Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pochylenie koła

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Pochylenie koła

Post autor: qwerty01 » 12 lut 2019, 20:44

Dzień dobry.
Mam pytanie odnośnie pochylenia kąta. Dzisiaj byłem w warsztacie i powiedzieli, że mój problem z pochyleniem kąta może być spowodowane z krzywą zwrotnicą. Według etki u mnie jest to 8D0407258AM i występuje w A4 i A4Q od 1995 do 1999 i od 1999 do 2001 > vin 200001 i A6 A6Q 1998 do 2005 (myślałem, że po lifcie ma alu zwrotnicę). Między jakimi punktami należy mierzyć zwrotnicę, aby sprawdzić czy jest prosta?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 lut 2019, 21:05

w poliftach jest Alu, nawet wg etki patrząc po tym numerze jest chyba alu bo widać ze łozysko jest przykrecane, a nie wciskane jak w przypadku zeliwnej, polecam jechać do innego warsztatu, bo skrzywić tą zwrotnicę przy normalnym uzytkowaniu auta jest chyba nie możliwe, no chyba ze miałeś jakąś przygode.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 13 lut 2019, 07:53

Poprzedniej zimy odbiłem się od krawężnika na skręconej kole (koło równolegle do krawężnika). Felga i opona cała, ale kto wie czy co z zwrotnicą...

Lysy-HuskaTe300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2019, 20:32
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Lysy-HuskaTe300 » 24 mar 2019, 12:46

Jak duże masz pochylenie?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 24 mar 2019, 19:31

Lewe koło: -0,39 (norma -0,25 do -1,15)
Prawe koło -1,54 (norma -0,25 do -1,15)

gorip81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2019, 20:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: gorip81 » 22 maja 2019, 14:32

Witam sedecznie,

Ja mam podobny problem ale po wymianie zawieszenia. Wymieniłem amortyzatory, sprężyny, wszystkie wahacze, drążki kierownicze z końcówkami. Wszystko nowe a problem przy ustawieniu zbieżności. Powiedziano mi na stacji diagnostycznej że nie da się regulować kąta pochylenia koła. Czytałem na forum że jest taka możliwość tylko mało gdzie wiedza jak to zrobić. Auto po remoncie zawieszenia prowadzi się gorzej niż przed. Wyniki ustawienia zbieżności:

Oś przednia:

Zbieżność całkowita: +0,19 (norma +0,10 do +0,30) prawie idealnie

Zbieżność połówkowa
Lewe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie
Prawe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie

Kąt pochylenia koła:
lewe -0,38 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest ok
prawe -1,21 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest problem

max różnica: +0,43 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem

Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:
Lewe +02,55 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,43 (brak danych odnośnie normy)

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy :
Lewe +02,54 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +3,29 (brak danych odnośnie normy)

Kąt sumaryczny:
Lewe +02,16 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,08 (brak danych odnośnie normy)

Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)

Oś tylna:

Zbieżność całkowita: +0,16 (norma +0,35 do +0,10) jest ok

Zbieżność połówkowa
Lewe +0,16 (norma +0,17 do +0,05) na granicy ale jest ok
Prawe -0,01 (norma +0,17 do +0,05) tu jest problem strona prawa

Kąt pochylenia koła:
lewe -1,18 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest ok
prawe -2,04 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest problem

max różnica: +0,46 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem

Przesunięcie kół: Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)

Odchylenie osi jazdy od osi symetrii +0,08 (norma -0,15 do +0,15) tutaj jest ok

Różnica rozstawu kół: +0,25 (brak danych odnośnie normy)


Czy ktoś jest w stanie zinterpretować wyniki badania diagnostycznego.
Ktoś na forum zna może warsztat na śląsku który byłby w stanie wyregulować kąty?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 maja 2019, 18:13

Wygląda jakby auto przytuliło bokiem jakiś krawężnik <uoee> .

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 22 maja 2019, 19:58

Muszę się pochwalić, że mam już wszystko dobrze ustawione. :D
Żaden mechanik którego odwiedziłem twierdził, że się nie da ustawić. Jeden powiedział, że sankami da się ustawić tylko o 0,5 stopnia, ale przestawiając jedno koło przestawia drugie.
Pojechałem do eksperta, który potrafi ustawić w każdym samochodzie (nawet w takich, co fabryka nie przewiduje). Okazało się, że zwrotnica była krzywa o 3 mm (wyprostował ją i takie mam wyniki):
Obrazek
Niestety magik jest w Białymstoku, więc co u Ciebie jest krzywe nie powiem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 maja 2019, 20:01

Dlatego wspomniałem o uderzeniu w krawężnik, bo wtedy najczęściej dochodzi do skrzywienia zwrotnicy i zmianie kątów, których nie da się potem ustawić.

gorip81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2019, 20:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: gorip81 » 23 maja 2019, 06:36

No tak też się obawiam że ta prawa strona jest podejrzana.
Autko nabyłem niedawno więc nie znam do końca jego historii.
Pytanie jak można doprowadzić to do ładu.
Zainwestowałem w nowe zawieszenie więc chciałbym żeby było na tip top.
Jest w stanie ktoś pomóc na ślasku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga