[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek
[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek
Hej,
3.0 TDI ASB nalot 224 tysiące (uprzedzając pytania prawdziwy ASO, książka od I właściciela etc).
Nigdy nie były wymieniane świece żarowe w aucie .Na obecną chwilę dopóki było w miarę ciepło odpalał bez problemów . Wczoraj był lekki mróz w nocy i rano musiał trochę dłużej pokręcić.
Czy wypadało by wymienić już świece ? - w kompie nie ma błędów o przepalonych świecach . Rok temu w zimie było podobnie i oczywiście przyszła wiosna i zapomniałem o temacie...
Z info w necie same sprzeczne informacje... Jedni piszą ,że co 100 tysięcy wymieniać inni ,że dopiero jak przepali się świeca i ma przerwę .
Widziałem kilka filmów na YT, gdzie były porównywane nowe świece ze starymi . Była różnica w szybkości nagrzewania i w temperaturze. Jednoznacznie nikt nie napisał.
"To, że świeca nie jest przepalona nie oznacza,że nadal jest dobra i spełnia wymagania"
Co polecacie zostawić 11 letnie świece czy zakupić nowe ? Wiem, że świece nie służą wyłącznie do podgrzania powietrza do 350 C i odpalenia , ale póżniej także jeszcze grzeją już po odpaleniu ...
Czy może jakieś magincze odliczanie do 10-sięciu po zgaśnięciu kontrolki świec i dopiero kręcenie rozrusznikiem ?
Dzięki !
3.0 TDI ASB nalot 224 tysiące (uprzedzając pytania prawdziwy ASO, książka od I właściciela etc).
Nigdy nie były wymieniane świece żarowe w aucie .Na obecną chwilę dopóki było w miarę ciepło odpalał bez problemów . Wczoraj był lekki mróz w nocy i rano musiał trochę dłużej pokręcić.
Czy wypadało by wymienić już świece ? - w kompie nie ma błędów o przepalonych świecach . Rok temu w zimie było podobnie i oczywiście przyszła wiosna i zapomniałem o temacie...
Z info w necie same sprzeczne informacje... Jedni piszą ,że co 100 tysięcy wymieniać inni ,że dopiero jak przepali się świeca i ma przerwę .
Widziałem kilka filmów na YT, gdzie były porównywane nowe świece ze starymi . Była różnica w szybkości nagrzewania i w temperaturze. Jednoznacznie nikt nie napisał.
"To, że świeca nie jest przepalona nie oznacza,że nadal jest dobra i spełnia wymagania"
Co polecacie zostawić 11 letnie świece czy zakupić nowe ? Wiem, że świece nie służą wyłącznie do podgrzania powietrza do 350 C i odpalenia , ale póżniej także jeszcze grzeją już po odpaleniu ...
Czy może jakieś magincze odliczanie do 10-sięciu po zgaśnięciu kontrolki świec i dopiero kręcenie rozrusznikiem ?
Dzięki !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nawet przy nowych świecach będzie tak samo odpalał (może szybciej osiągną zadaną temperaturę) . Wymienia się je dopiero, gdy w sterowniku silnika pojawi się błąd. Jak pojawi się błąd jednej czy nawet dwóch świec, to można tylko je wymienić, ale jak będzie więcej, to warto pomyśleć o komplecie. Zimą trochę inaczej odpala silnik. Można powiedzieć, że dłużej i ciężej. Gdy jest zimno, to akumulator ma mniejszy prąd rozruchowy (oraz pojemność) i to już powoduje, że rozrusznik nie kręci z taką ochotą jak latem. Do tego dochodzi zimny gęsty olej, który też stwarza opór, a latem nie ma tego problemu. Świece tylko pomagają, aby silnik szybciej odpalił. Jak zapali się spiralka od świec, to czekasz aż zgaśnie i odpalasz silnik (przekręcasz kluczyk do końca w prawo i puszczasz). Jak odpali sam, to dobrze. Przy większych mrozach można dwa razy podgrzać świece, czyli zapłon (rozgrzewanie), wyłączenie zapłonu, zapłon (rozgrzewanie) i odpalenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja aktualnie mam 341kkm i jakoś pod koniec października pojawił mi się błąd na 4 i 5 cylindrze. Ponieważ auto mam od nie dawna i nie wiedziałem kiedy były wymieniane świece to wymieniłem komplet Beru.
Moje odczucia to auto dużo gorzej odpalało przed wymianą tj dłużej musiało kręcić. Teraz nawet po 2 dniach stania jak jeszcze mieliśmy temperatury po -6 st w nocy a odpalałem wczesnym rankiem auto odpala bez zbędnego kręcenia.
Dodam jeszcze że wszystkie świece jakie wyciągnąłem z silnika były od nowości i tylko 2 szt były spalone a reszta dalej sprawna.
Moje odczucia to auto dużo gorzej odpalało przed wymianą tj dłużej musiało kręcić. Teraz nawet po 2 dniach stania jak jeszcze mieliśmy temperatury po -6 st w nocy a odpalałem wczesnym rankiem auto odpala bez zbędnego kręcenia.
Dodam jeszcze że wszystkie świece jakie wyciągnąłem z silnika były od nowości i tylko 2 szt były spalone a reszta dalej sprawna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
- Imię: Irek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Braniewo
Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
- Imię: Irek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Braniewo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
Nie będę zakładał nowego tematu
Silnik 2,7 BPP
Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS
Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci
Nie będę zakładał nowego tematu
Silnik 2,7 BPP
Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS
Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Świece od 5 stopni przed rozruchem już grzeją.irkogrande pisze:Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
Potem w zależności od warunków podczas pracy silnika.
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundycamelllcamelll pisze:Witam
Nie będę zakładał nowego tematu
Silnik 2,7 BPP
Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS
Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda