[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
- Lokalizacja: Bialy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
- Lokalizacja: Bialy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
No i jestem po wymianie zaworka zwrotnego. Niestety żadnej poprawy nie ma. W dodatku nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem zakładając zakupiony zawór, ponieważ u mnie w CGLC jest zamontowane coś takiego jak na zdjęciach poniżej, tzn. zaworek jest niewidoczny (jest zamontowany wewnątrz tej wygiętej rury).
Zaworek, który zakupiłem ma numer 1J0122351 (ostatnie zdjęcie) i trzeba było trochę pokombinować, żeby go zamontować, m. in. dołożyć kawałek dodatkowej rury.
Macie pomysły co dalej z niedogrzewaniem?
Zostawiać nowy zaworek czy lepiej wrócić do tego co było ori?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Zaworek, który zakupiłem ma numer 1J0122351 (ostatnie zdjęcie) i trzeba było trochę pokombinować, żeby go zamontować, m. in. dołożyć kawałek dodatkowej rury.
Macie pomysły co dalej z niedogrzewaniem?
Zostawiać nowy zaworek czy lepiej wrócić do tego co było ori?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Dziś rozmawiałem z moim mechanikiem. Jego znajomy ma prawie, że ten sam silnik też w A6C7 i podobne objawy. Po wymianie termostatu EGR brak różnicy, po wymianie głównego auto w temp. 1-2st. złapało 90st. po 4km jazdy.
Z tego co wiem to tam założyli termostat firmy Vernet, model TH7229.87J
Czy to możliwy zbieg okoliczności, że akurat kupiłbym uwalony termostat? Kupowałem z BEHRa, z zeszlifowanym logo Audi.
[ Dodano: 2019-01-16, 16:37 ]
Mam jeszcze pytanko. Czy ja w ogóle założyłem dobry termostat? Mój to: 03L121111AD
Wg ETKI do mojego auta nie powinno być coś innego?
[ Dodano: 2019-01-16, 17:21 ]
Znalazłem wątek na forum Audi A4, co prawda głównie o silnikach 2.0 TDi CAHA, CAGA, CAGB z lat 2009-2011, ale po wątku można wywnioskować jakby faktycznie termostat z ASO naprawiał problem. Niektórzy piszą nawet, że po 4 razy zmieniali termostat, aż w końcu zaczęło normalnie pracować.
https://a4-klub.pl/topic/301970-20-tdi- ... za/?page=3
Z tego co wiem to tam założyli termostat firmy Vernet, model TH7229.87J
Czy to możliwy zbieg okoliczności, że akurat kupiłbym uwalony termostat? Kupowałem z BEHRa, z zeszlifowanym logo Audi.
[ Dodano: 2019-01-16, 16:37 ]
Mam jeszcze pytanko. Czy ja w ogóle założyłem dobry termostat? Mój to: 03L121111AD
Wg ETKI do mojego auta nie powinno być coś innego?
[ Dodano: 2019-01-16, 17:21 ]
Znalazłem wątek na forum Audi A4, co prawda głównie o silnikach 2.0 TDi CAHA, CAGA, CAGB z lat 2009-2011, ale po wątku można wywnioskować jakby faktycznie termostat z ASO naprawiał problem. Niektórzy piszą nawet, że po 4 razy zmieniali termostat, aż w końcu zaczęło normalnie pracować.
https://a4-klub.pl/topic/301970-20-tdi- ... za/?page=3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
To co jeszcze u siebie zauważyłem, to przy ok 4-5st. i ogrzewaniu ustawionym tylko na szyby i na minimum auto po przejechaniu 8-9 km złapało 90st. i je trzyma.
[ Dodano: 2019-01-16, 22:41 ]
Podłączyłem się do auta i monitorowałem temperatury przy jeździe miejskiej (4-5.st) i wyłączonym ogrzewaniu. Auto wcześniej jeździło i zaraz po odpaleniu temp. wody 50st a na wyjściu z chłodnicy 30st.
Przy temperaturze płynu ok 70st. temperatura wody na wyjściu z chłodnicy miała prawie 40st. Czy ta temperatura nie powinna być niższa w takich warunkach? Może jednak główny termostat coś puszcza?
mat1324 mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć co daje włączenie w MMI opcji "Nagrzewnica paliw." i jak to działa?
[ Dodano: 2019-01-16, 22:41 ]
Podłączyłem się do auta i monitorowałem temperatury przy jeździe miejskiej (4-5.st) i wyłączonym ogrzewaniu. Auto wcześniej jeździło i zaraz po odpaleniu temp. wody 50st a na wyjściu z chłodnicy 30st.
Przy temperaturze płynu ok 70st. temperatura wody na wyjściu z chłodnicy miała prawie 40st. Czy ta temperatura nie powinna być niższa w takich warunkach? Może jednak główny termostat coś puszcza?
mat1324 mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć co daje włączenie w MMI opcji "Nagrzewnica paliw." i jak to działa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Zrobiłem jeszcze jeden test. Temperatura zewn. ok 6st.
Podłączyłem kompa na zimnym silniku i ruszyłem w trasę. 4-tą kreskę złapał mi po ok 11km jazdy (raczej spokojnej) i utrzymał ją na dystansie 70km. Cały czas praktycznie jechałem spokojnie (obroty 1400-1500, prędkość 80km/h), od czasu do czasu tylko wyprzedzanie z uwagi na mały ruch wieczorem. Po wjeździe do miasta i kilku światłach również temperatura płynu nie spadła. Ogrzewanie miałem w manualu na ok 19 stopni. Śmiem twierdzić, że termostat główny jednak nie puszcza bo praktycznie od startu do osiągnięcia 80 stopni temperatura na wyjściu chłodnicy podniosła się o max 5st.
Może silnik trzymał tak dobrze temperaturę bo gdzieś po drodze załączyło się wypalanie DPFa...? Nie wiem, nie zauważyłem. A może dlatego, że na dworze było już te kilka stopni na plusie...
Mam nadzieję, że to nie walka z wiatrakami...
[ Dodano: 2019-01-18, 18:07 ]
I jak uważacie? Jest sens bawić się w drugi, nowy termostat czy lepiej odpuścić temat i nic tu nie wskóram?
[ Dodano: 2019-01-21, 19:17 ]
Jutro wieczorem wymienię termostat główny na ten z Verneta. Czy układ chłodzenia trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać czy dzieje się to samoistnie? Widziałem na schemacie, że jest tam jakiś otwór odpowietrzający. Macie może jakieś zdjęcie bądź schemat, który ułatwi jego lokalizację?
Podłączyłem kompa na zimnym silniku i ruszyłem w trasę. 4-tą kreskę złapał mi po ok 11km jazdy (raczej spokojnej) i utrzymał ją na dystansie 70km. Cały czas praktycznie jechałem spokojnie (obroty 1400-1500, prędkość 80km/h), od czasu do czasu tylko wyprzedzanie z uwagi na mały ruch wieczorem. Po wjeździe do miasta i kilku światłach również temperatura płynu nie spadła. Ogrzewanie miałem w manualu na ok 19 stopni. Śmiem twierdzić, że termostat główny jednak nie puszcza bo praktycznie od startu do osiągnięcia 80 stopni temperatura na wyjściu chłodnicy podniosła się o max 5st.
Może silnik trzymał tak dobrze temperaturę bo gdzieś po drodze załączyło się wypalanie DPFa...? Nie wiem, nie zauważyłem. A może dlatego, że na dworze było już te kilka stopni na plusie...
Mam nadzieję, że to nie walka z wiatrakami...
[ Dodano: 2019-01-18, 18:07 ]
I jak uważacie? Jest sens bawić się w drugi, nowy termostat czy lepiej odpuścić temat i nic tu nie wskóram?
[ Dodano: 2019-01-21, 19:17 ]
Jutro wieczorem wymienię termostat główny na ten z Verneta. Czy układ chłodzenia trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać czy dzieje się to samoistnie? Widziałem na schemacie, że jest tam jakiś otwór odpowietrzający. Macie może jakieś zdjęcie bądź schemat, który ułatwi jego lokalizację?