Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla
Jakieś pół roku temu rozmawiałem z Audi Polska w sprawie jazdy próbnej S6 C7 i już wtedy powiedzieli mi, że nowe S6 C8 będzie z silnikiem... diesla. Co?? Nie chyba się przesłyszałem, w dodatku co jakaś pani pracująca w biurze importera może wiedzieć o silnikach.
No i proszę, dzisiaj na profilu Audi na FB znalazłem tą samą informację:
"Modele S6 i S7 będą dostępne na polskim rynku z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Silniki benzynowe będą natomiast dostępne w modelach RS6 i RS7."
To jakiś żart jest chyba, tylko że mało śmieszny.
No i proszę, dzisiaj na profilu Audi na FB znalazłem tą samą informację:
"Modele S6 i S7 będą dostępne na polskim rynku z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Silniki benzynowe będą natomiast dostępne w modelach RS6 i RS7."
To jakiś żart jest chyba, tylko że mało śmieszny.
A co te biurwy siedzace w pracy za kare moga wiedziec...
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
S6 w dieslu to po prostu odpowiedz na mocne diesle u konkurencji BMW M550d i Mercedes E400d , mi to akurat się podoba ale słaba to odpowiedz Audi bo w BMW jest 3.0 diesel z 4 turbinami 400KM i nie jest większym problemem go podkręcić do 500KM a zazwyczaj właściciele tego typu pojazdów podnoszą w nich moc. gdyby Audi też dało silnik do tej S6 z mocą ok 400KM a nie 349KM to byłaby to całkiem dobra oferta ale powinni dać silnik nie z jedną turbiną + sprężarką elektryczną a dwiema turbinami + sprężarką elektryczną.
W poprzedniej generacji zwykłe A6 Competition Biturbo miało 326KM czyli nowa S6 ma tylko 23KM więcej od starszej A6.
(i o 51KM mniej od głównego konkurenta M550d)
W poprzedniej generacji zwykłe A6 Competition Biturbo miało 326KM czyli nowa S6 ma tylko 23KM więcej od starszej A6.
(i o 51KM mniej od głównego konkurenta M550d)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ano okazuje się, że biurwy miały rację 
W Europie będą diesle, w Ameryce i Azji benzyniaki V6 2.9:
https://www.se.pl/auto/nowosci/nowe-aud ... -QmTh.html
https://www.caranddriver.com/news/a2711 ... otos-info/
Ten diesel 3.0 i 350 KM to jednak trochę mało. 400 powinno być, zgadzam się. Natomiast w ogóle zamiast odchodzić od diesla, to oni dają go do usportowionego auta. OK, pewnie sięznajdą klienci, bo w końcu jest 700 Nm a spalanie pewnie niższe. Niemniej mnie to nie przekonuje.
Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.

W Europie będą diesle, w Ameryce i Azji benzyniaki V6 2.9:
https://www.se.pl/auto/nowosci/nowe-aud ... -QmTh.html
https://www.caranddriver.com/news/a2711 ... otos-info/
Ten diesel 3.0 i 350 KM to jednak trochę mało. 400 powinno być, zgadzam się. Natomiast w ogóle zamiast odchodzić od diesla, to oni dają go do usportowionego auta. OK, pewnie sięznajdą klienci, bo w końcu jest 700 Nm a spalanie pewnie niższe. Niemniej mnie to nie przekonuje.
Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.
Nie widzę powodów dlaczego odchodzić od diesla, obecnie łatwiej jest spełnić normy emisji spalin z silnikiem diesla niż w benzynie i widzę ,że producenci idą teraz w mocne trzylitrowe diesle. (X5 M50d, CLS 400d, S4 i S6 TDI.....)
Diesel ma też mniejsze zużycie paliwa, mniejsze niż benzyna z hybrydą
Wracając do S6 w dieslu to Audi lada dzień ma zamiar wypuści też S4 z tym samym dieslem , to już uważam za duże nieporozumienie S4 , S5, S6, S7 będą miały ten sam silnik i moc.
Modele z tym silnikiem powinny być oznaczone jako 55 TDI
ale już brak w C8 fizycznej deski rozdzielczej z klawiszami to nic fajnego, mamy tylko kierownice i wyświetlacze umazane w odciskach palców ,
klasycznym guzikiem czy pokrętłem można regulować bez odrywania wzroku od drogi a na te wyświetlacze trzeba patrzeć aby coś w nich zmienić....
Porównując S6 TDI 350KM z owego wątku, z M550d 400KM niestety wybrałbym BMW mimo,ze nie przepadam za tą marką.
Diesel ma też mniejsze zużycie paliwa, mniejsze niż benzyna z hybrydą
Wracając do S6 w dieslu to Audi lada dzień ma zamiar wypuści też S4 z tym samym dieslem , to już uważam za duże nieporozumienie S4 , S5, S6, S7 będą miały ten sam silnik i moc.
Modele z tym silnikiem powinny być oznaczone jako 55 TDI
o wyglądzie nie będę dyskutował bo każdemu podoba się to co chciałby kupićDlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.

klasycznym guzikiem czy pokrętłem można regulować bez odrywania wzroku od drogi a na te wyświetlacze trzeba patrzeć aby coś w nich zmienić....
Porównując S6 TDI 350KM z owego wątku, z M550d 400KM niestety wybrałbym BMW mimo,ze nie przepadam za tą marką.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli się nie mylę, to do niedawna BMW nie miało aut sygnowanych "M", a jedynie prawdziwe wersje M. Ale w dobie mnożenia modeli dodali i to, jest to też pewnie jakaś opcja w czasach redukcji pojemności silników. Kiedyś były po prostu mocne normalne wersje, bo silniki 3.x i 4.x były standardem w wyższych modelach.
Z kolei Audi chyba chce już definitywnie pozostawić RS jako prawdziwie sportową wersję, a S w wersji C8 zdegradowało do poziomu najmocniejszych silników w modelach standardowych. Kiedyś to było np. Audi A6 C6 4.2 FSI z pakietem S-line.
Samochody stają się powoli elektronicznymi zabawkami, w których gadżety są ważniejsze niż serce. Dlatego warto jeszcze skorzystać z tych ostatków, które pozostają po pięknej erze motoryzacji. W modelu A6 wersja C7 jest dla mnie właśnie tą ostatnią.
Na obronę Audi jak przystało na to forum dodam na końcu, że w ostatnim roku kilka razy przeglądałem polski rynek i szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować albo u nas sprzedawać/kupować. Nawet z importu niczego nie było. A Audi S6 mimo, że w kombi też jakoś dużo mniej popularne niż sedanie (w Polsce, bo w Niemczech odwrotnie), to jednak zawsze z te 10-15 ofert było i jest nadal.
Z kolei Audi chyba chce już definitywnie pozostawić RS jako prawdziwie sportową wersję, a S w wersji C8 zdegradowało do poziomu najmocniejszych silników w modelach standardowych. Kiedyś to było np. Audi A6 C6 4.2 FSI z pakietem S-line.
Samochody stają się powoli elektronicznymi zabawkami, w których gadżety są ważniejsze niż serce. Dlatego warto jeszcze skorzystać z tych ostatków, które pozostają po pięknej erze motoryzacji. W modelu A6 wersja C7 jest dla mnie właśnie tą ostatnią.
Na obronę Audi jak przystało na to forum dodam na końcu, że w ostatnim roku kilka razy przeglądałem polski rynek i szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować albo u nas sprzedawać/kupować. Nawet z importu niczego nie było. A Audi S6 mimo, że w kombi też jakoś dużo mniej popularne niż sedanie (w Polsce, bo w Niemczech odwrotnie), to jednak zawsze z te 10-15 ofert było i jest nadal.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie. U nas nikt nie chce tego kupować, bo to silniki niezwykle kłopotliwe i masowo wymieniane w ASO na gwarancji. Jeśli BMW - to R6, bo V8 im nie wyszłodrifter pisze:szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Aha, o tym nie słyszałem, może to faktycznie jest powodem ich rzadkości. Silniki R6 mają dobrą opinię to wiem, nawet świetną, bo 6 cylindrów rzędowo daje idealne wyważenie i dzięki temu kulturę pracy.
Tylko mam pewną wątpliwość co do tej złej opinii o V8. Może chodzi tylko o ten konkretny V8 4.4 litra stosowany w tym modelu? Bo np. M3 E92 to były świetne samochody z wolnossącym V8 S6540, jak wprowadzili w 2014 roku model F80 z właśnie R6 turbo, to nagle z Monachium zniknęły wszystkie zapasy starego modelu, aż dyrektorzy w BMW byli ponoć zdziwieni. I do dzisiaj te auta trzymają cenę. Można też było do nich założyć np. kompresor i podnieść bardzo moc. Znany w z internetowych społeczności przypadek to chociażby kolega Hiob mieszkający w USA.
No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra, modele F10 i obecny F90. W obu modelach z podstawowych parametrów wygląda, że ten sam silnik jest w 550i oraz M5, różni się pewnie osprzętem itp. Czyżby na M5 od 10 lat też narzekano, że ten silnik jest taki kiepski? Jakoś nie kojarzę...
Tylko mam pewną wątpliwość co do tej złej opinii o V8. Może chodzi tylko o ten konkretny V8 4.4 litra stosowany w tym modelu? Bo np. M3 E92 to były świetne samochody z wolnossącym V8 S6540, jak wprowadzili w 2014 roku model F80 z właśnie R6 turbo, to nagle z Monachium zniknęły wszystkie zapasy starego modelu, aż dyrektorzy w BMW byli ponoć zdziwieni. I do dzisiaj te auta trzymają cenę. Można też było do nich założyć np. kompresor i podnieść bardzo moc. Znany w z internetowych społeczności przypadek to chociażby kolega Hiob mieszkający w USA.
No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra, modele F10 i obecny F90. W obu modelach z podstawowych parametrów wygląda, że ten sam silnik jest w 550i oraz M5, różni się pewnie osprzętem itp. Czyżby na M5 od 10 lat też narzekano, że ten silnik jest taki kiepski? Jakoś nie kojarzę...
- nikosnikos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
- Imię: Nikoś
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: 3city