczymy co powiedzą.

P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko? Mechanik sam nie był pewien, a wentylator w ogóle się nie kręci.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2019, 15:37

jakubp pisze:Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy?
do wentylatora masz jeszcze inny czujnik który jest w chłodnicy i on zapewne nie widzi takiej temp by załączyć wentylator
jakubp pisze:P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko?
nie, zresztą nie problem to stwierdzić bo nas pierwszy rzut oka widać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

jakubp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2019, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubp » 31 maja 2019, 10:26

Byłem u mechanika, okazało się że wentylator działa prawidłowo (trzeba było tylko chwilę poczekać :) ), padł prawdopodobnie czujnik odpowiedzialny za kontrolkę temperatury. Mam się z tym zgłosić w poniedziałek do naprawy, bo dzisiaj nie miałczasu :/

Pozostaje więc jeszcze tylko problem tego okazjonalnego dymu spod maski. Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny? To jest jedyny płyn, który od czasu do czasu muszę dolać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 maja 2019, 15:20

jakubp, to aż do mechanika z tym trzeba ;-) to pięć minut roboty.
jakubp pisze:Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny?
raczej nie, chyba że kapie gdzieś na gorący wydech
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”