Witam,
Podczas wymiany rozrządu w moim aucie okazało się, że nie ma gwintu w miejscu mocowania jednej z rolek (to chyba napinacz).
Auto mam od kilku tygodni i niestety nie byłem świadomy takiego "kwiatka". Cudem dojechałem do mechanika, bo ten napinacz trzymał się w sumie siłami natury.
Na obudowie pompy jest numer 059 103 153 AA. Niestety ciężko dostać taką obudowę, nowa w serwisie 815 zł.
Można by tam wsadzić tuleję i przegwintować ale jeśli nie będę w desperacji wolałbym kupić jakąś używkę.
Problem polega na tym że są 2 rodzaje tych obudów (wizualnie) i kilka różnych numerów.
Wizualnie różnica polega na kształcie kanałów z tyłu obudowy i wytłoczeniach z przodu.
Znalazłem więc taką, która powinna pasować wizualnie 059 103 153 R - nie mam jednak pewności a muszę po nią jechać 70 km.
Czy można jakoś zweryfikować (ETKA?) czy ta obudowa będzie pasować.
Chodzi o część na zdjęciu w załączniku.
Będę wdzięczny za wskazówki.
[BAU 2.5 180KM] Obudowa wału / pompy oleju - nr części
Re: [BAU 2.5 180KM] Obudowa wału / pompy oleju - nr części
Ciężki temat trochę.retrohaq pisze:Witam,
Podczas wymiany rozrządu w moim aucie okazało się, że nie ma gwintu w miejscu mocowania jednej z rolek (to chyba napinacz).
Auto mam od kilku tygodni i niestety nie byłem świadomy takiego "kwiatka". Cudem dojechałem do mechanika, bo ten napinacz trzymał się w sumie siłami natury.
Na obudowie pompy jest numer 059 103 153 AA. Niestety ciężko dostać taką obudowę, nowa w serwisie 815 zł.
Można by tam wsadzić tuleję i przegwintować ale jeśli nie będę w desperacji wolałbym kupić jakąś używkę.
Problem polega na tym że są 2 rodzaje tych obudów (wizualnie) i kilka różnych numerów.
Wizualnie różnica polega na kształcie kanałów z tyłu obudowy i wytłoczeniach z przodu.
Znalazłem więc taką, która powinna pasować wizualnie 059 103 153 R - nie mam jednak pewności a muszę po nią jechać 70 km.
Czy można jakoś zweryfikować (ETKA?) czy ta obudowa będzie pasować.
Chodzi o część na zdjęciu w załączniku.
Będę wdzięczny za wskazówki.
Etka inne numery podaje.
Tą uszkodzoną masz zdemontowaną Jak tak to chyba najlepiej będzie ją zabrać i porównać.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Dzięki za odpowiedź.
Jest problem z demontażem, pół silnika już rozebrane i do jednej śruby w misce nie ma dostępu. Ogarniemy jednak ten temat i wyciągniemy ją.
Udało mi się już odchylić ten dekiel i układ kanałów moim zdaniem jest identyczny jak w R.
Zaryzykuję i pojadę po tą obudowę..
Zauważyłem również, że na Allegro są te pokrywy ( co prawda z innymi numerami) ale wiele ma uszkodzony gwint w tym samym miejscu. Czyli coś jednak w tym jest. Jedna śrubka i 3 dni rozkręcania, 1000 zł w plecy. Ehh...
[ Dodano: 2013-12-05, 00:13 ]
Edit:
Może ktoś kiedyś będzie potrzebował takiej informacji:
Część zamontowana, wszystko wygląda ok. Pasuje idealnie.
Wg konsultanta z serwisu Audi - nie powinno pasować. A jednak jest inaczej.
Zarówno kanały olejowe jak i przód oraz wycięcia i gwinty - wszystko identyczne.
Te gwinty psują się nagminnie - sprawdzajcie przy wymianie rozrządu czy nic się nie rozsypało.
Także zamiast obudowy AA można kupić R. Nie kupować P - na bank nie pasuje.
ÂŻeby jednak mieć 100% pewności muszę wstrzymać się do jutra.
Dzisiaj składali rozrząd - myślę, że jutro będziemy odpalać .
Jest problem z demontażem, pół silnika już rozebrane i do jednej śruby w misce nie ma dostępu. Ogarniemy jednak ten temat i wyciągniemy ją.
Udało mi się już odchylić ten dekiel i układ kanałów moim zdaniem jest identyczny jak w R.
Zaryzykuję i pojadę po tą obudowę..
Zauważyłem również, że na Allegro są te pokrywy ( co prawda z innymi numerami) ale wiele ma uszkodzony gwint w tym samym miejscu. Czyli coś jednak w tym jest. Jedna śrubka i 3 dni rozkręcania, 1000 zł w plecy. Ehh...
[ Dodano: 2013-12-05, 00:13 ]
Edit:
Może ktoś kiedyś będzie potrzebował takiej informacji:
Część zamontowana, wszystko wygląda ok. Pasuje idealnie.
Wg konsultanta z serwisu Audi - nie powinno pasować. A jednak jest inaczej.
Zarówno kanały olejowe jak i przód oraz wycięcia i gwinty - wszystko identyczne.
Te gwinty psują się nagminnie - sprawdzajcie przy wymianie rozrządu czy nic się nie rozsypało.
Także zamiast obudowy AA można kupić R. Nie kupować P - na bank nie pasuje.
ÂŻeby jednak mieć 100% pewności muszę wstrzymać się do jutra.
Dzisiaj składali rozrząd - myślę, że jutro będziemy odpalać .
problemu nie miałem, ale rozkręcałem ten silnik bo kapitalke robiłem i żeby zdjąć przednią obudowę wału w której jest simering wału to pas przedni do ściągnięcia, rozrząd do rozpięcia, trzeba odkręcić śrubę na czole wału dwudziestokątna nasadka 24 jak się nie mylę i ta śruba łatwo nie puści, potem trzeba zrzucić olej i miskę bo tam w misce znajdują się 2 śruby które trzymają tą obudowę, jak je odkręcisz to odkręcasz śruby od obudowy, delikatnie podważasz śrubokrętem nie do góry tylko do siebie, no i powinna zejść, trochę zabawy jest nie ukrywam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga