Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AJK 2.7 230 KM] Olej 5w40 X-cess nagar? Potrzebuję porady!

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

[AJK 2.7 230 KM] Olej 5w40 X-cess nagar? Potrzebuję porady!

Post autor: Empirator » 25 lut 2019, 17:57

Witam Panowie i Panie. Byłem dzisiaj u mechanika sprawdzić jak idą prace nad A6. Zawiozłem również parę części oraz olej - Motul 5W40. Mechanik trochę mnie zaniepokoił bo pokazał co się działo kiedy rozebrał głowice. W przewodach i innych zakamarkach było trochę mazi... Od razu zapytał jaki leje olej i ile wymian już zrobiłem. Zrobiłem 3 wymiany oleju, zawsze motul 5w40 xcess, poprzedni właściciel również lał (jak twierdził) 5w40 xcessa. Wymianę zawsze robię co 10 tyś. lub co roku, nie wiem jaki olej stosował pierwszy właściciel audi, ja jestem 3 z kolei. Czy jest możliwość że nagar który się zbierał był pozostałością po innym oleju, np 10w40 lub czymś innym albo po jakiś dziwnych ceratekach czy innym głównie którzy ludzie dodają do silnika? Nie było jakiejś tragedii, ale troszkę mazi było... Mechanik proponuje mi motula 5w40 xcleana. Do tej pory słyszałem same superlatywy o xcesie, wielu znajomych leje ten olej i bardzo chwali... Dlatego pytam was, co byście zrobili na moim miejscu, bo mam już kupioną taką ilość oleju żeby wlać teraz po remoncie silnika oraz po 1000 km żeby zlać i zalać nowy. Czy zalać odrazu xcleana?
Dodam że mechanik twierdzi że jeśli były to 4 wymiany oleju odkąd auto jest w polsce to powinien ten nagar rozpuścić. I dodał że nie wiadomo czy to właśnie X-cess nie zostawie tego syfu.
Olej zawsze leję z banieczek, nigdy z beczki.
Co byście mi poradzili?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 25 lut 2019, 19:11 przez Empirator, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 lut 2019, 21:30

Ja zrobiłem 4 wymiany na x-cesie, nie wiem co wcześniej było lane, ściągnąłem po 3 wymianie pokrywę zaworów i było złotawo i czysto, olej zmieniam średnio co 15kkm. Teraz mam Valvoline maxlife, podobno też dobry a tańszy. Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 25 lut 2019, 22:06

Nie wiem co mogło być przyczyną tego nagaru... Ja nigdy nie lalem żadnych dziwactw ani płukanek.. Od początku kiedy posiadam samochód leje 5w40 xcessa. Auto co prawda ma już 20 lat, nie wiem jak było użytkowane przed pierwszego właściciela a użytkowa jakieś 16 lat...
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 26 lut 2019, 09:50

Empirator, jeśli myślisz że będziesz jeść z pokrywy zaworów w 20 letnim aucie to się przeliczysz :P

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 26 lut 2019, 11:33

Mas0n oczywiście że tak nie myślę :) tylko mnie trochę mechanik zaniepokoil, we wszystkich swoich samochodach lalem motula xcessa i nigdy nie było problemów.. Nie było jakiejś strasznej mazi, jedynie w niektórych przewodach wyciągał srubokretem taka maz ale nie jakieś gluty... Nigdy też nie używałem żadnych plukanek do silnika, może teraz trzeba będzie zacząć :)
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 26 lut 2019, 12:08

Empirator, z kolei ja zawsze używam ale po ww. filmie kusi mnie użycie ON.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 06 mar 2019, 10:24

Ostrzegałem, że motul 5w40 x-cess to gówno. Czytaj dokładniej forum.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 06 mar 2019, 11:28

qwerty01, większość osób chwali a dla ciebie to censored.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 06 mar 2019, 12:41

Niby jak sobie chwalą te oleje? Wlali i silnik nie wybuchł. Tacy to eksperci. Poczytaj komentarze na kanale piotr tester jak testuje motul. Wszyscy narzekają. Motul zrobił dobry marketing i wszyscy małpują. Dobry olej musi wypłukiwać syf, a x-cess tego nie robi (musi szybko robić się czarny).

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 06 mar 2019, 15:47

qwerty01, 50 km nie przejadę i mam czarnego X-cessa jak i x-clean w poprzednim aucie. Co więcej, zdejmowałem pokrywy zaworów po 50 tys na motulach i nie było smoły. Więc może jednak kwestia użytkowania albo innych czynników? w moim przypadku 90% trasa i oleje wymieniane co dyszkę, teraz to nawet będzie dystans skrócony... i wychodzi że co pół roku wymieniam olej.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 07 mar 2019, 19:58

Olej wymieniam co roku. Przed wymianą oleju robię płukankę. Valvoline - miesiąc i olej czarny, gulf - 2 tygodnie i olej czarny. Motul X-Cess 3 miesiące i dopiero robił się czarny. Gulf tak czyścił silnik, że smok zapchało (wcześniej jeździłem na motulu). Od razu uprzedzę - kupowałem w dużym sklepie, który dziennie ma ok. 120-150 zamówień internetowych (odbieram osobiście) i jest na stronie motula jako punkt, gdzie można kupić ich produkt (więc nie była to podróbka). W dieselu każdy olej będzie czarny, jak porządnie nie wyczyścisz silnika. W klekocie masz znacznie więcej sadzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl