A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych
Jak u Was zużywają się klocki / tarcze hamulcowe?
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.
W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.
Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.
Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.
Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.
Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?
Shandor
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.
W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.
Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.
Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.
Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.
Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?
Shandor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Do tej pory też tak sądziłem. Jednak w tym typie tylne (klocki) znikają dużo szybciej niż przód, więc albo ten typ tak ma, albo coś jest nie tak. Dlatego pytanie do posiadaczy typu o ich doświadczenia.Ziomek pisze:co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.
Z kolei zużycie tarcz potwierdza powszechną opinię, że przód hamuje mocniej / zużywa się szybciej. Więc być może w tym przypadku panom inżynierom z Audi lub raczej ATE dobranie klocków do tarcz nie całkiem wyszło.
Niestety nie mam, ale nie wiem czy niestety. Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.żybis pisze:Czy masz adaptacyjny tempomat?.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
Ja zrobiłem swoją jakieś 30tyś od zakupu i tez jeżdżę z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach, ale zużycie praktycznie zerowe
apropo tego to na tych wlaśnie autostradach jeżdżę regularnie od 4 lat i wiecej wyprzedzam lewym pasem niz prawym a wyjeżdżanie bez kierunkowskazu jest nagminne w osobówkach. Co do tirów to problem jest wszędzie i jedyne rozwiązanie to zakaz wyprzedzania na autostradach na których nie ma ograniczenia prędkościshandor pisze:Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga