Post
autor: minimum » 23 lut 2019, 12:28
Co prawda nie przeprowadzałem tej operacji z audi ale u siebie w T5. Kupiłem soczewkowe lampki Dayline Sonar chyba. Ciemne ładne i drl do jazdy dziennej. i postanowiłem tam wymienić eksperymentalnie h1 na h1 led. Znalazłem niby z certyfikatem od sprzedawcy etc. Oczywiście wiedziałem że przeglądu auto może nie przejść bo w Polsce prawo stanowi że lampa jest homologowana na konkretne źródło światła i tłumaczenia żadnego nie ma. Kupiłem żarówki nie pamietam już jakiej firmy ale był to koszt 360zł.
Były małe problemy z ustawieniem ich w środku soczewki. Otóż każda żarówka ma pewien punkt skupienia światła i takie tam inne, żarówka ledowa może być dłuższa lub krótsza i ogniskowa jest inna dlatego do lamp niesoczewkowych kompletnie odradzam bo jak kolega wyżej napisał oślepiają mocno innych. No ale jak już udało się ładnie ustawić to powiem szczerze że linia odcięcia była identyczna jak na zwykłej halogenowej jednak świeciły węższym światłem, mniej rozproszone było, ale tylko od strony lewej czyli pobocze było super ładnie doświetlone. Moc i widoczność to nie ma porównania, jasna biała barwa cud miód. Pojechałem na diagnostykę po to aby ustawić dobrze wysokość lamp i w zasadzie potrzebna była tylko mała korekta - należało podnieść je do góry bo wcześniej specjalnie je obniżyłem tak awaryjnie żeby nikomu nie dawać po oczach . Zestaw razem ma podobno 11700lm i jak na moje oko może faktycznie tyle mieć
Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby zakup lamp na xenon/bi-xenon lub jak kolega radzi wyżej dobre żarówki. Nie mniej jednak możesz próbować. Jest bardzo ciężko zgrać żarówkę led z odpowiednią soczewką mimo tego że niby są przeznaczone do ''soczewek''