nierowna praca silnika na gazie
wiem ze zle te logi zrobilem poprawie a z tym markerem masz racje za duzo razy go wciskalem wrzuce jeszcze dzisiaj, poprawione
[ Dodano: 2018-11-05, 16:20 ]
http://hostuje.net/file.php?id=08d660ab ... 1b3a9119a4
http://hostuje.net/file.php?id=1ef0ebf3 ... c313338ec3
http://hostuje.net/file.php?id=2fb3f6bb ... 058aaecfd1
grupa 033 robiona najpierw na lpg, wezyki od lpg zamocowane na zaciskach sa ok. dysze wklejane, to juz bylo sprawdzane
[ Dodano: 2018-11-05, 16:20 ]
http://hostuje.net/file.php?id=08d660ab ... 1b3a9119a4
http://hostuje.net/file.php?id=1ef0ebf3 ... c313338ec3
http://hostuje.net/file.php?id=2fb3f6bb ... 058aaecfd1
grupa 033 robiona najpierw na lpg, wezyki od lpg zamocowane na zaciskach sa ok. dysze wklejane, to juz bylo sprawdzane
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez zyga zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Generalnie tak, przepływka Ci trochę zaniża, co może powodować problemy w kulturze pracy i lekkie osłabienie w mocy. Ewentualnie przepływka może zniażać gdy jest jakaś nieszczelność.
Drugie, to coś czego jeszcze nie widziałem. Zakładając, że kasowaleś błędy tak jak kazałem, po przełączeniu na Pb korekta na banku drugim idzie strasznie na ubogo. Czyli albo pojawia sie za dużo powietrza albo dochodzi za mało paliwa. Ewentualnie takie wskazania pojawiają się gdy wypada zapłon, nie spala się mieszanka czyli powietrza jest za dużo.
Co zawaliłem to kazałem Ci zrobić log 003+020. A w V6 i V8 robi się 003+020+021. Pasowałoby kiedys dorobić dynamiczny 003+020+021, nie musisz krecić do 6000. Z 5000 wystarczy. Ten log powie cos o stanie układu zapłonowego na drugim banku.
Podsumowując trzeba szukać czegoś na drugim banku... Może nieszczelności dolotu czy wydechu... może zamieniać wtryski miejscami, może wymienić świece czy cewki...
Tak w ogóle to opisz coś więcej swój problem, kiedy się pojawił czy na obu paliwach itp... czy to jest szarpanie czy co..
Drugie, to coś czego jeszcze nie widziałem. Zakładając, że kasowaleś błędy tak jak kazałem, po przełączeniu na Pb korekta na banku drugim idzie strasznie na ubogo. Czyli albo pojawia sie za dużo powietrza albo dochodzi za mało paliwa. Ewentualnie takie wskazania pojawiają się gdy wypada zapłon, nie spala się mieszanka czyli powietrza jest za dużo.
Co zawaliłem to kazałem Ci zrobić log 003+020. A w V6 i V8 robi się 003+020+021. Pasowałoby kiedys dorobić dynamiczny 003+020+021, nie musisz krecić do 6000. Z 5000 wystarczy. Ten log powie cos o stanie układu zapłonowego na drugim banku.
Podsumowując trzeba szukać czegoś na drugim banku... Może nieszczelności dolotu czy wydechu... może zamieniać wtryski miejscami, może wymienić świece czy cewki...
Tak w ogóle to opisz coś więcej swój problem, kiedy się pojawił czy na obu paliwach itp... czy to jest szarpanie czy co..
Na benzynie szarpania nie ma.Po zagazowaniu rok temu zaczely sie problemy nie moglem spokojnie ruszyc musialem mocniej przygazowac.Gazownik rozkladal rece kazal mi wymienic uszczelki pod kolektorem-zrobilem.Potem uszczelniacze wtryskiwaczy benzynowych tez zrobilem.Przepustnica czysta jak lza otma rowniez.Ostatnio bylem znowu u gaziarza u innego zrobil kalibracje wtryskow i ustawial i tez stwierdzil ze na drugim banku na piatym cylindrze cos jest nie tak.Zaproponowal mi ze za piec stow przejrzy instalacje bo to jest jakis blad w sztuce.Nie mam zamiaru wywalac tyle kasy juz i tak duzo wydalem.Nowe swiece i pwyzsze dzialania, wizyty u gaziarzy i cagle to samo.Po tej ostatniej regulacji jest duzo lepiej ale pali mi w miescie 18 na trasie 13 przy jezdzie ok.130km/h.te logi o ktorych piszesz moge jutro zrobic.Skad to powietrze na drugim banku to pojecia nie mam cisnienie na cylindrach 14 barow tylko na czwartym 13.5.Tez widzialem te korekty po przelaczeniu na benzyne i to mnie zaskoczylo bo wczesniej bylo odwrotnie na benzynie byly ok a na lpg bylo zle.Moze ten typ tak ma.I to nie jest moze szarpanie tylko jest taki moment jakby sie zadlawil przez chwile a potem juz idzie.Sprzeglo nowe po wymianie.Na analizatorze spalin tez wyszlo za duzo tlenu na drugim banku 2%.To chyba tyle.
[ Dodano: 2018-11-05, 17:45 ]
Cewke i kable podmienialem i bylo to smo
[ Dodano: 2018-11-05, 17:45 ]
A moze to jednak wina sondy?
[ Dodano: 2018-11-05, 17:50 ]
Tak kasowalem za kazdym razem bledy mimo tego za ich nie bylo i nigdy nie ma.
[ Dodano: 2018-11-05, 17:53 ]
te logi jutro ok.15 zrobie
[ Dodano: 2018-11-05, 18:06 ]
I jeszcze cos gazownik kazal mi wymienic wtryskiwacz benzynowy na piatym cylindrze zostal wymieniony byc moze niepotrzebnie.Zalozylem uzywany i moze on robi cala robote.Bo gazownik jak zakladal gaz nie sprawdzil rozrzadu a bylo zle 12i 13 stopni rozrzad potem wymienilem ustawilem na blokadach.Ale ten wtryskiwacz wymienilem przed rozrzadem.To moze byc jaksi trop.
[ Dodano: 2018-11-05, 17:45 ]
Cewke i kable podmienialem i bylo to smo
[ Dodano: 2018-11-05, 17:45 ]
A moze to jednak wina sondy?
[ Dodano: 2018-11-05, 17:50 ]
Tak kasowalem za kazdym razem bledy mimo tego za ich nie bylo i nigdy nie ma.
[ Dodano: 2018-11-05, 17:53 ]
te logi jutro ok.15 zrobie
[ Dodano: 2018-11-05, 18:06 ]
I jeszcze cos gazownik kazal mi wymienic wtryskiwacz benzynowy na piatym cylindrze zostal wymieniony byc moze niepotrzebnie.Zalozylem uzywany i moze on robi cala robote.Bo gazownik jak zakladal gaz nie sprawdzil rozrzadu a bylo zle 12i 13 stopni rozrzad potem wymienilem ustawilem na blokadach.Ale ten wtryskiwacz wymienilem przed rozrzadem.To moze byc jaksi trop.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
hmm, to tak trochę jakby olej w silniku wymienić na używanyzyga zyga pisze:Zalozylem uzywany
Takich rzeczy nie zakłada się używanych to pierwsza zasada - chyba że masz 100% pewności że wtryskiwacz ma na prawdę bardzo nie wiele nalatane i pewność że sprawny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
ale ten gaziarz bladzil tego wtrysku nie trzeba bylo ruszac ja mam ten ktory byl poprzednio moge go zalozyc bo on podejrzewal ze moze ten wtrysk leje a to nic nie dalo
[ Dodano: 2018-11-05, 18:23 ]
Ale jak pojezdze na benzynie to korekty sa w porzadku to sie dzieje po przelaczaniu z gazu na benzyne wtedy te korekty tak ida
[ Dodano: 2018-11-05, 18:23 ]
Dobra jutro zrobie te dodatkowe logi moze to Ci cos powie.
[ Dodano: 2018-11-05, 18:23 ]
Ale jak pojezdze na benzynie to korekty sa w porzadku to sie dzieje po przelaczaniu z gazu na benzyne wtedy te korekty tak ida
[ Dodano: 2018-11-05, 18:23 ]
Dobra jutro zrobie te dodatkowe logi moze to Ci cos powie.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
zyga zyga, sorry ale piszesz tak że ja cię w ogóle nie rozumiem, brak znaków interpunkcyjnych, brak polskich znaków, używanie słów które nie mam bladego pojęcia co znaczą.
np
np
zyga zyga pisze:gaziarz bladzil tego wtrysku
zyga zyga pisze:jak lza otma rowniez
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
W porzadku, będę pisał z interpunkcjami i używał polskich znaków, potrafię to robić, ale nie przykładałem się to tego.To jest podobnie jak z Tobą pisałęś mi co mam robic , bo dla Ciebie to wszystko było bardzo proste, a ja nie mogłem tego pojąć, bo robię to pierwszy raz>
[ Dodano: 2018-11-05, 18:47 ]
Chodzi mi o to, że ten fachowiec, który zakładał mi instalcję lpg podejrzewał, że wtryskiwacz benzyny na piątym cylindrze może dolewać benzyny i stąd te anomalie.Ale wymiana nic nie zmieniła.Będę sie starał pisać bardziej zrozumiale.Sory.
[ Dodano: 2018-11-05, 18:47 ]
Chodzi mi o to, że ten fachowiec, który zakładał mi instalcję lpg podejrzewał, że wtryskiwacz benzyny na piątym cylindrze może dolewać benzyny i stąd te anomalie.Ale wymiana nic nie zmieniła.Będę sie starał pisać bardziej zrozumiale.Sory.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Nie rozumiem co ma robić taki test. Gaz jest wtryskiwany pod ciśnieniem. Średnica dyszy we wtryskiwaczy zazwyczaj wynosi koło 2.5mm. minimum 1.5 maks to jakoś 3mm w typowych wtryskiwaczach. Jak ściągnąłes do 0 to reakcja jakaś będzie ale niekoniecznie powalająca.
Na wykresie sondy widać że coś jest nie tak przy przechodzeniu na pb a odczuwasz to?
Na wykresie sondy widać że coś jest nie tak przy przechodzeniu na pb a odczuwasz to?
Nie zwrałem na to uwagi, bo jeżdże na gazie.Dzisiaj zobacze.Po odpaleniu na zimnym rano , jjak rusze na bbenzynie to faktyczni jest cos nie tak.Mam wrazenie jakby cos trzymało samochod.Tak jakby dostawał za mało paliwa.
[ Dodano: 2018-11-06, 08:08 ]
Wczesniej było na benzynie wszystko w porządku, nie pamiętam czy to się zaczeło po wymianie tego wtryskiwacza, o ktorym pisłem.
[ Dodano: 2018-11-06, 18:48 ]
Witam.Nie miałem dzisiaj czasu, moze jutro mi się uda.Dam znac.
[ Dodano: 2018-11-07, 17:51 ]
http://hostuje.net/file.php?id=1c478737 ... abf59133e7 http://hostuje.net/file.php?id=abf43a6f ... 687cb80f78 Cześć, wysyłam te logi o, których pisałes.Wtryskiwacza nie podmieniłem, ale odpinałęm po kolei wtryski PB na drugim banku i obserwowałem korekty, za każdym razem szły ostro do góry na 25%. Nie wiem na ile to jest miarodajne, ale widać, że pracują.
[ Dodano: 2018-11-08, 12:36 ]
http://hostuje.net/file.php?id=b8ad5aff ... 6eae8b309b Hej, dzisiaj podmieniłem ten wtryskiwacz i zrobiłem loga, widziałem , że korekty na benzynie sie poprawiły, za to na lpg idą wysoko na bogato.Jakieś cuda sie dzieją.
[ Dodano: 2018-11-06, 08:08 ]
Wczesniej było na benzynie wszystko w porządku, nie pamiętam czy to się zaczeło po wymianie tego wtryskiwacza, o ktorym pisłem.
[ Dodano: 2018-11-06, 18:48 ]
Witam.Nie miałem dzisiaj czasu, moze jutro mi się uda.Dam znac.
[ Dodano: 2018-11-07, 17:51 ]
http://hostuje.net/file.php?id=1c478737 ... abf59133e7 http://hostuje.net/file.php?id=abf43a6f ... 687cb80f78 Cześć, wysyłam te logi o, których pisałes.Wtryskiwacza nie podmieniłem, ale odpinałęm po kolei wtryski PB na drugim banku i obserwowałem korekty, za każdym razem szły ostro do góry na 25%. Nie wiem na ile to jest miarodajne, ale widać, że pracują.
[ Dodano: 2018-11-08, 12:36 ]
http://hostuje.net/file.php?id=b8ad5aff ... 6eae8b309b Hej, dzisiaj podmieniłem ten wtryskiwacz i zrobiłem loga, widziałem , że korekty na benzynie sie poprawiły, za to na lpg idą wysoko na bogato.Jakieś cuda sie dzieją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Co do wymiany wtryskiwacza. Zakładam że zaczynałes na LPG. Na pewno jest lepiej. Bo szło na ubogo poza zakres a teraz przynajmniej na Pb korekty są zbliżone. Natomiast na LPG drugi bank jest przelany. To może być padający wtryskiwacz lub sprawka gazmana. Niestety bez softu do LPG nie da się tego ocenić. No chyba że podmienić wtryskiwacze LPG bankami 3z pierwszego na drugi i 3 z drugiego na pierwszy.
Co do logu 020+021 mnie trochę dziwi. W obu logach same zera. O ile w LPG to norma o tyle w Pb, wcześniej było widać jakieś problemy. Wiec albo aż tak się poprawiło albo zrobiłeś go przez przypadek na LPG.
Czy coś poprawiło się w pracy silnika?
Co do logu 020+021 mnie trochę dziwi. W obu logach same zera. O ile w LPG to norma o tyle w Pb, wcześniej było widać jakieś problemy. Wiec albo aż tak się poprawiło albo zrobiłeś go przez przypadek na LPG.
Czy coś poprawiło się w pracy silnika?
Na gazie dalej to samo.Jest taka dziwna sprawa, że jak cofam i sie zatrzymam to obroty na lpg mocno faluja, jak dojezdzam do swiateł i lekko przyhamuje to tez lekko faluja.Może to cos z serwem i tam łapie lewe powietrze.Ja już nie mam pomysłów, chyba że faktycznie w instalacji lpg cos zwalone.Logi na pewno zrobione dobrze co do tego jestem pewien.
[ Dodano: 2018-11-08, 13:22 ]
Teraz muszę wyjechać.Po południu będę na forum.Moze cos wymyslisz.Byłem u kilku gazownikow i nie wiedzą o co chodzi.Wtryski na drugim i piątym cylindzre, wtryski lpg, maja złe czasy wtryskow ale nie wiedzą dlaczego.Ostatni twierdzi że coś jest skopane w instalacji ale chce pięć stów za sprawdzenie.
[ Dodano: 2018-11-08, 13:27 ]
jutro mogę zamienić wtryski lpg z jednej strony na drugą i ponownie zrobic tego loga na gr.033.Być może to właśnie wina ktoregoś wtryskiwacza lpg.Zrobie i sie odezwę a może uda mi sie jeszcze dzisiaj to zrobić.
[ Dodano: 2018-11-08, 13:22 ]
Teraz muszę wyjechać.Po południu będę na forum.Moze cos wymyslisz.Byłem u kilku gazownikow i nie wiedzą o co chodzi.Wtryski na drugim i piątym cylindzre, wtryski lpg, maja złe czasy wtryskow ale nie wiedzą dlaczego.Ostatni twierdzi że coś jest skopane w instalacji ale chce pięć stów za sprawdzenie.
[ Dodano: 2018-11-08, 13:27 ]
jutro mogę zamienić wtryski lpg z jednej strony na drugą i ponownie zrobic tego loga na gr.033.Być może to właśnie wina ktoregoś wtryskiwacza lpg.Zrobie i sie odezwę a może uda mi sie jeszcze dzisiaj to zrobić.