Akumulator
Akumulator
Ile czasu wam wytrzymał akumulator i jakiej był firmy i ewentualnie jaka była pojemność
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Mój ma 6 lat u mnie, ile u poprzedniego właściciela nie wiem, etykiety dawno odpadły i marki też nie znam. Markowy, hmm raczej nie.
Pojemność - hmm, to to już chyba w zależności do silnika się dobiera ale żadnych info nie podałeś.
Pojemność - hmm, to to już chyba w zależności do silnika się dobiera ale żadnych info nie podałeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego podepnę się tutaj.
Auto to A7 z 2013r, które jeszcze nie pali, a chciałbym pobawić się trochę VCDSem (odczytać błędy, zakodować tylne lampy). Mam taki problem, że od października samochód nie był uruchomiony i ma słaby akumulator. Po włączeniu zapłonu pojawia się komunikat o niskim poziomie naładowania aku i po kilku minutach wszystko gaśnie. Chciałbym podładować akumulator i tu mam dwa pytania:
1. Czy do ładowania mogę bezpiecznie odpiąć akumulator a auta? Jak jest w Audi, czy odpięcie akumulatora nie spowoduje jakiś błędów i rozkodowania sterowników? Miałem coś takiego kiedyś w BMW, dlatego wolę się upewnić.
2. Jeśli lepiej nie odpinać akumulatora, to czy mogę bezpiecznie podłączyć prostownik do akumulatora podłączonego pod samochód?
3. Może wystarczy, że na czas zabawy VCDSem, podłączę kablami kolejny akumulator do mojego (samochód będzie podpięty do dwóch), a swojego w ogóle nie będę ładował i może podładuje się już w czasie jazdy po tym jak uda mi się odpalić auto?
Auto to A7 z 2013r, które jeszcze nie pali, a chciałbym pobawić się trochę VCDSem (odczytać błędy, zakodować tylne lampy). Mam taki problem, że od października samochód nie był uruchomiony i ma słaby akumulator. Po włączeniu zapłonu pojawia się komunikat o niskim poziomie naładowania aku i po kilku minutach wszystko gaśnie. Chciałbym podładować akumulator i tu mam dwa pytania:
1. Czy do ładowania mogę bezpiecznie odpiąć akumulator a auta? Jak jest w Audi, czy odpięcie akumulatora nie spowoduje jakiś błędów i rozkodowania sterowników? Miałem coś takiego kiedyś w BMW, dlatego wolę się upewnić.
2. Jeśli lepiej nie odpinać akumulatora, to czy mogę bezpiecznie podłączyć prostownik do akumulatora podłączonego pod samochód?
3. Może wystarczy, że na czas zabawy VCDSem, podłączę kablami kolejny akumulator do mojego (samochód będzie podpięty do dwóch), a swojego w ogóle nie będę ładował i może podładuje się już w czasie jazdy po tym jak uda mi się odpalić auto?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możesz ładować akumulator, który jest nadal podpięty do auta i nic się nie stanie . Najpierw podłącz prostownik do aku, a dopiero potem go włącz, aby nie zrobić czasami zwarcia. W sumie możesz go odłączyć i wyjąć, ale sporo z tym roboty. Według VINu masz aku o pojemności 105 Ah, więc ładuj go prądem o natężeniu maksymalnym natężeniu 10 A. Pusty akumulator powinno ładować się 10 godzin (przy takim prądzie ładowania), ale pewnie Twojemu będzie potrzeba mniej. Wszystko i tak zależy od prostownika, bo jeden ładuje aż go nie wyłączysz, a drugi sam dostosowuje się do aktualnego naładowania.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga