Przedmuch uszczelki pod głowicą A6 C7 3.0 245KM
Przedmuch uszczelki pod głowicą A6 C7 3.0 245KM
Witam Wszystkich,
Chciałbym spytać czy ktoś z użytkowników wykonywał naprawę głowic w Audi A6C7 3.0tdi 245KM CDUD... ?
Niestety chyba jestem pierwszym użytkownikiem któremu zdażyła się taka "kontuzja"...
Zaczeło się niewinnie od niewielkich (acz regularnych) ubytków w płynie chłodniczym. Płyn czysty, brak osadu na korku etc... próba ciśnieniowa jak najbardziej w porządku. Widoczny był wyciek na króćcu od zbiorniczka wyrównawczego, na łączeniu z wężem. Wymieniłem wąż i korek - dalej płynu ubywało. Wymieniony zbiorniczek - bez efektu. Kolejna próba ciśnieniowa - dalej wszystko ok.... Dostałem od warsztatu na testy manometr podpięty do zbiorniczka .Po przejechaniu trasy mieszanej ok 70km na manometrze pokazało się czerwone 2bary....
Niestety żyję w przekonaniu, że jest to możliwe tylko przez nieszczelność uszczelki. Kompresja regularnie dobija sobie ciśnienie.
Auto 2013r. kupione w salonie, 200k przejechane.
Czy ktoś, kiedyś spotkał się z takim problemem w tym silniku, bo wszystkim opada szczęka, że zdażyło się to w tym silniku. Różne rzeczy można mu zarzucić, ale nie problemy z uszczelką...?
Może ktoś wie ile kosztuje taka impreza (kompletny remont głowic z planowanie itd...)...?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Chciałbym spytać czy ktoś z użytkowników wykonywał naprawę głowic w Audi A6C7 3.0tdi 245KM CDUD... ?
Niestety chyba jestem pierwszym użytkownikiem któremu zdażyła się taka "kontuzja"...
Zaczeło się niewinnie od niewielkich (acz regularnych) ubytków w płynie chłodniczym. Płyn czysty, brak osadu na korku etc... próba ciśnieniowa jak najbardziej w porządku. Widoczny był wyciek na króćcu od zbiorniczka wyrównawczego, na łączeniu z wężem. Wymieniłem wąż i korek - dalej płynu ubywało. Wymieniony zbiorniczek - bez efektu. Kolejna próba ciśnieniowa - dalej wszystko ok.... Dostałem od warsztatu na testy manometr podpięty do zbiorniczka .Po przejechaniu trasy mieszanej ok 70km na manometrze pokazało się czerwone 2bary....
Niestety żyję w przekonaniu, że jest to możliwe tylko przez nieszczelność uszczelki. Kompresja regularnie dobija sobie ciśnienie.
Auto 2013r. kupione w salonie, 200k przejechane.
Czy ktoś, kiedyś spotkał się z takim problemem w tym silniku, bo wszystkim opada szczęka, że zdażyło się to w tym silniku. Różne rzeczy można mu zarzucić, ale nie problemy z uszczelką...?
Może ktoś wie ile kosztuje taka impreza (kompletny remont głowic z planowanie itd...)...?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Może z jakiegoś krucca cieknie delikatnie. Dlatego ciężko ci zobaczyc. Kiedyś gdzieś widziałem że są takie urządzenia które podpinasz pod zbiorniczek coś na zasadzie testeru płynu do ilu jest stopni, a ten tester wyczuwa czy w zbiorniczku są spaliny czy podobne gazy. Może najpierw sprawdź dokładnie.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Kolego pewnie chodzi Ci o to http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 16335.html
Niestety nie jest to miarodajne gdyz w nowych autach jest egr i tamtedy tez moga przedostawac sie spaliny do obiegu. Znane w VW.
Niestety nie jest to miarodajne gdyz w nowych autach jest egr i tamtedy tez moga przedostawac sie spaliny do obiegu. Znane w VW.
Dzięki koledzy ,ale wiem którędy ucieka płyn... Poprostu rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i korek od zbiorniczka spełnia swoje zadanie i wyrzuca płyn przez otwór w zbiorniczku.
Pytanie brzmi czy jedynym powodem pojawienia się ciśnienia w układzie jest nieszczelość uszczelki pod głowicą, czy są również inne możliwości....
Kamil8623 skoro z chłodnicy EGR mogą się dostać spaliny do płynu to znaczy, że też będzie powodować to wzrost ciśnienia. Dobrze rozumiem...?
Czy ktoś zna koszty ewentualnego remontu głowic...?
Pytanie brzmi czy jedynym powodem pojawienia się ciśnienia w układzie jest nieszczelość uszczelki pod głowicą, czy są również inne możliwości....
Kamil8623 skoro z chłodnicy EGR mogą się dostać spaliny do płynu to znaczy, że też będzie powodować to wzrost ciśnienia. Dobrze rozumiem...?
Czy ktoś zna koszty ewentualnego remontu głowic...?
Raczej nie bedzie powodowac wzrostu. Pisałem o tym, gdyż kiedys w pasacie miałem podobny problem i winowajcą okazała się chłodniczka EGR. W kontekście trwałości tych chłodniczek też wiele wątków na forach VW się przewineło. Dodatkowym objawem przepuszczającej chłodniczki były problemy z ogrzewaniem w aucie. Nie znam dobrze specyfiki 3l, więc niechce wróżyć, ale pewnie głowica do robienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
odswieze temat,mam podobny problem a mianowicie tez mi wyrzuca plyn przez przelew w zbiorniku, dodatkowo na sciankach zbiornika wyrownawczego mam ciemny osad (pisalem o tym w innym temacie), mechanik stwierdzil ze to sa spaliny, dzieje sie tak od ok 80 tys km, plyn wyrzuca tylko wtedy kiedy odkrece korek na rozgrzanym silniku, plyn czysty olej rowniez, podejrzenie jest na zawor EGR ktory przepuszcza spaliny do obiegu plynu chlodniczego, jesli to jest EGR to tylko wymiana czy regeneracja? biore tez pod uwage uszcelke pod glowica ale czy mozliwe jest przejechac 80 tys km z taka usterka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
jesli kupie np ta: https://allegro.pl/audi-a6-c7-3-0tdi-cl ... 23425.html to musze cos jeszcze dokupic, tzn jakies uszczelki itp?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga