Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] Porysowany jeden cylinder, stukanie.

Silniki benzynowe
fudik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:17
Lokalizacja: J-no

[ AUK 3.2 256 KM] Porysowany jeden cylinder, stukanie.

Post autor: fudik » 01 lis 2018, 09:46

Witam
Mam problem ze swoją Audi A6C6 3.2FSI. Problem zaczoł się od cichego stukania, mniej więcej na wysokosci cylindra pierwszego od przodu auta po stronie pasażera - jak vacum pompa (na ciepłym na zimnym bez znaczenia-stukało), i z czasem stukanie stawało się coraz głośniejsze więc trzeba było sie za to zabrac. Została sprawdzona cała góra ( popychacze, napinacze, wariatory, ustawienie rozrządu, klapy w kolektorze itp.) i okazało się ze wszytsko jest w porządku. Po złożeniue wszystkiego w całość ustało, lecz tylko na chwile. Później stukanie raz wracało juz bardzo głośno, a raz było zupełnie cicho.. więc znów auto na warsztat i szukanie.. niestety nic nie udało się znaleźć więc postanowilismy zrzucic tę jedna głowice od strony pasażera. Głowica okazała się w porządku, natomiast środkowy cylinder jest porysowany jak na zdjęciu niżej, więc bez sensu ( moim zdaniem) było dalsze szukanie, jeśli jest to porysowane aż tak. Z tego co wiem blok jest alu i pokryty nikasylem ( czy jakoś tak) i nie ma możliwości regeneracji go. Teraz chciałbym żebyście mi doradzili coś w tym temacie, czy szukac całego silnika, czy po prostu samego dołu i to przekładać ? a może ma ktoś jakieś namiary na jakiś dobry silnik, czy też sam dół ? Ponieważ koszta tego są dość spore, potrzebował bym jakis informacji/porad..

Przeszukałem już aukcje, no i samych bloków jest dość mało, natomiast silników jest więcej, z tym że gore mam całkowicie sprawną, tylko czy to jest sens sie tak "bawić" w przekładanie.

Dzięki za odpowiedzi i informacje. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2018-11-01, 09:46 ]
Nikt nie miał takiego przypadku ? Nikt nie kojarzy kto mógłby mieć taki blok ?
Załączniki
Resized_20181116_174856_820.jpeg
Resized_20181116_174925_6208.jpeg
Resized_20181116_174933_6698.jpeg
Stary blok
Stary blok
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 19:21 przez fudik, łącznie zmieniany 1 raz.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 01 lis 2018, 11:05

W Poznaniu jest gość który rozbiera A6 i jakieś 2 miesiące temu miał 3 sztuki ładnych bloków od 3.2fsi. Nie znam się za dobrze na takich naprawach, ale pewnie sam szukałabym samego boloku bo wtedy widzę w jakim stanie są gładzie. Może ktoś kto się zna jeszcze potwierdzi moja zdanie.

Link do aukcji tego pana:

https://allegro.pl/uzytkownik/Patryk_Wojnar_?order=m

fudik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:17
Lokalizacja: J-no

Post autor: fudik » 16 lis 2018, 19:18

Dzięki wielkie za namiar, jutro zadzwonię zapytam, bo widzę że dużo części ma do tego modelu.

[ Dodano: 2018-11-16, 19:18 ]
Witam ponownie, kupiłem nowy blok silnika, niestety okazało się ze też widoczne są na nim rysy, ale nie czuć ich zupełnie ani paznokciem ani niczym.. Jest ktoś w stanie podpowiedzieć, doradzić czy jest sens to zakładać ? Czy wkładać do tego np nowe pierścienie, tłoki i składać ? Czy oddać to i szukać dalej ? Dodam ze bardzo ciężko znaleźć taki blok... Zdjęcia dodałem w pierwszym poście.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 lis 2018, 19:41

jesli ich nie czuć to nie powinny mieć wpływu tylko daj do zmierzenia srednicówką zebys zobaczył czy sa równe tuleje

[ Dodano: 2018-11-16, 19:41 ]
przy takim remoncie chyba poszedłbym juz po całości sprawdził bym wał panewki nowe pierścienie zeby dół był pewny
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

fudik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:17
Lokalizacja: J-no

Post autor: fudik » 16 lis 2018, 19:43

Tylko obawiam się żeby po np. 30 tys. km znów nie porobiło się to samo. Ok, powiem żeby to zmierzył, i chyba na starych tłokach i pierścieniach no nie ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 lis 2018, 19:53

pierścienie to na pewno nowe, wał jakbyś robił to panewki w aso na jedną korbę kosztują około 60 zł,

ja ostatnio robiłem remont silnika co prawda nie V6 tylko zwykły 1.6 kopcił jak parowóz, zrobiłem test szczelności i na 3 cylindrach wynik był negatywny, ściągnąłem tłoki założyłem nowe pierścienie i chodzi nic sie nie dzieje, ale rys wyczuwalnych nie było a takie są najgorsze,

[ Dodano: 2018-11-16, 19:53 ]
pierscienie wziąłbym firmy MAHLE
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

fudik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:17
Lokalizacja: J-no

Post autor: fudik » 16 lis 2018, 20:20

Dzięki za informacje. Więc chyba Tłoki stare pierścienie, panewki nowe, wał do sprawdzenia. Najważniejsze części silnika będę kupował w ASO, a te że tak powiem mniej ważne - to zamienniki. Dam znać po złożeniu wszystkiego do kupy, jaki efekt.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 lis 2018, 20:29

nie wiem czy sam bedziesz to robił ale zwróć uwage na korbowody, bo są cięte i łamane jak są łamane to musisz przykrecic je tak jak były nie możesz ich odwrócić bo juz nie zejdą sie tak jak powinny

[ Dodano: 2018-11-16, 20:29 ]
chodzi mi o stopki korbowodów
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

fudik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:17
Lokalizacja: J-no

Post autor: fudik » 16 lis 2018, 20:34

Będzie to robił mechanik. Składał silnik znajomemu, tylko że 2.0 FSI i już ze 2 lata ma zero problemów. Ale dzięki za pomoc, na pewno mu o tym też wspomnę - na wszelki wypadek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga