Pochylenie koła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Pochylenie koła
Dzień dobry.
Mam pytanie odnośnie pochylenia kąta. Dzisiaj byłem w warsztacie i powiedzieli, że mój problem z pochyleniem kąta może być spowodowane z krzywą zwrotnicą. Według etki u mnie jest to 8D0407258AM i występuje w A4 i A4Q od 1995 do 1999 i od 1999 do 2001 > vin 200001 i A6 A6Q 1998 do 2005 (myślałem, że po lifcie ma alu zwrotnicę). Między jakimi punktami należy mierzyć zwrotnicę, aby sprawdzić czy jest prosta?
Mam pytanie odnośnie pochylenia kąta. Dzisiaj byłem w warsztacie i powiedzieli, że mój problem z pochyleniem kąta może być spowodowane z krzywą zwrotnicą. Według etki u mnie jest to 8D0407258AM i występuje w A4 i A4Q od 1995 do 1999 i od 1999 do 2001 > vin 200001 i A6 A6Q 1998 do 2005 (myślałem, że po lifcie ma alu zwrotnicę). Między jakimi punktami należy mierzyć zwrotnicę, aby sprawdzić czy jest prosta?
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
w poliftach jest Alu, nawet wg etki patrząc po tym numerze jest chyba alu bo widać ze łozysko jest przykrecane, a nie wciskane jak w przypadku zeliwnej, polecam jechać do innego warsztatu, bo skrzywić tą zwrotnicę przy normalnym uzytkowaniu auta jest chyba nie możliwe, no chyba ze miałeś jakąś przygode.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 lut 2019, 20:32
- Lokalizacja: Grybów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 20:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam sedecznie,
Ja mam podobny problem ale po wymianie zawieszenia. Wymieniłem amortyzatory, sprężyny, wszystkie wahacze, drążki kierownicze z końcówkami. Wszystko nowe a problem przy ustawieniu zbieżności. Powiedziano mi na stacji diagnostycznej że nie da się regulować kąta pochylenia koła. Czytałem na forum że jest taka możliwość tylko mało gdzie wiedza jak to zrobić. Auto po remoncie zawieszenia prowadzi się gorzej niż przed. Wyniki ustawienia zbieżności:
Oś przednia:
Zbieżność całkowita: +0,19 (norma +0,10 do +0,30) prawie idealnie
Zbieżność połówkowa
Lewe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie
Prawe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie
Kąt pochylenia koła:
lewe -0,38 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest ok
prawe -1,21 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest problem
max różnica: +0,43 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem
Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:
Lewe +02,55 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,43 (brak danych odnośnie normy)
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy :
Lewe +02,54 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +3,29 (brak danych odnośnie normy)
Kąt sumaryczny:
Lewe +02,16 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,08 (brak danych odnośnie normy)
Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)
Oś tylna:
Zbieżność całkowita: +0,16 (norma +0,35 do +0,10) jest ok
Zbieżność połówkowa
Lewe +0,16 (norma +0,17 do +0,05) na granicy ale jest ok
Prawe -0,01 (norma +0,17 do +0,05) tu jest problem strona prawa
Kąt pochylenia koła:
lewe -1,18 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest ok
prawe -2,04 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest problem
max różnica: +0,46 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem
Przesunięcie kół: Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)
Odchylenie osi jazdy od osi symetrii +0,08 (norma -0,15 do +0,15) tutaj jest ok
Różnica rozstawu kół: +0,25 (brak danych odnośnie normy)
Czy ktoś jest w stanie zinterpretować wyniki badania diagnostycznego.
Ktoś na forum zna może warsztat na śląsku który byłby w stanie wyregulować kąty?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Ja mam podobny problem ale po wymianie zawieszenia. Wymieniłem amortyzatory, sprężyny, wszystkie wahacze, drążki kierownicze z końcówkami. Wszystko nowe a problem przy ustawieniu zbieżności. Powiedziano mi na stacji diagnostycznej że nie da się regulować kąta pochylenia koła. Czytałem na forum że jest taka możliwość tylko mało gdzie wiedza jak to zrobić. Auto po remoncie zawieszenia prowadzi się gorzej niż przed. Wyniki ustawienia zbieżności:
Oś przednia:
Zbieżność całkowita: +0,19 (norma +0,10 do +0,30) prawie idealnie
Zbieżność połówkowa
Lewe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie
Prawe +0,10 (norma +0,15 do +0,05) tu jest idealnie
Kąt pochylenia koła:
lewe -0,38 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest ok
prawe -1,21 (norma -0,75 do -0,25) tutaj jest problem
max różnica: +0,43 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem
Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:
Lewe +02,55 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,43 (brak danych odnośnie normy)
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy :
Lewe +02,54 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +3,29 (brak danych odnośnie normy)
Kąt sumaryczny:
Lewe +02,16 (brak danych odnośnie normy)
Prawe +2,08 (brak danych odnośnie normy)
Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)
Oś tylna:
Zbieżność całkowita: +0,16 (norma +0,35 do +0,10) jest ok
Zbieżność połówkowa
Lewe +0,16 (norma +0,17 do +0,05) na granicy ale jest ok
Prawe -0,01 (norma +0,17 do +0,05) tu jest problem strona prawa
Kąt pochylenia koła:
lewe -1,18 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest ok
prawe -2,04 (norma -1,10 do -1,50) tutaj jest problem
max różnica: +0,46 (norma -0,30 do +0,30) tutaj jes problem
Przesunięcie kół: Przesunięcie kół: +0,11 (brak danych odnośnie normy)
Odchylenie osi jazdy od osi symetrii +0,08 (norma -0,15 do +0,15) tutaj jest ok
Różnica rozstawu kół: +0,25 (brak danych odnośnie normy)
Czy ktoś jest w stanie zinterpretować wyniki badania diagnostycznego.
Ktoś na forum zna może warsztat na śląsku który byłby w stanie wyregulować kąty?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Muszę się pochwalić, że mam już wszystko dobrze ustawione. :D
Żaden mechanik którego odwiedziłem twierdził, że się nie da ustawić. Jeden powiedział, że sankami da się ustawić tylko o 0,5 stopnia, ale przestawiając jedno koło przestawia drugie.
Pojechałem do eksperta, który potrafi ustawić w każdym samochodzie (nawet w takich, co fabryka nie przewiduje). Okazało się, że zwrotnica była krzywa o 3 mm (wyprostował ją i takie mam wyniki):
![Obrazek]()
Niestety magik jest w Białymstoku, więc co u Ciebie jest krzywe nie powiem.
Żaden mechanik którego odwiedziłem twierdził, że się nie da ustawić. Jeden powiedział, że sankami da się ustawić tylko o 0,5 stopnia, ale przestawiając jedno koło przestawia drugie.
Pojechałem do eksperta, który potrafi ustawić w każdym samochodzie (nawet w takich, co fabryka nie przewiduje). Okazało się, że zwrotnica była krzywa o 3 mm (wyprostował ją i takie mam wyniki):
Niestety magik jest w Białymstoku, więc co u Ciebie jest krzywe nie powiem.