[A6 C4 2.0] Dym spod maski
[A6 C4 2.0] Dym spod maski
Witam wszytskich,
Do tej pory byłem biernym czytelnikiem forum, czas to zmienić. Pacjent to Audi A6 C4 1995, służył niezawodnie latami do teraz.
Objawy:
- dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
- nie kopci spod korka oleju
- kopci za to obficie z rury + skroplona para
Poza tym wszystko jest ok, wszystkie wskaźniki w normie, płyn chłodniczy ok, bez tłustych oczek, bez mazi, moc jak zawsze w tych silnikach czyli słabo ale jedzie Zamontowana jest instalacja LPG, ale nie ma to wpływu na kopcenie.
Nie ukrywam, że na początku problem trochę zbagatelizowałem (myślałem że to parująca woda, która odłożyła się po dłuższym staniu). Teraz dymi już zdecydowanie obficiej.
Film:
Pozdrawiam
Do tej pory byłem biernym czytelnikiem forum, czas to zmienić. Pacjent to Audi A6 C4 1995, służył niezawodnie latami do teraz.
Objawy:
- dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
- nie kopci spod korka oleju
- kopci za to obficie z rury + skroplona para
Poza tym wszystko jest ok, wszystkie wskaźniki w normie, płyn chłodniczy ok, bez tłustych oczek, bez mazi, moc jak zawsze w tych silnikach czyli słabo ale jedzie Zamontowana jest instalacja LPG, ale nie ma to wpływu na kopcenie.
Nie ukrywam, że na początku problem trochę zbagatelizowałem (myślałem że to parująca woda, która odłożyła się po dłuższym staniu). Teraz dymi już zdecydowanie obficiej.
Film:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 10:25 przez jakubp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Pewnie silnik się poci, drobinki oleju (albo płynu) masz na kolektorze wydechowym i po odpaleniu to musi odparować.jakubp pisze: dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
może to oznaczać że masz za bogatą mieszankę, zależy ile jest w tym kopcenia a ile pary wodnejjakubp pisze:- kopci za to obficie z rury + skroplona para
Co do dymu z pod maski to obstawiam jak kolega wyżej ale to już sam musisz pozaglądać i ocenić - skąd i gdzie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Dziękuję wszystkim za rady. Wczoraj gdyby nie to że była niedziela samochód znalazłby się prawdopodobnie na złomie, tak mnie zdenerwował Płynu nie ubywa. Wczoraj delikatnie kopcił przez minutę, dzisiaj wszystko jest okej...
Od jakiegoś czasu za to pojawia się inny problem, nie wiem czy w jakikolwiek sposób powiązany. Po kilku minutach od ruszenia zapala się kontrolka od temperatury płynu. Za to wskaźnik od temperatury pokazuje, że wszystko jest ok (nie ma nawet 90 st.). Czyli dwa wskazania wykluczają się. Płyn w zbiorniku jest. Czy to możliwe, że szwankuje chłodnica? Wentylator od strony kierowcy nie kręci się, chyba że włączyć klimę, wtedy chodzą obydwa.
Piszę to wszystko, bo po prostu jestem zmuszony sprzedać staruszka ze względu na wyjazd za granicę. W takim wypadku nie wiem po prostu, czy przed sprzedażą oddawać go jeszcze na serwis, z nadzieją że jego koszta nie przekroczą wartości samochodu, czy napisać po prostu w ogłoszeniu co nie działa i jest do wymiany (no właśnie, co ). W ostateczności będę go musiał wyrejestrować/zezłomować, pod koniec lipca kończy się ubezpieczenie, a mnie już tu dawno nie będzie. Tylko mi szkoda, bo nowe opony lato/zima, w tamtym roku robiona blacharka...
Autor całego zamieszania:
Od jakiegoś czasu za to pojawia się inny problem, nie wiem czy w jakikolwiek sposób powiązany. Po kilku minutach od ruszenia zapala się kontrolka od temperatury płynu. Za to wskaźnik od temperatury pokazuje, że wszystko jest ok (nie ma nawet 90 st.). Czyli dwa wskazania wykluczają się. Płyn w zbiorniku jest. Czy to możliwe, że szwankuje chłodnica? Wentylator od strony kierowcy nie kręci się, chyba że włączyć klimę, wtedy chodzą obydwa.
Piszę to wszystko, bo po prostu jestem zmuszony sprzedać staruszka ze względu na wyjazd za granicę. W takim wypadku nie wiem po prostu, czy przed sprzedażą oddawać go jeszcze na serwis, z nadzieją że jego koszta nie przekroczą wartości samochodu, czy napisać po prostu w ogłoszeniu co nie działa i jest do wymiany (no właśnie, co ). W ostateczności będę go musiał wyrejestrować/zezłomować, pod koniec lipca kończy się ubezpieczenie, a mnie już tu dawno nie będzie. Tylko mi szkoda, bo nowe opony lato/zima, w tamtym roku robiona blacharka...
Autor całego zamieszania:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta). Jeśli byś miał zamiar złomować auto, to daj znać, bo potrzebne mi jakieś wozidło do wyjazdów na ryby i sądzę, że jestem w stanie zaoferować kilka zł więcej niż 59 gr za kg.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
nie, wcale nie bo w czujniku masz dwa wyjścia na wskaźnik i na kontrolkę i widocznie tak druga padła bo to częste przypadki.jakubp pisze:Czyli dwa wskazania wykluczają się.
Napraw szybka łatwa i przyjemna, no trochę nie tania bo taki czujnik(szary 3 pin) kosztuje ok 100 zł inne tanie zamienniki są do dupy delikatnie mówiąc i nie warto kupować. A żeby to stwierdzić na 100 procent to trzeba by waga zapiąć lub mierniczek w łapkę i pomierzyć.
Dałeś jakąś fotkę ale nic mi się tu nie wyświetla.
wcale niehak64 pisze:Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy? Wczoraj było naprawdę gorąco, kontrolka zapaliła się już po 2 minutach jazdy, wskaźnik pokazywał wtedy 70-80 stopni, a wentylator nie włączył się. Wody nie udało mi się jeszcze zagotować ale nie wiem czy mogę bezpiecznie jechać, czy nie.
Chyba nie ma co dywagować, tylko trzeba jechać do mechanika.
Samochód po 25 latach trzyma się świetnie, aż żal sprzedawać
https://photos.app.goo.gl/SvUjnd6L5zmvTdkm9
Pozdrawiam
Edit: dzwoniłem do mechanika, ten przekierował mnie do elektryka. Samochód zapisany na czwartek, zobaczymy co powiedzą.
P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko? Mechanik sam nie był pewien, a wentylator w ogóle się nie kręci.
Chyba nie ma co dywagować, tylko trzeba jechać do mechanika.
Samochód po 25 latach trzyma się świetnie, aż żal sprzedawać
https://photos.app.goo.gl/SvUjnd6L5zmvTdkm9
Pozdrawiam
Edit: dzwoniłem do mechanika, ten przekierował mnie do elektryka. Samochód zapisany na czwartek, zobaczymy co powiedzą.
P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko? Mechanik sam nie był pewien, a wentylator w ogóle się nie kręci.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
do wentylatora masz jeszcze inny czujnik który jest w chłodnicy i on zapewne nie widzi takiej temp by załączyć wentylatorjakubp pisze:Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy?
nie, zresztą nie problem to stwierdzić bo nas pierwszy rzut oka widaćjakubp pisze:P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Byłem u mechanika, okazało się że wentylator działa prawidłowo (trzeba było tylko chwilę poczekać ), padł prawdopodobnie czujnik odpowiedzialny za kontrolkę temperatury. Mam się z tym zgłosić w poniedziałek do naprawy, bo dzisiaj nie miałczasu
Pozostaje więc jeszcze tylko problem tego okazjonalnego dymu spod maski. Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny? To jest jedyny płyn, który od czasu do czasu muszę dolać.
Pozostaje więc jeszcze tylko problem tego okazjonalnego dymu spod maski. Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny? To jest jedyny płyn, który od czasu do czasu muszę dolać.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
jakubp, to aż do mechanika z tym trzeba to pięć minut roboty.
raczej nie, chyba że kapie gdzieś na gorący wydechjakubp pisze:Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga