Wymian Konwertera
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Wymian Konwertera
Cześć,
Szykuje się powoli na wymianę konwertera w mojej A6. Efekt niestety typowej tarki przy 1600- 1800 obrotów przed zmianą biegów, na szczęście przy stałej jeździe 80-90-120 obroty nie pływają, przy dodaniu gazu lub odjęciu niestety wskazówka lata +100, -100 obrotów.
Aktualnie mam skrzynię KGX. z katalogu Widzę że konwerter powinien być Y98.
Proszę potwierdźcie jak możecie.
Kolejna kwestia to, jak ten konwerter jest mocowany do silnika , a tym samym jak go sprytnie odkręcić od koła zamachowego.
Oczywiście największym problemem jest waga tej skrzyni, będę to robił z kanału wiec muszę opracować mądry pomysł wsparcia jej. Może macie jakieś patenty na to. z góry duże piwo za dobre pomysły.
Szykuje się powoli na wymianę konwertera w mojej A6. Efekt niestety typowej tarki przy 1600- 1800 obrotów przed zmianą biegów, na szczęście przy stałej jeździe 80-90-120 obroty nie pływają, przy dodaniu gazu lub odjęciu niestety wskazówka lata +100, -100 obrotów.
Aktualnie mam skrzynię KGX. z katalogu Widzę że konwerter powinien być Y98.
Proszę potwierdźcie jak możecie.
Kolejna kwestia to, jak ten konwerter jest mocowany do silnika , a tym samym jak go sprytnie odkręcić od koła zamachowego.
Oczywiście największym problemem jest waga tej skrzyni, będę to robił z kanału wiec muszę opracować mądry pomysł wsparcia jej. Może macie jakieś patenty na to. z góry duże piwo za dobre pomysły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam podepnę sie do tematu bo tez zastanawiam sie nad zmiana konwertera, mój problem to falujace obroty na zimnym gdy tylko skrzynia i silnik złapią temp. robaczą nic sie nie dzieje skrzynia chodzi jak masełko ale za to po rozgrzaniu gdy jadę na 6 biegu z predkością ok 90km/h i dodam gazy by zmienił bieg na 5 mam takie głuche puknięcie, dodam ze auto ma 240tys nalotu i nigdy olej w skrzyni nie był zmieniany
Pytanie czy to czas na konwerter
Czy zmienic olej z filtrem ? czy to cos pomoże??
Jeśi to konwenter czy to prawda ze przy silniku 4.2 l v8 trzeba wyjmowac silnik ze skrzynia by wyjac konwerter ? (bo podobno nie da sie odkrecic kolektorów
Pytanie czy to czas na konwerter
Czy zmienic olej z filtrem ? czy to cos pomoże??
Jeśi to konwenter czy to prawda ze przy silniku 4.2 l v8 trzeba wyjmowac silnik ze skrzynia by wyjac konwerter ? (bo podobno nie da sie odkrecic kolektorów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Bardzo ciekawe rzeczy piszecie. A czy nie jest tak przypadkiem ze konwerter powinien zejść razem ze skrzynia, a skrzynia do silnika powinna być przykrecana razem z konwerterem ? Nie wiem jak w C6 ale w C5 da się to zrobić bez problemu. Kilka razy widziałem jak wkładano skrzynie do auta, ale zawsze razem z konwerterem. Jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś wkładał skrzynie do przekręconego już konwertera do silnika.maciekpkow pisze:Zapraszam, jakiś kilometr od zjazdu na Pruszków z A2. Płasko oczkowym spokojnie dasz radę oczywiście po ściągnięciu skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Wymieniałem konwerter we wrześniu i cena zależy od oznaczenia konwertera lecz 1750 zł to chyba netto , średnio konwerter kosztuje około 2300 zł. Robocizna około 1000 zł brutto z fakturą ,olej 700 zł,filtr i uszczelka około 300 zł. Nie robiłem tego sam ponieważ nie mam czasu i mam gwarancję zakładu który to robił . Konwerter montuje się do skrzyni i później do silnika razem z skrzynią.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź