Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym

Silniki benzynowe
pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

[A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym

Post autor: pwirkus » 30 paź 2018, 06:45

Witam problem dotyczy silnika 1.8 T AEB, mianowicie od dłuższego czasu borykam się ze stukami u góry silnika ( tak mi się wydaje że to góra ).Jeżdżąc na gazie stuki są wyraźniejsze i bardziej słyszalne dla ucha.....natomiast jeżdżąc na samej benzynie to temat stukania znika.W silniku wymieniony pasek rozrządu,napinacz,napinacz łańcucha wraz z łańcuchem oraz filtr oleju i sam olej olej 5W40 Motul przeszedłem na 5W40 Liqui Molly i też bez zmian,ręce mi już opadają bo wpakowałem w samochód tyle kasy że 2 w takim stanie bym kupił ale przynajmniej wiem co mam i wiem czym jeżdżę.Turbo też wymienione,poprzednie po stronie gorącej jak się okazało wyparowała klapka otwierająca w Turbo.Ciśnienie oleju mierzone i jest ok.Nie wiem czy teraz zwalać wałki i doszukiwać się problemu w samych szklankach,tj. popychaczach? czy lecieć aż na sam dół i panewki do przeglądu ? czy jakby to były panewki cały czas by stukało nie zależnie od tego co wyżej napisałem ? proszę o porady na co zwrócić uwagę co mogę jeszcze zrobić zanim górę ściągnę.Proszę o wskazówki.Czy aby zdjąć miskę oleju muszę ściągać przód auta tak jak do wymiany rozrządu ? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pwirkus, łącznie zmieniany 1 raz.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 30 paź 2018, 10:27

Co to znaczy, że ciśnienie jest OK? jakie miałeś wartości w barach w zależności od obrotów i temperatury oleju. To jest bardzo ważne. Kolejna rzecz, piszesz, że na PB nie ma stuków. jedyne co mi przychodzi do glowy co wtryskiwacze LPG ci stukaja. Od kiedy masz te stuki? Napinacz wraz z lancuszkiem jakiej firmy zalozyles? Panewki jesli stukaja to cały czas i dzwiek sie nasila wraz z obrotami. Szklanki jak i dół silnika jest raczej ciężko zajechać w 1.8t.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 30 paź 2018, 10:44

Zawory gazowe wiem jak hałasują to nie one ponieważ LPG mi się przełącza po uzyskaniu 40 stopni więc na pewno to nie one.Czasami jest tak że gdy jeżdżę na PB to jest cichutko jak z fabryki a jak pojeżdżę na LPG to rano stuki jak i na postoju po przejechaniu z 10 km.....Ciśnienie mam 0,23 MPa tj 2.3 Bara. Łańcuch mam INA a napinacz jakiś tańszy zamiennik.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 30 paź 2018, 11:16

Nie chce nic mówić, ale sam sobie odpowiadasz na twój problem. Na PB jest cisza jak z fabryki, na LPG jest problem. Wg mnie cos nie tak z instalacją.

Co do ciśniena 2.3 bar to jaka temp oleju i obroty?
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 30 paź 2018, 11:25

Pierwsze co się robi gdy auto ma LPG to wyklucza się LPG. Wyjeździć gaz, mozna ewentualnie zakręcić na butli. Odpiąć bezpiecznik ECULPG. I jeździć na Pb.

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 30 paź 2018, 11:53

No w porządku Koledzy ale co ma stukanie wspólnego z instalacją gazową ? to tylko paliwo nie część mechaniczna ingerująca w głowicę czy bezpośrednio w blok silnika.Instalacja jest 3 miesięczna STAG jest dobrze ustawiona nie ma żadnych błędów zarówno w ECU silnika jaki i ECU LPG.Kłopot i problem tkwi w czymś innym ale nie wiem już gdzie szukać .Jeszcze jedno mam pytanie w podstawie filtra oleju są wkręcone 2 czujniki i jak mniemam jeden jest od wskazań temperatury w licznika a 2 to od ciśnienia oleju ? jeżeli tak to po podłączeniu na krótko przewodu od czujnika oleju do masy nie zaświeca mi na fis informacji o braku ciśnienia oleju tej. potocznie zwanej konewki,jak przebiega instalacja elektryczna tego czujnika ciśnienia oleju bezpośrednio jest między czujnikiem a licznikiem ?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 30 paź 2018, 18:22

Z tego co pamiętam to w tym silniku pomiar ciśnienia robiony jest w okolicach 1600-2000obr/min (chyba dokładnie 1800), dlatego jak na biegu jałowym wykonywałeś testy to nie było alarmu na liczniku.
Instalacja elektryczna czujnika leci bezpośrednio do licznika.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 30 paź 2018, 20:58

pwirkus pisze:No w porządku Koledzy ale co ma stukanie wspólnego z instalacją gazową ?
My mamy wiedzieć.... Skoro piszesz:
pwirkus pisze:e.Czasami jest tak że gdy jeżdżę na PB to jest cichutko jak z fabryki a jak pojeżdżę na LPG to rano stuki jak i na postoju po przejechaniu z 10 km
no to sorry ale coś jest na rzeczy. Nie opisałeś jakiego rodzaju to stuki ni nic. Może to wypadają zapłony, może to spalanie stukowe... a może po prostu coś mechanicznego. Może wtryskiwacze stukaja i oszukują czujniki spalania stukowego... kto wie.

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 31 paź 2018, 07:29

Więc tak co sprawdziłem w dniu wczorajszym to to że po odpinaniu po kolei wtryskiwaczy benzynowych stuki nie znikają więc wtryskiwacze bym wyeliminował,błędów żadnych w sterowniku nie mam sprawdzone dwoma programami oraz innymi kablami typu zwykłem OBD i Snooper.Wczoraj tak stukało metalicznie w okolicy 1 cewki od ściany grodziowej że myślałem że coś zaraz się ukręci pęknie ale mówię ciul tam i przegoniłem samochód na ostrzejszej jeździe i po odcinku około kilometra ucichło,dziś rano odpaliłem i też elegancko cicho.

Pierwszy filmik gdy stuka

Film po jeździe ostrzejszej odcinek około kilometr


Lecz teraz jechałem Dziecko do szkoły zawieźć i znów stuki jak w pierwszym filmiku

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 31 paź 2018, 09:00

Przepraszam, ale po co odpinales wtryskiwacze PB? Kilka osób mówi ci, że coś nie tak z LPG, skoro na PB piszesz, że jest dobrze. Zakreć butle LPG, zatankuj PB do pelna, pojeździj i obserwuj czy stuka.

Błędy w sterowniku to nie wszystko, często jest tak, że błędów nie ma a silnik źle się zachowuje. Trzeba sprawdzić bloki pomiarowe sondy, czasy wtrysku, spalanie stukowe, wypadanie zapłonów, etc.

Z 1 filmiku, bardziej slychac jakby ciśnienie oleju było słabe na górze.
Sprawdź w końcu to ciśnienie oleju porządnie. Nasze fury mają głupio zrobiony czujnik ciśnienia. On działa dopiero w okolicach 2tyś obrotów.

Podstawowa zasada diagnostyki auta z LPG w przypadku problemów.
-Eimunuje się właśnie LPG, poprzez odłączenie instalacji/zakręcenie butli.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 31 paź 2018, 09:04

Jak na mój słuch to stukają popychacze. Jednak bardziej obstawiałbym problem z ciśnieniem oleju.
Przy jakich parametrach wartość ciśnienia była taka jak podałeś?
Piszesz, że po odłączaniu wtryskiwaczy benzynowych nic się nie zmieniało, a co z LPG? Wcześniej pisałeś, że na PB jest dobrze.
Jak to w końcu jest, bo się robi masło maślane?

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 21 lis 2018, 14:55

Witam po przerwie więc tak samochód cichutko pracuje od tygodnia czy to po postoju od nocy do rana i czy gorący,wymieniono pompę oleju,panewki korbowodowe ( te co były nie były wytarte ale jak już misa poszła na dno to zleciłem wymianę,do reszty prac jakie zostały wykonane to wymiana popychaczy wszystkich 20 szt.oraz napinacza łańcucha i cisza jak makiem zasiał.
Pompa firmy kolbenschmidt
panewki firmy kolbenschmidt
popychacze firmy INA
napinacz firmy FEBI
zalany nowy olej MOTUL 5W40
Dziękuję za pomoc <okok>

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2699
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 lis 2018, 21:11

pwirkus, pytanko... czy na 100% wiesz może ile masz km w twoim 98r / silnikiem? Tylko nie mów 250 000 bo tutaj nic nie powinno "stukać". :) No chyba że kilka lat masz już z LPG, więc to jest normalne. Niestety lub stety. ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 26 lis 2018, 16:12

Przy przebiegu 350kkm w 1.8T nic nie stuka. Przy 240kkm został wymieniony napinacz z łańcuszkiem na nowy. Może było jeżdzone na kiepskim oleju lub interwały LL i przez to może coś w motorze przytarło?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2699
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 26 lis 2018, 20:52

Ziomek pisze:Przy 240kkm został wymieniony napinacz z łańcuszkiem na nowy.
Masz rację jedynie części są coraz gorsze. Wiecznie sajgonki... tfu wróć: Chińczycy. M.in. Febi / firma... a była dobra. Musiałem natychmiast zmienić poduszki silnika. Próbowałem, zmieniłem, jeździłem prawie przez tydzień z Febi. Bez zmian. Ursus nie Audi. Kupiłem używane, oryginalne i? Absolutna cisza. Mam je w piwnicy.
Ziomek pisze:Może było jeżdzone na kiepskim oleju lub interwały LL
Ano właśnie, również. No nic, zobaczymy na Pawła. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga