Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Czarna magia proszę o pomoc...

Silniki wysokoprężne
deyv_pl

[ BRE 2.0 140 KM] Czarna magia proszę o pomoc...

Post autor: deyv_pl » 05 kwie 2019, 11:02

Witam, panowie kupiłem A6 C6 2006 2.0, 140KM BRE

Wszystko było ok, aż pewnego razu zapalił się błąd DPF po jakiś 20 minutach jazdy zgasł. Kilkakrotnie się to powtórzyło. Potem zapalał się już od włożenia kluczyka w stacyjkę. Do tego po jakimś czasie zapałiła się kontrolka spiralka plus ikonka silnika. Po dwóch dniach auto straciło moc. Pewnego dnia czytając te forum próbowałem jeszcze raz przepalić dpf. Wyjechałem, przez chwilke zapałiła się kontrolka aku. Pojechałem 5 km i auto stanęło bez możliwości odpalenia. Holowanie do domu. Jako, że już pokazywał "aku low" podłączyłem prostownik po dniu sprawdzono aku i było ok zielona lampka i pod poborem mocy 12.3V. A dalej pokazuje "aku low". Co do DPF, był czyszczony według sprzedającego ponad rok temu. Po kilku rozmowach ze sprzedawcą, który odbiera telefon i rozmawia normalnie, powiedział, że jego mechanik wyklucza na 90% zapchania dpf bardziej stawia na czujnik (była wymieniana kostka różnicy ciśnień taki jest przekaz od sprzedawcy więc chyba chodzi o czujnik). Kolejnym problemem jest to, że mimo aku low opalę go ale ze zdjętą rurą od przepustnicy jednak gaśnie po kilku sekundach. Z założoną rura nie chce w ogóle odpalić a gdy jest zdjęta a ją założymy to gaśnie od razu.

Błędy jakie pokazywały komputery to:
008194
006215

i raz od aku ładowanie ale jak odłączony był.

Nie wiem od czego się zacząc zabierać czy DPF czy sprawdzić rurki, przewody i czujniki DPF czy może EGR... Może ktoś miał podobne objawy? pomocy :(

A i raz jak mi zgasł pod podjazdem do garażu to pojawił się błąd ABS. Tylko raz jak ją mam. Ale jak sprawdzał dzisiaj koleś błędy nie wiem gdzie wchodził na Vagu to coś był błąd z ABS ale po angielsku i nie pamiętam co dokładnie. FAK <mysli>

[ Dodano: 2019-04-04, 07:36 ]
Cyrk z rana.. pozamykałem wszystko złożyłem bagażnik i lampka "aku low" zgasła hehe odpala samochód lecz za chwilę go dławi. Moja A6 sprawdza moją cierpliwośc chyba :) Ktoś coś wie jak to ugryźć?

[ Dodano: 2019-04-05, 11:02 ]
Panowie na 65 tys użytkowników nikt nie miał nic podobnego?? <mysli>

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 05 kwie 2019, 15:12

Pierwszy blad to filter czastek stalych
drugi to blad sterownika abs, to mogla byc przyczyna slabego akku.

jakie masz napiecie na akku przy wylaczonym silniku i calej reszty?
jakie na biegu jalowym?

trzeba by zrobic logi z jazdy.

jakie wartosci masz w bloku 104 (DPF)?

janusz

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 08 kwie 2019, 07:18

januszm pisze:Pierwszy blad to filter czastek stalych
drugi to blad sterownika abs, to mogla byc przyczyna slabego akku.

jakie masz napiecie na akku przy wylaczonym silniku i calej reszty?
jakie na biegu jalowym?

trzeba by zrobic logi z jazdy.

jakie wartosci masz w bloku 104 (DPF)?

janusz
Dzięki za pomoc, przy możliwości wjazdu na kanał i odlączeniu DPF auto chodzi normalnie a DPF ponoć zabity... :)

Florekflorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 kwie 2018, 20:12
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Florekflorek » 08 kwie 2019, 08:32

Aku możesz mieć też padnięte czy też nawet alternator nie ładuje prawidłowo by trzeba było zobaczyć. Po naładowaniu komp lubi pokazywać ze aku low i trzeba by było zaprogramować nowy akumulator przez kompa. Takie auta nie lubią ładowania akumulatorów i błędy pokazują się różne przez rozładowanie aku

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 09 kwie 2019, 12:22

Słyszałem, że nowe aku trzeba programować, jednak ten jest dobry. Był ładowany i sprawdzany przez elektryka. Wina leży w DPF, dzisiaj pójdzie do czyszczenia.

Florekflorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 kwie 2018, 20:12
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Florekflorek » 10 kwie 2019, 09:09

Do do czyszczenia? Oby Ci go nie usunęli sprzedadzą go za 500 zł i skasuje Ciebie 500 :p

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 10 kwie 2019, 18:14

Spokojnie wymontowywalem go z kolesiem i wiem jak wyglada. A nawet sa zdjecia. <okok> <okok>

[ Dodano: 2019-04-10, 18:14 ]
Ok, coś się powoli klaruje. DPF po wyczyszczeniu okazuje się, że jest stopiony w 1/5. Tego przyczyną może być turbina która, ma mały wyciek na uszczelnieniu. Teraz będzie regeneracja turbo, potem zakup dpf (wchodzi w grę orginał używka badź zamiennik) no i potem olej i filtry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja