[AJK 2.7 230 KM] Olej 5w40 X-cess nagar? Potrzebuję porady!
[AJK 2.7 230 KM] Olej 5w40 X-cess nagar? Potrzebuję porady!
Witam Panowie i Panie. Byłem dzisiaj u mechanika sprawdzić jak idą prace nad A6. Zawiozłem również parę części oraz olej - Motul 5W40. Mechanik trochę mnie zaniepokoił bo pokazał co się działo kiedy rozebrał głowice. W przewodach i innych zakamarkach było trochę mazi... Od razu zapytał jaki leje olej i ile wymian już zrobiłem. Zrobiłem 3 wymiany oleju, zawsze motul 5w40 xcess, poprzedni właściciel również lał (jak twierdził) 5w40 xcessa. Wymianę zawsze robię co 10 tyś. lub co roku, nie wiem jaki olej stosował pierwszy właściciel audi, ja jestem 3 z kolei. Czy jest możliwość że nagar który się zbierał był pozostałością po innym oleju, np 10w40 lub czymś innym albo po jakiś dziwnych ceratekach czy innym głównie którzy ludzie dodają do silnika? Nie było jakiejś tragedii, ale troszkę mazi było... Mechanik proponuje mi motula 5w40 xcleana. Do tej pory słyszałem same superlatywy o xcesie, wielu znajomych leje ten olej i bardzo chwali... Dlatego pytam was, co byście zrobili na moim miejscu, bo mam już kupioną taką ilość oleju żeby wlać teraz po remoncie silnika oraz po 1000 km żeby zlać i zalać nowy. Czy zalać odrazu xcleana?
Dodam że mechanik twierdzi że jeśli były to 4 wymiany oleju odkąd auto jest w polsce to powinien ten nagar rozpuścić. I dodał że nie wiadomo czy to właśnie X-cess nie zostawie tego syfu.
Olej zawsze leję z banieczek, nigdy z beczki.
Co byście mi poradzili?
Pozdrawiam!
Dodam że mechanik twierdzi że jeśli były to 4 wymiany oleju odkąd auto jest w polsce to powinien ten nagar rozpuścić. I dodał że nie wiadomo czy to właśnie X-cess nie zostawie tego syfu.
Olej zawsze leję z banieczek, nigdy z beczki.
Co byście mi poradzili?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 25 lut 2019, 19:11 przez Empirator, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Nie wiem co mogło być przyczyną tego nagaru... Ja nigdy nie lalem żadnych dziwactw ani płukanek.. Od początku kiedy posiadam samochód leje 5w40 xcessa. Auto co prawda ma już 20 lat, nie wiem jak było użytkowane przed pierwszego właściciela a użytkowa jakieś 16 lat...
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Mas0n oczywiście że tak nie myślę
tylko mnie trochę mechanik zaniepokoil, we wszystkich swoich samochodach lalem motula xcessa i nigdy nie było problemów.. Nie było jakiejś strasznej mazi, jedynie w niektórych przewodach wyciągał srubokretem taka maz ale nie jakieś gluty... Nigdy też nie używałem żadnych plukanek do silnika, może teraz trzeba będzie zacząć 


Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
qwerty01, 50 km nie przejadę i mam czarnego X-cessa jak i x-clean w poprzednim aucie. Co więcej, zdejmowałem pokrywy zaworów po 50 tys na motulach i nie było smoły. Więc może jednak kwestia użytkowania albo innych czynników? w moim przypadku 90% trasa i oleje wymieniane co dyszkę, teraz to nawet będzie dystans skrócony... i wychodzi że co pół roku wymieniam olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Olej wymieniam co roku. Przed wymianą oleju robię płukankę. Valvoline - miesiąc i olej czarny, gulf - 2 tygodnie i olej czarny. Motul X-Cess 3 miesiące i dopiero robił się czarny. Gulf tak czyścił silnik, że smok zapchało (wcześniej jeździłem na motulu). Od razu uprzedzę - kupowałem w dużym sklepie, który dziennie ma ok. 120-150 zamówień internetowych (odbieram osobiście) i jest na stronie motula jako punkt, gdzie można kupić ich produkt (więc nie była to podróbka). W dieselu każdy olej będzie czarny, jak porządnie nie wyczyścisz silnika. W klekocie masz znacznie więcej sadzy.