Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BLB 2.0 140 KM] Ubywa płynu chłodzącego, a wycieków nie wi

Silniki wysokoprężne
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

[ BLB 2.0 140 KM] Ubywa płynu chłodzącego, a wycieków nie wi

Post autor: wojciech007 » 11 gru 2018, 19:26

Witam.
Od 2 miesięcy mam problem z ubytkami płynu chłodzącego. Ostatnio muszę dolewać ponad litr na 1000km.
Chłodnicę spalin mam wyłączoną z obiegu, pod samochodem nie widać wycieków (po zdjęciu osłony również nie występują żadne ślady), a płynu jak znikało tak znika.
Jak silnik jest niedogrzany to na biegu jałowym za samochodem robi się zasłona dymna. Biały kolor, więc to para. Może to przez brak chłodnicy EGR?
Dwa lata temu miałem wymienianą głowicę, bo była pęknięta. Teraz węże mam miękkie, więc na razie kolejne pęknięcie wykluczam, a może to jednak głowica? Czy możliwe jest, że płyn idzie do silnika, a węże układu chłodzenia są miękkie? Co jeszcze można sprawdzić lub podejrzewać?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 gru 2018, 19:37

jesli leci biały dym to znaczy że płyn jest spalany, załozyłes nową głowice?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 11 gru 2018, 21:03

Założyłem głowicę używaną po regeneracji z młodszego auta, która podobno już jest poprafiona fabrycznie.
A skoro płyn jest spalany to dlaczego kompresja nie idzie do układu (miękkie węże)?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 gru 2018, 21:15

mogła pęknąć np po stronie zaworów ssących wtedy teoretycznie kompresja tam nie dociera a płyn zasysa w momencie otworzenia zaworu ssącego
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 11 gru 2018, 21:42

No to "super"...

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 gru 2018, 21:52

ja bym wolał kupi chyba nowy zamiennik niz uzywana
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 12 gru 2018, 18:06

Nowy zamiennik to 2x większy wydatek, a pewności, że nie pęknie nie ma żadnej.
Przeglądam jeszcze głowice i schematy i się zastanawiam czy jest możliwe takie pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki aby kompresja nie szła do płynu. Wygląda, że tak być nie może, a jak jest w rzeczywistości to nie wiadomo.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 12 gru 2018, 22:09

Wojtek bez dramaturgii najpierw zdejmij głowicę i sprawdź stan uszczelki ponieważ przy poprzednim montażu ktoś coś spaprał i tylko uszczelka poszła. Ponadto oddaj głowicę do porządnego sprawdzenia jeśli okaże się, że uszczelka była cała.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 13 gru 2018, 09:12

Podejrzewam, że samo uszkodzenie uszczelki powodowałoby również przedostawanie się powietrza do układu chłodzenia, a węże są na pewno miękkie.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 19 gru 2018, 23:46

Wojciech piszesz, że chłodnicę spalin masz wyłączoną z obiegu. W którym miejscu jest zaślepka? Przy kolektorze wydechowym czy przy samym EGR? Czy ewentualnie zrobiłeś bajpas na wężach z płynem chłodniczym?
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 20 gru 2018, 09:27

Biały dym może również oznaczać niedomagające wtryski

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 gru 2018, 09:37

juniorexx pisze:Wojciech piszesz, że chłodnicę spalin masz wyłączoną z obiegu. W którym miejscu jest zaślepka? Przy kolektorze wydechowym czy przy samym EGR? Czy ewentualnie zrobiłeś bajpas na wężach z płynem chłodniczym?
Węże od płynu chłodzącego są zdjęte z chłodnicy i połączone ze sobą. A przy samym EGR mam zaślepkę z otworem 6mm.
mas0n pisze:Biały dym może również oznaczać niedomagające wtryski
Według VCDS wtryski nie są w złym stanie, a i wydaje mi się, że nie jest to dym z paliwa, raczej para. Chociaż specjalistą nie jestem.

I tak jak pisałem, dymi jak silnik nie jest do końca nagrzany i tylko podczas postoju lub wolnej jazdy (parkowanie, itp).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja