Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym

Silniki benzynowe
pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 28 mar 2019, 20:12

Witam,co do przebiegu nie wypowiadam się bo jest niski na blacie jak i na przeglądach samochód od 2016 w Polsce a szklanki z mojej winy dostały po tyłku,niedziela chrzciny córki odpalam auto i jadęz ciastem na sale wysiadam słysze dziwną prace silnika i co się okazało ? puścił oring w chłodniczce oleju i olej wyciekł a że do domu miałem 5 km a czasu bardzo mało podjechałem na cpn zakupiłem 2 L oliwy wlałem i podjechałem pod dom......olej na jakim jezdze to 5W40 MOTUL

[ Dodano: 2019-03-28, 20:12 ]
Witam po przerwie więc nareszcie mogę powiedzieć że samochód jeździ a wręcz zapi...... powodem były 3 rzeczy ( rozsypany,odklejony od obudowy katalizator,zawór dv,ezektor oraz zawór pcv który wchodzi do gumowego 3-nika łączącego odmę z blokiem silnika.Dziś nawet sprawdziłem w autocom parametry spalania stukowego i na każdym cylindrze w pełnym zakresie obrotów jest 0 i to na benzynie i na LPG oraz przepływomierz powietrza wskazuje wartość 120g/s przy obrotacz 6.000,dziękuję wszystkim za pomoc.Dodam że po wymianie ezektora oraz nieszczęsnego zaworka odmy wraz z wymianą uszczelek pod pokrywą zaworów oraz napinaczem umyłem silnik i elementy obudowy skrzyni preparatem i minęło już 3 tygodnie i zero śladów oleju a zawsze uciekał mi olej spod uszczelki pod napinaczem łańcucha

Gh0st666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: [A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym

Post autor: Gh0st666 » 18 lis 2020, 17:49

Witam. Odgrzeje kotleta trochę. Od roku szukałem przyczyny stuków w moim 1.8t AEB... Pierwsza diagnoza, że szklanki stukają... Wymienione i brak efektu. Kombinowałem również z różnymi olejami i poprawy nie było. Pompa oleju może dawać za słabe ciśnienie i faktycznie wymagała już wymiany, ponieważ zaworek zwrotny był porysowany... Ciśnienie oleju mieściło się w normie. Po wymianie dalej stukał... Napinacz i łańcuch też wymieniłem... Kilka dni temu stukanie się nasiliło i inny mechanik zaczął szukać przyczyny no i znalazł... Koło zębate wałka pośredniego się poluzowało i stukało, wybijając klin stopniowo coraz bardziej... Po wymianie nastała upragniona cisza xD panewki też były sprawdzone i wymienione na nowe mimo że stare nie wykazywały zbytnio zużycia. Panewka wałka pośredniego była wykruszona co uszkodziło starą pompę oleju. Dodaje ten post dla potomnych :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja