Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.7 ARE] Co to za silniczek i do czego?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

[C5 2.7 ARE] Co to za silniczek i do czego?

Post autor: Jaro » 09 kwie 2009, 20:12

Witam serdecznie.
Może ktoś z Was wie co to za silniczek, ewntualnie jakie ma oznaczenie.
Zaczęło się ok. 2 m-ce temu.Od czasu do czasu podczas pierwszego rozruchu wydobywał się dziwny odgłos jakby dentystycznego urządzenia do borowania.W chwili obecnej po dłuższym postoju ok.12 godzin za każdym razem słyszę odgłos z tym, że teraz jabym włożył pod maskę szlifierkę.Odgłos milknie po ok. 0,5-1,5 minuty.
Dziś w końcu znalazłem to co wydaje ten odgłos.Jest to jakiś silniczek ale nie wiem jaki i jakie ma oznaczenia gdyż nie widać.Gdybym miał choć oznaczenie to poszukałbym w Elsie lub Etce a tak lipa i nie chcę tego narazie ruszać.Podejrzewam, że wirnik dostał luzu.
Jeżeli ktoś z Was może coś rozjaśnić będę bardzo wdzięczny.
Poniżej zamieszczam zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 10 kwie 2009, 02:28

ten silniczek to pompa powietrza dodatkowego która ma za zadanie w momencie kiedy uruchamiany silnik, ładowac powietrze do katalizatora w celu szybszego jego nagrzania i efektywniejszego oczyszczania spalin w momencie kiedy wydech i silnik sa jeszcze zimne :) to ze wydaje ona takie dziwne odgłosy czesto wynika z tego ze uszkodzeniu ulega dolne łozysko w silniku tej pompy, ale dopuki nie bedzie ci wywalało błedu doprowadzenia powietrza wtórnego AIR na banku 1 i 2 to nie ruszaj tego bo nei ma sensu :)

mam nadzieje ze jakos pomogłem

/pozdrawiam
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 10 kwie 2009, 06:32

"Jakoś"?
Nie spodziewałem się tak wyczerpującej informacji a także rzeczowej i konkretnej!
Wieelkie dzięki!
Tak na marginesie to podejrzewałem, że jego rolą jest nabijanie powietrza ale gdzie i po co to nie wiedziałem.
Wczoraj zrobiłem próbę:po prawie dobowym postoju zapaliłem i odczekałem aż odgłos umilkł a następnie po ok. minucie wyłączyłem.Silnik w dalszym ciągu był zimny (bo nie dał rady się nagrzać przez ok. 3 min.) i po ok. 1.5 godziny ponownie odpaliłem ale tego dźwięku już nie było.W tej sytuacji to trochę dziwne, prawda?
Jeszcze raz wielkie dzięki.
:lol:

Nie mogłem się powstrzymać i jeszcze coś dodam a mianowicie:
byłem właśnie to sprawdzić i okazało się, że miałeś w 100% rację,Nawet to, że nie należy zbytnio się tym przejmować,Ale ... no właśnie jest ale gdyż nie można jej naprawić a nowa jest ponoć dość droga ( używek raczej trzeba się wystrzegać).
Dziękuję
<piwo>

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 10 kwie 2009, 18:12

hehehe z tym ze nie da sie sie naprawic to nie do końca sie zgodzę <LOL>

Ja u ciebie juz robiłem to łożysko :D:D:D i działa jak nalezy :) 3ba poprostu sporo sie narozbierac zeby ją wyciągnąc i zeby ja póxniej rozebrac tez jest chwila roboty, a najwiekszym problemem jest usunięcie bierzni starego łożsyka z obudowy silnika :)

WSZYTSKO DA SIE ZROBIć, KWESTIA CZASU, CHęCI I CZASAMI PIENIEDZY :)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 10 kwie 2009, 21:24

Byłem u gostków, którzy kiedyś pracowali w serwisie VW-Audi a teraz mają swój serwis.
Mówiłem, że już wiele razy spotkałem się z rzeczami, których niby nie da się zrobić a jakoś mi się udawało więc w pełni podzielam to co napisałeś.
Tak do końca nie byli pewni tej pompki (na 95%) ale co do tej w 2.8l to już 100%.
Właśnie mam zamiar kupić (okazyjnie) taką pompkę a tą spróbować naprawić.
Nie chcę unieruchamiać auta na dłużej a tak będę miał trochę czasu na "zabawę".
:lol:

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 11 kwie 2009, 00:57

samochód bez tej pompy bez problemu moze jeździć :D:D:D

zaślepic 3ba tylko na wszelki wypadek tą rurke która odchodzi od pompy i zasila system SAI czyli system oczyszczania spalin :)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 11 kwie 2009, 11:31

Zgadza się.Wiem o tym ale ...
Lubię jak wszystko gra i buczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja