A6 2.0 tdi 190km - chip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
Na dzień dzisiejszy jest mnóstwo firm oferujące takie usługi. A strojenie takiego silnika nie należy do trudnych. Oczywiście dla osób które zajmują się tym zawodowo. Dlatego poszukał bym kogoś kto nie będzie zbyt daleko od ciebie.PIotrek425 pisze:Dzięki VAGPatrick,
Zdecydowany to raczej już jestem. Waham się tylko u kogo to zrobić.
Nie zależy mi na maksymalnych KM i NM- wolę mniej, a bezpiecznie. 215-220 KM i 450 NM mnie zadowoli:)
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 08:11
- Lokalizacja: Łowicz
VAGPatrick, Też myślę o tym kryterium. trochę poczytałem na forach, trochę podzwoniłem. Z uznanych tunerów najbliższy ceni usługę na 2000zł. 300-400 km od domu dostałem ofertę na 1400 więc różnica spora:)
shaqal, nie koniecznie. Myślę, że dużo zależy od opon. W aucie ważącym niecałe 1400kg mam 190 km i 400nm i od dwójki na suchym zawsze pełna trakcja (guma 225/45/17). Nawet na mokrym się zdarza, że nie zrywa, ale to już w dużej mierze zależy od rodzaju asfaltu i temp. na zewnątrz.
W audi, które przez masę jest sporo wolniejsze (a dodatkowo ma 30mm szerszą oponę) dużo trudniej zgubić trakcję przy też 190 km.
Pozdrawiam
shaqal, nie koniecznie. Myślę, że dużo zależy od opon. W aucie ważącym niecałe 1400kg mam 190 km i 400nm i od dwójki na suchym zawsze pełna trakcja (guma 225/45/17). Nawet na mokrym się zdarza, że nie zrywa, ale to już w dużej mierze zależy od rodzaju asfaltu i temp. na zewnątrz.
W audi, które przez masę jest sporo wolniejsze (a dodatkowo ma 30mm szerszą oponę) dużo trudniej zgubić trakcję przy też 190 km.
Pozdrawiam
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.
W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...
Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.
Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.
Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.
p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...
Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.
Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.
Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.
p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 08:11
- Lokalizacja: Łowicz
wozio,
"A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?"
Dla mnie pomysł OK. Zastanawiam się tylko, czy gdyby była to grupówka to głównej roli nie zacznie grać czas, a to z kolei może odbić się na jakości dopracowania gotowego programu do danego auta (bo raczej tak to działa, że wgrywa się gotowca i dopiero się go modyfikuje).
Pozdrawiam
"A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?"
Dla mnie pomysł OK. Zastanawiam się tylko, czy gdyby była to grupówka to głównej roli nie zacznie grać czas, a to z kolei może odbić się na jakości dopracowania gotowego programu do danego auta (bo raczej tak to działa, że wgrywa się gotowca i dopiero się go modyfikuje).
Pozdrawiam
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
Robiłem A4 u Rogala podczas grupowego wirusowania i wszystko było ok. I tak umawiasz się indywidualnie na wizytę, a modyfikację robi pod konkretne auto nigdy nie jest to gotowiec. Nie było nikogo z grupy kto by był niezadowolony. Witek jest od wielu lat na rynku i fuszerki nie odwala. Poniżej link do wątku dotyczącego grupowego mapowania:
https://a4-klub.pl/topic/72433-b6-avf-c ... za-rogala/
https://a4-klub.pl/topic/72433-b6-avf-c ... za-rogala/
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

Wy chyba z byka spadliście myśląc, że tuner dla każdego auta od początku będzie układał zmiany
Jest tak, jak napisał PIotrek425.
Gdybyś zamienił się autami i tunerami to narzekałbyś na Rogala. Żaden tuner nie zrobi z grata rakiety, a ich umiejętności i wiedza są ograniczone. Ci dwaj akurat osiągnęli tyle samo jeśli chodzi o te proste sterowniki i nikt, nic już tu nie wymyśli. Nieporozumieniem jest takie opiniowanie umiejętności tunera. Chyba, że w którymś z zakładów "robotą" zajął się jakiś pracownik.

wozio pisze: W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...
Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.
Gdybyś zamienił się autami i tunerami to narzekałbyś na Rogala. Żaden tuner nie zrobi z grata rakiety, a ich umiejętności i wiedza są ograniczone. Ci dwaj akurat osiągnęli tyle samo jeśli chodzi o te proste sterowniki i nikt, nic już tu nie wymyśli. Nieporozumieniem jest takie opiniowanie umiejętności tunera. Chyba, że w którymś z zakładów "robotą" zajął się jakiś pracownik.
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
Zbichu,
Nie za bardzo rozumiem twojego posta. W obu przypadkach jak robiłem mapę to wykonywali ją właśnie opisani tunerzy. Polegało to na tym (za każdym razem), że zassali soft z auta i go modyfikowali (optymalizowali) tak aby osiągnąć jak najlepsze parametry. Za każdym razem byłem osobiście przy modyfikacjach i przyglądałem się jak to wygląda.
Oba moje auta były w super kondycji przed mapowaniem i na tamten czas miały po 3 lub 4 lata i przebiegu ok 140000 km więc gratami na pewno nie były.
Jeśli wykonałeś u siebie takie modyfikacje opisz jak to u Ciebie wyglądało. Czy miałeś styczność z Rogalem czy Krokodylem żeby twierdzić że ich wiedza jest ograniczona? Dla mnie obaj są naprawdę wybitnymi specjalistami, a na poparcie tego wystarczy trochę poczytać o ich osiągnięciach w necie i nie tylko.
To co opisałem w poprzednich postach to nie opiniowanie tunera tylko obiektywne odczucia poparte późniejszą eksploatacją auta.
Nie za bardzo rozumiem twojego posta. W obu przypadkach jak robiłem mapę to wykonywali ją właśnie opisani tunerzy. Polegało to na tym (za każdym razem), że zassali soft z auta i go modyfikowali (optymalizowali) tak aby osiągnąć jak najlepsze parametry. Za każdym razem byłem osobiście przy modyfikacjach i przyglądałem się jak to wygląda.
Oba moje auta były w super kondycji przed mapowaniem i na tamten czas miały po 3 lub 4 lata i przebiegu ok 140000 km więc gratami na pewno nie były.
Jeśli wykonałeś u siebie takie modyfikacje opisz jak to u Ciebie wyglądało. Czy miałeś styczność z Rogalem czy Krokodylem żeby twierdzić że ich wiedza jest ograniczona? Dla mnie obaj są naprawdę wybitnymi specjalistami, a na poparcie tego wystarczy trochę poczytać o ich osiągnięciach w necie i nie tylko.
To co opisałem w poprzednich postach to nie opiniowanie tunera tylko obiektywne odczucia poparte późniejszą eksploatacją auta.
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

Wytłumaczę. Miałem na myśli, że obaj wspomniani tunerzy mają taką wiedzę, że sterowniki silnika 2.0 tdi z Twoich pojazdów nie mają przed nimi tajemnic. Jeżeli jeden z samochodów zachowywał się nie tak jak trzeba po modyfikacji to winą był sprzęt czyli samochód, a wywnioskować z posta można, że Rogal nie poradził sobie z tematem. Teraz opiszę Ci w skrócie jak wygląda modyfikacja gotowcem czy też nie gotowcem. Przyjeżdża grupa osób na "czipowanie". Niczym to się nie różni od normalnego dnia funkcjonowania zakładu chiptuningu. Pierwsze auto np. 2.0 tdi. Rozmowa o oczekiwaniach i stanie auta. Samochód tip top, a oczekiwania stage1. Diagnoza (albo i nie) potwierdza bdb stan auta. Odczyt wsadu sterownika. Załadowanie go do programu (edytora) i... tu tuner ma już pewne doświadczenie w postaci bazy danych jak i wsparcia firm w których zakupił "oryginalny"sprzęt do jakby nie patrzeć hackowania sterowników boscha, simensa, denso etc., etc. Nikt profesionalnie zajmujący się tuningiem nie będzie ręcznie wyszukiwał map, switchy, pojedynczych bitów, które mają ulec zmianom. Tuner nakłada mappack z predefiniowanymi zmianami lub przenosi te zmiany z pliku bazy z tym samym SW nr. Tak wyedytowany wsad wgrywamy do auta. Jeżeli samochód jest 100% sprawny to nie ma ch_ja we wsi i musi zareagować tak jak mu kazano w programie. Wykres z hamowni przypieczętowuje sukces. Klient płaci (grubo, o wiele za grubo) i odjeżdża. Wpada następny klient. Też 2.0 tdi. Tym razem gość jest upierdliwy. Widział wykres poprzednika i nie życzy sobie aż tyle momentu obrotowego poniżej 2200 obrotów. Tuner wykonuje te same czynności z tym że bierze pod swój styrany palec wskazujący lewy przycisk myszy i w widoku 3d zaznacza i obniża mapę głównego limitera momentu obrotowego w zakresie 1750-2200 obr/min. Nie edytuje żadnych pozostałych map, bo to i tak się skompensuje, a tam kolejka czeka $$$ I tak dalej.
Tak właśnie wygląda tzw. "modyfikacja pod konkretne auto" Czasem trafiają się jakieś ciekawostki z nie znanym wcześniej limiterem i mogą przysporzyć trochę kłopotu, ale modyfikować można na wiele sposobów i są metody, aby obejść wszystko poprzez oszukanie sterownika silnika czy też skrzyni.
Podsumowując. Chipowanie to robota lekka, nie kurzy się, a za wszelkie błędy i niedogodności i tak zapłaci klient
STAY TUNED!!
Tak właśnie wygląda tzw. "modyfikacja pod konkretne auto" Czasem trafiają się jakieś ciekawostki z nie znanym wcześniej limiterem i mogą przysporzyć trochę kłopotu, ale modyfikować można na wiele sposobów i są metody, aby obejść wszystko poprzez oszukanie sterownika silnika czy też skrzyni.
Podsumowując. Chipowanie to robota lekka, nie kurzy się, a za wszelkie błędy i niedogodności i tak zapłaci klient

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
w tej a6 byl dokladnie ten sam silnik co w a4?wozio pisze:Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.
W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...
Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.
Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.
Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.
p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
ogolnie w a6 bedzie przyrost niej wyczuwalny bo auto wazy jakies 250-300kg wiecej.
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB
[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.deyv_pl pisze:Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

Dzieki za odpowiedźwozio pisze:W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB
[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.deyv_pl pisze:Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 wrz 2019, 09:13
- Lokalizacja: Paris
carlos777 pisze:Jak kolega chce więcej mocy to zamiast jednostki 2.0 proponowałbym zakup 3.0 TDI .Tam standardowo moce zaczynają się od 204 a kończą na 245 koniach assurance dĂŠcès .
200 koni z 2 litrów żeby nic nie padło na fabrycznych gratach to i tak szczyt możliwości.
Przy okazji powitać Poznaniaka z Tune Force