Witam
Mam problem ze swoją Audi A6C6 3.2FSI. Problem zaczoł się od cichego stukania, mniej więcej na wysokosci cylindra pierwszego od przodu auta po stronie pasażera - jak vacum pompa (na ciepłym na zimnym bez znaczenia-stukało), i z czasem stukanie stawało się coraz głośniejsze więc trzeba było sie za to zabrac. Została sprawdzona cała góra ( popychacze, napinacze, wariatory, ustawienie rozrządu, klapy w kolektorze itp.) i okazało się ze wszytsko jest w porządku. Po złożeniue wszystkiego w całość ustało, lecz tylko na chwile. Później stukanie raz wracało juz bardzo głośno, a raz było zupełnie cicho.. więc znów auto na warsztat i szukanie.. niestety nic nie udało się znaleźć więc postanowilismy zrzucic tę jedna głowice od strony pasażera. Głowica okazała się w porządku, natomiast środkowy cylinder jest porysowany jak na zdjęciu niżej, więc bez sensu ( moim zdaniem) było dalsze szukanie, jeśli jest to porysowane aż tak. Z tego co wiem blok jest alu i pokryty nikasylem ( czy jakoś tak) i nie ma możliwości regeneracji go. Teraz chciałbym żebyście mi doradzili coś w tym temacie, czy szukac całego silnika, czy po prostu samego dołu i to przekładać ? a może ma ktoś jakieś namiary na jakiś dobry silnik, czy też sam dół ? Ponieważ koszta tego są dość spore, potrzebował bym jakis informacji/porad..
Przeszukałem już aukcje, no i samych bloków jest dość mało, natomiast silników jest więcej, z tym że gore mam całkowicie sprawną, tylko czy to jest sens sie tak "bawić" w przekładanie.
Dzięki za odpowiedzi i informacje. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-11-01, 09:46 ]
Nikt nie miał takiego przypadku ? Nikt nie kojarzy kto mógłby mieć taki blok ?
[ AUK 3.2 256 KM] Porysowany jeden cylinder, stukanie.
[ AUK 3.2 256 KM] Porysowany jeden cylinder, stukanie.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 19:21 przez fudik, łącznie zmieniany 1 raz.
W Poznaniu jest gość który rozbiera A6 i jakieś 2 miesiące temu miał 3 sztuki ładnych bloków od 3.2fsi. Nie znam się za dobrze na takich naprawach, ale pewnie sam szukałabym samego boloku bo wtedy widzę w jakim stanie są gładzie. Może ktoś kto się zna jeszcze potwierdzi moja zdanie.
Link do aukcji tego pana:
https://allegro.pl/uzytkownik/Patryk_Wojnar_?order=m
Link do aukcji tego pana:
https://allegro.pl/uzytkownik/Patryk_Wojnar_?order=m
Dzięki wielkie za namiar, jutro zadzwonię zapytam, bo widzę że dużo części ma do tego modelu.
[ Dodano: 2018-11-16, 19:18 ]
Witam ponownie, kupiłem nowy blok silnika, niestety okazało się ze też widoczne są na nim rysy, ale nie czuć ich zupełnie ani paznokciem ani niczym.. Jest ktoś w stanie podpowiedzieć, doradzić czy jest sens to zakładać ? Czy wkładać do tego np nowe pierścienie, tłoki i składać ? Czy oddać to i szukać dalej ? Dodam ze bardzo ciężko znaleźć taki blok... Zdjęcia dodałem w pierwszym poście.
[ Dodano: 2018-11-16, 19:18 ]
Witam ponownie, kupiłem nowy blok silnika, niestety okazało się ze też widoczne są na nim rysy, ale nie czuć ich zupełnie ani paznokciem ani niczym.. Jest ktoś w stanie podpowiedzieć, doradzić czy jest sens to zakładać ? Czy wkładać do tego np nowe pierścienie, tłoki i składać ? Czy oddać to i szukać dalej ? Dodam ze bardzo ciężko znaleźć taki blok... Zdjęcia dodałem w pierwszym poście.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
pierścienie to na pewno nowe, wał jakbyś robił to panewki w aso na jedną korbę kosztują około 60 zł,
ja ostatnio robiłem remont silnika co prawda nie V6 tylko zwykły 1.6 kopcił jak parowóz, zrobiłem test szczelności i na 3 cylindrach wynik był negatywny, ściągnąłem tłoki założyłem nowe pierścienie i chodzi nic sie nie dzieje, ale rys wyczuwalnych nie było a takie są najgorsze,
[ Dodano: 2018-11-16, 19:53 ]
pierscienie wziąłbym firmy MAHLE
ja ostatnio robiłem remont silnika co prawda nie V6 tylko zwykły 1.6 kopcił jak parowóz, zrobiłem test szczelności i na 3 cylindrach wynik był negatywny, ściągnąłem tłoki założyłem nowe pierścienie i chodzi nic sie nie dzieje, ale rys wyczuwalnych nie było a takie są najgorsze,
[ Dodano: 2018-11-16, 19:53 ]
pierscienie wziąłbym firmy MAHLE
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga