[ BLB 2.0 140 KM] Ubywa płynu chłodzącego, a wycieków nie wi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[ BLB 2.0 140 KM] Ubywa płynu chłodzącego, a wycieków nie wi
Witam.
Od 2 miesięcy mam problem z ubytkami płynu chłodzącego. Ostatnio muszę dolewać ponad litr na 1000km.
Chłodnicę spalin mam wyłączoną z obiegu, pod samochodem nie widać wycieków (po zdjęciu osłony również nie występują żadne ślady), a płynu jak znikało tak znika.
Jak silnik jest niedogrzany to na biegu jałowym za samochodem robi się zasłona dymna. Biały kolor, więc to para. Może to przez brak chłodnicy EGR?
Dwa lata temu miałem wymienianą głowicę, bo była pęknięta. Teraz węże mam miękkie, więc na razie kolejne pęknięcie wykluczam, a może to jednak głowica? Czy możliwe jest, że płyn idzie do silnika, a węże układu chłodzenia są miękkie? Co jeszcze można sprawdzić lub podejrzewać?
Od 2 miesięcy mam problem z ubytkami płynu chłodzącego. Ostatnio muszę dolewać ponad litr na 1000km.
Chłodnicę spalin mam wyłączoną z obiegu, pod samochodem nie widać wycieków (po zdjęciu osłony również nie występują żadne ślady), a płynu jak znikało tak znika.
Jak silnik jest niedogrzany to na biegu jałowym za samochodem robi się zasłona dymna. Biały kolor, więc to para. Może to przez brak chłodnicy EGR?
Dwa lata temu miałem wymienianą głowicę, bo była pęknięta. Teraz węże mam miękkie, więc na razie kolejne pęknięcie wykluczam, a może to jednak głowica? Czy możliwe jest, że płyn idzie do silnika, a węże układu chłodzenia są miękkie? Co jeszcze można sprawdzić lub podejrzewać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Nowy zamiennik to 2x większy wydatek, a pewności, że nie pęknie nie ma żadnej.
Przeglądam jeszcze głowice i schematy i się zastanawiam czy jest możliwe takie pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki aby kompresja nie szła do płynu. Wygląda, że tak być nie może, a jak jest w rzeczywistości to nie wiadomo.
Przeglądam jeszcze głowice i schematy i się zastanawiam czy jest możliwe takie pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki aby kompresja nie szła do płynu. Wygląda, że tak być nie może, a jak jest w rzeczywistości to nie wiadomo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Węże od płynu chłodzącego są zdjęte z chłodnicy i połączone ze sobą. A przy samym EGR mam zaślepkę z otworem 6mm.juniorexx pisze:Wojciech piszesz, że chłodnicę spalin masz wyłączoną z obiegu. W którym miejscu jest zaślepka? Przy kolektorze wydechowym czy przy samym EGR? Czy ewentualnie zrobiłeś bajpas na wężach z płynem chłodniczym?
Według VCDS wtryski nie są w złym stanie, a i wydaje mi się, że nie jest to dym z paliwa, raczej para. Chociaż specjalistą nie jestem.mas0n pisze:Biały dym może również oznaczać niedomagające wtryski
I tak jak pisałem, dymi jak silnik nie jest do końca nagrzany i tylko podczas postoju lub wolnej jazdy (parkowanie, itp).