Witam,co do przebiegu nie wypowiadam się bo jest niski na blacie jak i na przeglądach samochód od 2016 w Polsce a szklanki z mojej winy dostały po tyłku,niedziela chrzciny córki odpalam auto i jadęz ciastem na sale wysiadam słysze dziwną prace silnika i co się okazało ? puścił oring w chłodniczce oleju i olej wyciekł a że do domu miałem 5 km a czasu bardzo mało podjechałem na cpn zakupiłem 2 L oliwy wlałem i podjechałem pod dom......olej na jakim jezdze to 5W40 MOTUL
[ Dodano: 2019-03-28, 20:12 ]
Witam po przerwie więc nareszcie mogę powiedzieć że samochód jeździ a wręcz zapi...... powodem były 3 rzeczy ( rozsypany,odklejony od obudowy katalizator,zawór dv,ezektor oraz zawór pcv który wchodzi do gumowego 3-nika łączącego odmę z blokiem silnika.Dziś nawet sprawdziłem w autocom parametry spalania stukowego i na każdym cylindrze w pełnym zakresie obrotów jest 0 i to na benzynie i na LPG oraz przepływomierz powietrza wskazuje wartość 120g/s przy obrotacz 6.000,dziękuję wszystkim za pomoc.Dodam że po wymianie ezektora oraz nieszczęsnego zaworka odmy wraz z wymianą uszczelek pod pokrywą zaworów oraz napinaczem umyłem silnik i elementy obudowy skrzyni preparatem i minęło już 3 tygodnie i zero śladów oleju a zawsze uciekał mi olej spod uszczelki pod napinaczem łańcucha
[A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Re: [A6 C5 1.8T AEB] Stuka po odpaleniu oraz na ciepłym
Witam. Odgrzeje kotleta trochę. Od roku szukałem przyczyny stuków w moim 1.8t AEB... Pierwsza diagnoza, że szklanki stukają... Wymienione i brak efektu. Kombinowałem również z różnymi olejami i poprawy nie było. Pompa oleju może dawać za słabe ciśnienie i faktycznie wymagała już wymiany, ponieważ zaworek zwrotny był porysowany... Ciśnienie oleju mieściło się w normie. Po wymianie dalej stukał... Napinacz i łańcuch też wymieniłem... Kilka dni temu stukanie się nasiliło i inny mechanik zaczął szukać przyczyny no i znalazł... Koło zębate wałka pośredniego się poluzowało i stukało, wybijając klin stopniowo coraz bardziej... Po wymianie nastała upragniona cisza xD panewki też były sprawdzone i wymienione na nowe mimo że stare nie wykazywały zbytnio zużycia. Panewka wałka pośredniego była wykruszona co uszkodziło starą pompę oleju. Dodaje ten post dla potomnych 
