Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARE 2.7 250 KM] Drgania na wolnych obrotach

Silniki benzynowe
zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 27 lis 2018, 21:45

Chyba ten ktoś kto to sprawdzał nie bardzo się na tym zna... na forum chyba są gdzieś intrukcje jak te rzeczy robić. Generalnie takich ktorzy umieją to zrobić to ze świecą szukać.

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 27 lis 2018, 23:12



[ Dodano: 2018-11-27, 23:12 ]
to dajcie jakiś namiar na kogoś kto to ogarnie, zwonko do Cb mam niedaleko, masz kogoś kto to zrobi dobrze ?
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 lis 2018, 07:28

Nie mam takiego kogoś i tylko to powstrzymuje mnie przed zakupem auta z V6 <zalamka>

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 15 gru 2018, 14:48

Łańcuch wymieniony, i zeszło do -5 na zimnym oraz -4 na ciepłym

[ Dodano: 2018-12-13, 23:17 ]
napinacz łańcucha również wymieniony, i na zimnym jest -4 bank 1 , -1 bank 2

chyba się poddaję, wypadanie zapłonu takie samo

[ Dodano: 2018-12-15, 14:48 ]
A więc teraz już jest lepiej z ustawieniem, -1 bank 1 oraz 1 bank 2, czasami zdarza się że jest -2 na banku pierwszym, myślę że już w normie. Wypadanie zapłonu jak było tak jest, oraz drgania. Co się zmieniło, wycięte katalizatory, posprawdzane podciśnienia, odpięte lpg a wypadanie dalej na 4-6 cylindra w ilości ok. 18 wypadnięć, ale czuć ciągle że poszarpuje, jakieś pomysły?
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 gru 2018, 18:14

Kolego zrób komplet logów. Ja zwracałem uwagę na początku że soft jest raczej przesadzony. Widać tam bardzo duże doładowanie zadane i turbo ledwo wyrabia. Widać też pętlenie wtryskiwaczy. I tu niestety bez wskazania sondy ciezko stwierdzić czy tak jest w sofcie czy to może pompa nawala. Chyba że log był na LPG to też inna bajka.
Mówisz, że sprawdzane podciśnienia ale jak? Na oko czy kompresorem?

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 15 gru 2018, 19:33

komplet logów, tzn. które konkretnie grupy? Kompresorem sprawdzane. Jak tylko powiesz które grupy, to jutro rano zrobię wszystkie i tu wstawię.
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 gru 2018, 22:23

Dynamiczne: 002+033 (oba paliwa). 003+020 (pb). 115+118 oraz 090+093 (obojętne które paliwo)
Statyczny. 033, z przełączeniem paliw co minutę. 4minuty ciągłego logu. Zmianę paliwa znaczymy przyciskiem MARK.
Oczywiście logi robimy od 1500 do 6000RPM około, na 3cim biegu, także jest potrzebna porządna trasa. U Ciebie koniecznie osoba do pomocy, przy takiej mocy samemu to bardzo niebezpieczne.
Jak wrzucisz logi to oznacz który jest Pb który LPG oraz w statycznym od którego paliwa zaczynałeś.

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 16 gru 2018, 21:43

na razie statyczne 33, od Pb zacząłem oczywiście auto zagrzane. wieczorem zrobię dynamiczne na autostradzie.

https://bit.ly/2UN40W9

[ Dodano: 2018-12-16, 21:43 ]
002 oraz 033 LPG:

https://bit.ly/2EouPu2

002 oraz 033 Benzyna:

https://bit.ly/2CfnWtE

115 oraz 118 benzyna:

https://bit.ly/2QwOgIx

003 oraz 020 benzyna:

https://bit.ly/2BrI0Hp

090 oraz 093 benzyna:

https://bit.ly/2rH6RT6
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, 21:57 przez bartex1809, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartosz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 gru 2018, 21:50

Skróć linki, bo forum się rozjeżdża :). Możesz to zrobić np. na tej stronie:

https://bitly.com

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 16 gru 2018, 22:00

już, zacofaniec ze mnie :D
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 gru 2018, 22:49

Z logu statycznego widać że LPG na wolnych ustawione za bogato.
Na dynamiczny Pb 002+033 widać że pętli wtryski i drobne różnice napiec pomiędzy bankami.
Na dynamicznym LPG dalej drobne różnice napięć między bankami. Około 2900 duży spadek napięcia na sondzie, najprawdopodobniej wypadnięty zapłon. Nie szarpie przy przyspieszaniu?
275g/s idąc po przepływie to jakieś 340KM. (to bardzo mocny soft moim zdaniem i ciężko mi powiedzieć czy przeliczenie jest prawidłowe)
Turbo dopiero koło 4000 osiąga to co zadane (1,36bar)
N75 tylko przez chwile schodzi z maksymalnego otwarcia. Między 2700 a 3700.
No i spalanie stukowe, na prawdę konkretne...
Wiem, sporo tego...

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 16 gru 2018, 23:08

dużo, i dalej nic nie wiem z tego :D gdzie szukać <lol> i czemu na jałowym wypada mi zapłon na banku 2 .
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 gru 2018, 15:38

Obawiam się czy prędzej czy później konieczny będzie powrót do serii, porzadna diagnostyka i zrobienie programu od nowa, czyli wizyta u tunera. Tu na forum jest Łukasz13, możesz próbować go prosić o pomoc żeby sprawdził logi - soft. Bo możliwe, że długie czasy wtrysku i ogólnie kiepska praca są spowodowane zawyżającą przepływką (mówisz że soft jest na 300KM a ona wskazuje 340). Ja nniestety nie jestem tunerem i nie powiem Ci czy przepływ jest odpowiedni do doładowania.
A wymieniać MAF tylko żeby sprawdzić, wydać 300zł około... Wstępnie można by było sprawdzić czy nie jest lepiej po jej odpięciu. Spróbuj zrobić logi dyn 002+033 Pb, 003+020 Pb z odpiętym przepływomierzem. Choć nie obiecuje że uda się tam coś zobaczyć. Jakie wartości masz w grupie 032?

Jeśli komp pokazuje wypadanie a wcześniej nie było to zamiany miejscami lub wymiana elementów układu zapłonowego (świece, kabel, cewki). Wcześniej spr czy wypada na obu paliwach. Stukowe i wypadanie może być z wielu przyczyn między innym,i od tej przepływki lub układu zapłonowego. Mi np. ostatnia waliło zapłonem i stukało przez neiszczelność. A wcześniej wymieniłem świece i cekwę. Portfel zabolało bo wydałem na całą zabawę prawię 800zł a wysarczyło wziąć do ręki PLAKa i szukać nieszczelności. Byłbym jakieś 500 do przodu.

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 17 gru 2018, 22:31

Jutro wgram seryjną mapę i będzie wszystko jasne
Bartosz

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 gru 2018, 00:11

Jak masz taką możliwosć to super. I powtórka logów. Zobaczymy co będzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja