Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Jaki olej do 2.5Tdi

Silniki wysokoprężne
Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 12 gru 2011, 13:01

ShadowAero pisze:A tak w ogóle to ja już zgłupiałem jakiej oliwy mu wlać <mysli> .Pomocy!
Spójrz na to inaczej. Oznaczenie oleju składa się z dwóch cyfr- pierwsza to zachowanie gęstości oleju w niskich temperaturach, druga- w krytycznie wysokich. Nasze bolidy to TDI, tak więc najbardziej interesuje nas ta pierwsza.
Zapewniam Cię że olej którym chcesz zalać silnik przy temperaturach rzędu -10, -15*C, przyjmie konsystencję śmietanki 12%-wej. Pamiętając że w TDI spalanie paliwa w dużej mierze odbywa się w tłoku (a nie jak w starszych dieslach w komorach wstępnych umieszczonych w głowicy), nagrzewanie tej jednostki jest bardzo długie. Jak sądzisz- ile czasu minie, zanim smarowanie w twoim silniku będzie optymalne? (a zwłaszcza jego góry wraz ze słynnymi wałkami i hydrauliką).
Moim zdaniem minimum jakie należy lać do tych silników to olej 5W/jak kto woli (osobiście mam 0W/40). Oczywiście w sytuacji gdy nasz samochodzik jest garażowany w ciepłym pomieszczeniu można by lać gęstszy- ale jak to w życiu bywa- nie każdy je ma...
A- i jeszcze jedno- rozruch. Postaw się na miejscu swojego rozrusznika, który to próbuje ruszyć wszystkie współpracujące części silnika (a jest ich trochę), posklejanych tą "śmietanką"- nic tylko współczuć.
tx-didi pisze: rozwiń nieco
To że silnik zużywa minimalnie olej jest już omówione- tak więc nie podlega dyskusji (no chyba że ktoś jeździ PRIUSEM jak niedowidzący emeryt <rotfl> ).
Skoro poziom oleju się nie zmienia, oznacza to że jego stan zostaje uzupełniony przez inną ciecz. Płyn z układu chłodzenia odpada, bo każdy by zauważył zmianę zabarwienia oleju. Pozostaje tylko ropa. Ale skąd? Otóż właśnie z wtryskiwaczy. Uszkodzony wtryskiwacz (źle wyregulowane ciśnienia, lanie), powoduje niedostateczne rozpylenie paliwa aby zostało w 100% spalone. To niespalone paliwo osadza się na ścianach cylindrów, a następnie zostaje zrzucone do miski olejowej poprzez dolne pierścienie zgarniające tłoków. Ot cała magia :].
Efekt- niezauważalne zwiększone zużycie paliwa, i "radość" że nasz silnik nie bierze oleju <lol> .

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 28 lis 2018, 20:35

Uważam, że wszystko powyżej 5w40 zabija silnik (najszybciej hydraulike) 2,5 TDI v6. Ja miałem wlany 10w40 ze smarem MC i po 5 tys km przy 0* temperaturze w obudowie filtra zrobiły się gluty takie, że ciężko było wyciągać rurką 5mm średnicy. Pozatykało kanaliki. Waliły mi tak popychacze przy normalnej jeździe, a mam silnik z nową odmą co się nie zatyka, a i tak walki i popychacze były wymieniane 1,5 roku temu. Uważam, że te silniki zawsze powinny mieć 5w40. Mam go zalanego. I silnik odżył. Tylko ciekawe czy będą wycieki. Wydaje mi się, że auto przed zakupem również miało 5w40 ponieważ kupiłem od mechanika jak tylko u "nas" wlałem 10w40 to zmiany na gorzej. A już myślałem, że padły popychacze. Masakra

piotras72
Napisał o rozruchu silnika w ujemne temperatury z min. 10w40. I ma racje silnik w dobrym stanie. Nic nie dymi. Nie pali oleju itp. Rozrusznik regenerowany, aku naładowany, nowe świece BERU, a przy temperaturze 0* nie odpali za 1 razem przy 1 grzaniu świec. (Mam na myśli beż piłowania) :)

Dziś zmieniłem na 5w40 z normą 505.00 i z lepkością przy 40* trochę większą od innych 5w40, ale dużo mniejszą od 10w40 tego co był wlany. A lepkość przy 100* minimalnie mniejsza.

lukaszr89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 mar 2013, 16:06
Lokalizacja: Koniecpol

Post autor: lukaszr89 » 28 lis 2018, 21:40

Kolego a jaki konkretnie olej wlales?
W moim bdg przymierzam sie do motula x-cess 5w-40 ale trudno o jakies opinie.

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 28 lis 2018, 21:46

Wlany teraz mam Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40 z Norma 505.00 dokładnie 5L patrzałem również na lepkość, przy 100* żeby wycieków nie miał. Tak na wszelki wypadek.

Ale za rok przechodze na Shell 0W40 z Norma 505.00 bo przez 2 sec słychać popychacze na 5w40.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga