Witam serdecznie.
Może ktoś z Was wie co to za silniczek, ewntualnie jakie ma oznaczenie.
Zaczęło się ok. 2 m-ce temu.Od czasu do czasu podczas pierwszego rozruchu wydobywał się dziwny odgłos jakby dentystycznego urządzenia do borowania.W chwili obecnej po dłuższym postoju ok.12 godzin za każdym razem słyszę odgłos z tym, że teraz jabym włożył pod maskę szlifierkę.Odgłos milknie po ok. 0,5-1,5 minuty.
Dziś w końcu znalazłem to co wydaje ten odgłos.Jest to jakiś silniczek ale nie wiem jaki i jakie ma oznaczenia gdyż nie widać.Gdybym miał choć oznaczenie to poszukałbym w Elsie lub Etce a tak lipa i nie chcę tego narazie ruszać.Podejrzewam, że wirnik dostał luzu.
Jeżeli ktoś z Was może coś rozjaśnić będę bardzo wdzięczny.
Poniżej zamieszczam zdjęcia.
[C5 2.7 ARE] Co to za silniczek i do czego?
[C5 2.7 ARE] Co to za silniczek i do czego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
ten silniczek to pompa powietrza dodatkowego która ma za zadanie w momencie kiedy uruchamiany silnik, ładowac powietrze do katalizatora w celu szybszego jego nagrzania i efektywniejszego oczyszczania spalin w momencie kiedy wydech i silnik sa jeszcze zimne
to ze wydaje ona takie dziwne odgłosy czesto wynika z tego ze uszkodzeniu ulega dolne łozysko w silniku tej pompy, ale dopuki nie bedzie ci wywalało błedu doprowadzenia powietrza wtórnego AIR na banku 1 i 2 to nie ruszaj tego bo nei ma sensu 
mam nadzieje ze jakos pomogłem
/pozdrawiam


mam nadzieje ze jakos pomogłem
/pozdrawiam
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
"Jakoś"?
Nie spodziewałem się tak wyczerpującej informacji a także rzeczowej i konkretnej!
Wieelkie dzięki!
Tak na marginesie to podejrzewałem, że jego rolą jest nabijanie powietrza ale gdzie i po co to nie wiedziałem.
Wczoraj zrobiłem próbę:po prawie dobowym postoju zapaliłem i odczekałem aż odgłos umilkł a następnie po ok. minucie wyłączyłem.Silnik w dalszym ciągu był zimny (bo nie dał rady się nagrzać przez ok. 3 min.) i po ok. 1.5 godziny ponownie odpaliłem ale tego dźwięku już nie było.W tej sytuacji to trochę dziwne, prawda?
Jeszcze raz wielkie dzięki.
:lol:
Nie mogłem się powstrzymać i jeszcze coś dodam a mianowicie:
byłem właśnie to sprawdzić i okazało się, że miałeś w 100% rację,Nawet to, że nie należy zbytnio się tym przejmować,Ale ... no właśnie jest ale gdyż nie można jej naprawić a nowa jest ponoć dość droga ( używek raczej trzeba się wystrzegać).
Dziękuję

Nie spodziewałem się tak wyczerpującej informacji a także rzeczowej i konkretnej!
Wieelkie dzięki!
Tak na marginesie to podejrzewałem, że jego rolą jest nabijanie powietrza ale gdzie i po co to nie wiedziałem.
Wczoraj zrobiłem próbę:po prawie dobowym postoju zapaliłem i odczekałem aż odgłos umilkł a następnie po ok. minucie wyłączyłem.Silnik w dalszym ciągu był zimny (bo nie dał rady się nagrzać przez ok. 3 min.) i po ok. 1.5 godziny ponownie odpaliłem ale tego dźwięku już nie było.W tej sytuacji to trochę dziwne, prawda?
Jeszcze raz wielkie dzięki.
:lol:
Nie mogłem się powstrzymać i jeszcze coś dodam a mianowicie:
byłem właśnie to sprawdzić i okazało się, że miałeś w 100% rację,Nawet to, że nie należy zbytnio się tym przejmować,Ale ... no właśnie jest ale gdyż nie można jej naprawić a nowa jest ponoć dość droga ( używek raczej trzeba się wystrzegać).
Dziękuję

- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
hehehe z tym ze nie da sie sie naprawic to nie do końca sie zgodzę <LOL>
Ja u ciebie juz robiłem to łożysko :D:D:D i działa jak nalezy
3ba poprostu sporo sie narozbierac zeby ją wyciągnąc i zeby ja póxniej rozebrac tez jest chwila roboty, a najwiekszym problemem jest usunięcie bierzni starego łożsyka z obudowy silnika 
WSZYTSKO DA SIE ZROBIć, KWESTIA CZASU, CHęCI I CZASAMI PIENIEDZY
Ja u ciebie juz robiłem to łożysko :D:D:D i działa jak nalezy


WSZYTSKO DA SIE ZROBIć, KWESTIA CZASU, CHęCI I CZASAMI PIENIEDZY

MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
Byłem u gostków, którzy kiedyś pracowali w serwisie VW-Audi a teraz mają swój serwis.
Mówiłem, że już wiele razy spotkałem się z rzeczami, których niby nie da się zrobić a jakoś mi się udawało więc w pełni podzielam to co napisałeś.
Tak do końca nie byli pewni tej pompki (na 95%) ale co do tej w 2.8l to już 100%.
Właśnie mam zamiar kupić (okazyjnie) taką pompkę a tą spróbować naprawić.
Nie chcę unieruchamiać auta na dłużej a tak będę miał trochę czasu na "zabawę".
:lol:
Mówiłem, że już wiele razy spotkałem się z rzeczami, których niby nie da się zrobić a jakoś mi się udawało więc w pełni podzielam to co napisałeś.
Tak do końca nie byli pewni tej pompki (na 95%) ale co do tej w 2.8l to już 100%.
Właśnie mam zamiar kupić (okazyjnie) taką pompkę a tą spróbować naprawić.
Nie chcę unieruchamiać auta na dłużej a tak będę miał trochę czasu na "zabawę".
:lol: