Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 2.0 tdi 190km - chip

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1124
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 21 lut 2019, 19:59

Przy seryjnych 190KM przednie koła i tak ciągle zrywają, każdy KM więcej to jeszcze gorsza trakcja.

VAGPatrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
Lokalizacja: Sieraków Śląski

Post autor: VAGPatrick » 22 lut 2019, 10:40

PIotrek425 pisze:Dzięki VAGPatrick,
Zdecydowany to raczej już jestem. Waham się tylko u kogo to zrobić.
Nie zależy mi na maksymalnych KM i NM- wolę mniej, a bezpiecznie. 215-220 KM i 450 NM mnie zadowoli:)
Na dzień dzisiejszy jest mnóstwo firm oferujące takie usługi. A strojenie takiego silnika nie należy do trudnych. Oczywiście dla osób które zajmują się tym zawodowo. Dlatego poszukał bym kogoś kto nie będzie zbyt daleko od ciebie.
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia

PIotrek425
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2016, 08:11
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: PIotrek425 » 23 lut 2019, 12:31

VAGPatrick, Też myślę o tym kryterium. trochę poczytałem na forach, trochę podzwoniłem. Z uznanych tunerów najbliższy ceni usługę na 2000zł. 300-400 km od domu dostałem ofertę na 1400 więc różnica spora:)

shaqal, nie koniecznie. Myślę, że dużo zależy od opon. W aucie ważącym niecałe 1400kg mam 190 km i 400nm i od dwójki na suchym zawsze pełna trakcja (guma 225/45/17). Nawet na mokrym się zdarza, że nie zrywa, ale to już w dużej mierze zależy od rodzaju asfaltu i temp. na zewnątrz.
W audi, które przez masę jest sporo wolniejsze (a dodatkowo ma 30mm szerszą oponę) dużo trudniej zgubić trakcję przy też 190 km.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wozio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie

Post autor: wozio » 28 lut 2019, 22:38

Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.

W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.

Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.

Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.

p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>

PIotrek425
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2016, 08:11
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: PIotrek425 » 01 mar 2019, 03:06

wozio,
"A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?"
Dla mnie pomysł OK. Zastanawiam się tylko, czy gdyby była to grupówka to głównej roli nie zacznie grać czas, a to z kolei może odbić się na jakości dopracowania gotowego programu do danego auta (bo raczej tak to działa, że wgrywa się gotowca i dopiero się go modyfikuje).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wozio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie

Post autor: wozio » 01 mar 2019, 10:28

Robiłem A4 u Rogala podczas grupowego wirusowania i wszystko było ok. I tak umawiasz się indywidualnie na wizytę, a modyfikację robi pod konkretne auto nigdy nie jest to gotowiec. Nie było nikogo z grupy kto by był niezadowolony. Witek jest od wielu lat na rynku i fuszerki nie odwala. Poniżej link do wątku dotyczącego grupowego mapowania:
https://a4-klub.pl/topic/72433-b6-avf-c ... za-rogala/
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 01 mar 2019, 14:11

Wy chyba z byka spadliście myśląc, że tuner dla każdego auta od początku będzie układał zmiany <lol> Jest tak, jak napisał PIotrek425.
wozio pisze: W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.

Gdybyś zamienił się autami i tunerami to narzekałbyś na Rogala. Żaden tuner nie zrobi z grata rakiety, a ich umiejętności i wiedza są ograniczone. Ci dwaj akurat osiągnęli tyle samo jeśli chodzi o te proste sterowniki i nikt, nic już tu nie wymyśli. Nieporozumieniem jest takie opiniowanie umiejętności tunera. Chyba, że w którymś z zakładów "robotą" zajął się jakiś pracownik.

Awatar użytkownika
wozio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie

Post autor: wozio » 03 mar 2019, 22:36

Zbichu,

Nie za bardzo rozumiem twojego posta. W obu przypadkach jak robiłem mapę to wykonywali ją właśnie opisani tunerzy. Polegało to na tym (za każdym razem), że zassali soft z auta i go modyfikowali (optymalizowali) tak aby osiągnąć jak najlepsze parametry. Za każdym razem byłem osobiście przy modyfikacjach i przyglądałem się jak to wygląda.
Oba moje auta były w super kondycji przed mapowaniem i na tamten czas miały po 3 lub 4 lata i przebiegu ok 140000 km więc gratami na pewno nie były.

Jeśli wykonałeś u siebie takie modyfikacje opisz jak to u Ciebie wyglądało. Czy miałeś styczność z Rogalem czy Krokodylem żeby twierdzić że ich wiedza jest ograniczona? Dla mnie obaj są naprawdę wybitnymi specjalistami, a na poparcie tego wystarczy trochę poczytać o ich osiągnięciach w necie i nie tylko.

To co opisałem w poprzednich postach to nie opiniowanie tunera tylko obiektywne odczucia poparte późniejszą eksploatacją auta.
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 03 mar 2019, 23:21

Wytłumaczę. Miałem na myśli, że obaj wspomniani tunerzy mają taką wiedzę, że sterowniki silnika 2.0 tdi z Twoich pojazdów nie mają przed nimi tajemnic. Jeżeli jeden z samochodów zachowywał się nie tak jak trzeba po modyfikacji to winą był sprzęt czyli samochód, a wywnioskować z posta można, że Rogal nie poradził sobie z tematem. Teraz opiszę Ci w skrócie jak wygląda modyfikacja gotowcem czy też nie gotowcem. Przyjeżdża grupa osób na "czipowanie". Niczym to się nie różni od normalnego dnia funkcjonowania zakładu chiptuningu. Pierwsze auto np. 2.0 tdi. Rozmowa o oczekiwaniach i stanie auta. Samochód tip top, a oczekiwania stage1. Diagnoza (albo i nie) potwierdza bdb stan auta. Odczyt wsadu sterownika. Załadowanie go do programu (edytora) i... tu tuner ma już pewne doświadczenie w postaci bazy danych jak i wsparcia firm w których zakupił "oryginalny"sprzęt do jakby nie patrzeć hackowania sterowników boscha, simensa, denso etc., etc. Nikt profesionalnie zajmujący się tuningiem nie będzie ręcznie wyszukiwał map, switchy, pojedynczych bitów, które mają ulec zmianom. Tuner nakłada mappack z predefiniowanymi zmianami lub przenosi te zmiany z pliku bazy z tym samym SW nr. Tak wyedytowany wsad wgrywamy do auta. Jeżeli samochód jest 100% sprawny to nie ma ch_ja we wsi i musi zareagować tak jak mu kazano w programie. Wykres z hamowni przypieczętowuje sukces. Klient płaci (grubo, o wiele za grubo) i odjeżdża. Wpada następny klient. Też 2.0 tdi. Tym razem gość jest upierdliwy. Widział wykres poprzednika i nie życzy sobie aż tyle momentu obrotowego poniżej 2200 obrotów. Tuner wykonuje te same czynności z tym że bierze pod swój styrany palec wskazujący lewy przycisk myszy i w widoku 3d zaznacza i obniża mapę głównego limitera momentu obrotowego w zakresie 1750-2200 obr/min. Nie edytuje żadnych pozostałych map, bo to i tak się skompensuje, a tam kolejka czeka $$$ I tak dalej.
Tak właśnie wygląda tzw. "modyfikacja pod konkretne auto" Czasem trafiają się jakieś ciekawostki z nie znanym wcześniej limiterem i mogą przysporzyć trochę kłopotu, ale modyfikować można na wiele sposobów i są metody, aby obejść wszystko poprzez oszukanie sterownika silnika czy też skrzyni.
Podsumowując. Chipowanie to robota lekka, nie kurzy się, a za wszelkie błędy i niedogodności i tak zapłaci klient <lol> STAY TUNED!!

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1124
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 03 mar 2019, 23:59

Zbichu, od siebie dodam moje ulubione hasło klientów: u mnie soft skrzyni był też robiony przy podnoszeniu mocy - po sprawdzeniu licznika programowań skrzyni, wynik - zero.

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 12 kwie 2019, 15:34

Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 13 kwie 2019, 16:23

wozio pisze:Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.

W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.

Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.

Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.

p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
w tej a6 byl dokladnie ten sam silnik co w a4?
ogolnie w a6 bedzie przyrost niej wyczuwalny bo auto wazy jakies 250-300kg wiecej.

Awatar użytkownika
wozio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie

Post autor: wozio » 15 kwie 2019, 12:10

W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB

[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
deyv_pl pisze:Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)
U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 15 kwie 2019, 19:20

wozio pisze:W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB

[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
deyv_pl pisze:Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)
U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.
Dzieki za odpowiedź

cathpeti54
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2019, 09:13
Lokalizacja: Paris

Post autor: cathpeti54 » 30 wrz 2019, 09:41

carlos777 pisze:Jak kolega chce więcej mocy to zamiast jednostki 2.0 proponowałbym zakup 3.0 TDI .Tam standardowo moce zaczynają się od 204 a kończą na 245 koniach assurance dĂŠc&#232;s .
200 koni z 2 litrów żeby nic nie padło na fabrycznych gratach to i tak szczyt możliwości.

Przy okazji powitać Poznaniaka z Tune Force :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl